תיק טיול – שלושה ימים באמסטרדם

 

החלטתם לצאת לטיול באמסטרדם? אז במקום לשבת שעות על תכנית הטיול באמסטרדם קבלו תיק טיול מוכן  –  תכנית טיול מלאה לביקור בן שלושה ימים באמסטרדם כביקור בפני עצמו או כחלק מטיול בהולנד. 

לפני שתצאו לדרך חשוב שתזמינו מוקדם ככל שניתן את כרטיסי הטיסה לאמסטרדאם באמצעות סקייסקאנר.

כיצד להגיע מסכיפהול לאמסטרדם ביום ובלילה?

הדרך הנוחה והזולה ביותר להגיע משדה התעופה סכיפהול אל העיר היא באמצעות נסיעה בתחבורה הציבורית –  20 דקות ברכבת או  כחצי שעה באוטובוס מספר 397 (קו N97 אחרי חצות) שיוצא כל כמה דקות מול הטרמינל ועוצר במספר תחנות באמסטרדם עד לתחנה המרכזית אמסטרדם סנטרל. לחלופין תוכלו להזמין מונית משדה התעופה ישירות אל המלון בעלות של   החל מ 29 דולר – לחצו כאן להזמנת מונית אל מרכז העיר משדה התעופה.

היכן כדאי ללון באמסטרדם או בסביבתה? 

ככל שתזמינו זמן רב יותר מראש תוכלו לשריין לעצמכם את בתי המלון הטובים והזולים ביותר –לחצו כאן להזמנת בתי המלון בהולנד: באמסטרדאם או בסביבתה.  מלון מומלץ לכל המשפחה באמסטרדם –  מלון מיינינגר אמסטרדם ווסט (Meininger Hotel Amsterdam City West). המלון ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת אמסטרדם סלוטרדייק (Amsterdam Sloterdijk Railway Station). המלון כולל חדרים מודרניים עם טלוויזיה וויי פיי חופשי. המלון כולל בר, מטבח המשמש את המטיילים הצעירים הרבים שמארחים במלון. חדרי האירוח מעוצבים בסגנון מודרני.  המלון נמצא במרחק של 15 ק"מ מנמל התעופה סכיפהול (Schiphol) ובמרחק של 5 דקות נסיעה ברכבת ממרכז אמסטרדם.  כמו כן בעלות נוספת של 49 שקלים כולל המלון ארוחת בוקר מצויינת ועשירה. לחלופין תוכלו להגיע לאמסטרדם לטיולי יום מאחד מכפרי הנופש שבסביבה למשל Vakantiepark Koningshof או Park Wijde Aa המצויינים שנמצאים בקרבת אמסטרדאם ויכולים לשמש נקודת מוצא נהדרת לביקור באמסטרדם.

ועכשיו אפשר לצאת לדרך….

מסלול טיול של שלושה ימים באמסטרדם

יום 1: נחיתה בסכיפהול ויום טיול מלא באמסטרדם

 נחיתה בסכיפהול ונסיעה למלון – נסיעה עם קו אוטובוס 397 בעלות של 5 אירו לאדם. לחלופין תוכלו להזמין מונית משדה התעופה ישירות אל המלון בעלות של 65 דולר – לחצו כאן להזמנת מונית אל מרכז העיר משדה התעופה.

הגעה למלון –  מלון מומלץ – מלון מיינינגר אמסטרדם ווסט (Meininger Hotel Amsterdam City West). המלון ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת אמסטרדם סלוטרדייק (Amsterdam Sloterdijk Railway Station). לחצו כאן להזמנת מלונות נוספים באמסטרדאם.

9:00 ארוחת בוקר במלון או בסביבתו

10:00 נסיעה למרכז העיר – עם הגעתכם לתחנת הרכבת מומלץ לרכוש את כרטיס התחבורה הציבורית היומית המאפשר נסיעה חופשית בכל אמצעי התחבורה באמסטרדם: מטרו, חשמליות, ואוטובוסים, למעט הרכבת הבין עירונית. העלות משתלמת: 8.5 אירו ליום, 13.50 אירו ליומיים ו – 20 אירו לשלושה ימים.  לחצו כאן לרכישת פס התחבורה. נסיעה לתחנה המרכזית – אמסטרדם סנטרל אשר משמשת כנקודת המוצא הנוחה ביותר לאתרי מרכז העיר, משך נסיעה: כעשר דקות – מסלול הנסיעה.

תחנת הרכבת והאוטובוסים המרכזית - אמסטרדם סנטרל
תחנת הרכבת והאוטובוסים המרכזית – אמסטרדם סנטרל

10:30 הליכה מתחנת סנטרל לכיוון מוזיאון ואן גוך שנמצא ברובע המוזיאונים, משך הליכה רציפה: כארבעים דקות – מסלול ההליכה. הדרך עוברת במרכז אמסטרדם, ליד הארמון המלכותי, כיכר דאם ולאורך התעלות והגשרים המאפיינים את העיר היפה עד לרובע המוזיאונים. בדרך תוכלו לעצור באחד מבתי הקפה, הקונדיטוריות, בתי הפנקייק הידועים והחנויות שבמרכז העיר. בין לבין כמובן שתבחינו (ותריחו מרחוק) בקופי שופס הרבים שבמרכז אמסטרדם. עם הגעתכם לרובע המוזיאונים תעברו את הרייקמוזיאום, אחד המוזיאונים החשובים בפני עצמו ותגיעו למוזיאון ואן גוך. תוכלו לשלב כניסה למוזיאון ביחד עם שיט בן שעה בתעלותלחצו כאן להזמנת הכרטיסים – 37.70 דולר! 

מרכז אמסטרדם
מרכז אמסטרדם

11:30 מוזיאון ואן גוך – מוזיאון ואן גוך המוזיאון מוקדש ליצירותיו של האמן ההולנדי וינסנט ואן גוך וכמה אמנים נוספים מבני תקופתו ומציג את האוסף הגדול ביותר של יצירותיו. התצוגה המרכזית של המוזיאון מציגה את יצירותיו באופן כרונולוגי, תוך הצגת התקופות השונות בחייו של ואן גוך ואירועים שהשפיעו על יצירותיו.  בין היצירות העיקריות של המוזיאון מוצגות "אוכלי תפוחי האדמה" (1885), חדר שינה בארל, אחד מציורי החמניות וכמה מדיוקניו של ואן גוך.  המוזיאון ממוקם במבנה מודרני ומומלץ ביותר. בשל הביקוש הרב, כדאי מאד לרכוש מראש את הכרטיסים למוזיאון בשעה שמתאימה לכם – לחצו כאן להזמנת כרטיסים למוזיאון ואן גוך – 22 אירו לכרטיס באמצעות חברת Tiqets.


13:00 שוק אלברט קאופ  (Albert Cuypmarket) – שוק זה הוא שוק רחוב יומי הממוקם בשכונת דה פייפ (De Pijp) ברובע דרום אמסטרדם.  הרחוב והשוק נקראים על שם אלברט קאופ שהיה צייר מהמאה ה-17. שוק זה הוא אחת האטרקציות החשובות של אמסטרדם והוא כולל  כ-300 דוכנים: דוכני מזון הכוללים  דגי הרינג, מאפים, פירות, ירקות, פרחים, פקעות, בגדים, מוצרי חשמל ותכשיטים. שוק עשיר וססגוני שזוכה לביקורים של כ-20,000 לקוחות ביום ונחשב לשוק השבועי הגדול ביותר באירופה.

14:00 ארוחת צהריים באחת המסעדות הרבות שיש במרכז העיר – תוכלו ליהנות ברחבי העיר משפע של מסעדות מכל הסוגים כשהבולטות שבהן הן מסעדות סיניות, יפניות איטלקיות ואינדונזיות.

15:00 קינוח מתוק בקונדיטוריית עוגיות אמסטרדם – Van Stapele – קרוב לוודאי שתיאלצו לעמוד בתור ארוך לאורך הרחוב אך זו בהחלט אחת העוגיות המפורסמות והטובות שתאכלו. אמנם המחיר מעט גבוה (2 אירו לעוגיה או 10 אירו ל-6 עוגיות), אך זה בהחלט שווה את ההשקעה. מיקום. מחפשים מתכון לעוגיות אמסטרדם? לחצו כאן על המתכון של אור שפיץ.

עוגיות אמסטרדם - Van Stapele
עוגיות אמסטרדם – Van Stapele

15:30 שוק הפרחים (Bloemenmarkt) – מתחם הכולל שורה של דוכני פרחים, זרעים מכל הסוגים ומבחר גדול מאד של פקעות, צבעונים ועוד… חובה לחובבי פרחים וגינון. רק קחו בחשבון שאסור להכניס לישראל תוצרת חקלאית טרייה (ראו את מדריך המכס). השוק ממוקם בתעלת הסינגל שבין הקונינגספליין והמונטפליין (כעשר דקות הליכה מכיכר דאם) ונחשב לאחת האטרקציות הייחודיות של אמסטרדם. מיקום. 

שוק הפרחים (Bloemenmarkt) באמסטרדאם
שוק הפרחים (Bloemenmarkt) באמסטרדאם

17:00 שיט תעלות באמסטרדם – שיט התעלות נחשב לאחת מאטרקציות ה"חובה" שכדאי מאד לשלב אותה בכל ביקור בעיר. תוכלו למצוא מספר אפשרויות לשייט תעלות: שייט בסירת תיירים (השייט הפופולארי), שייט לאור ירח בלילה, שייט ביאכטות קלאסיות ואף שיט עצמאי. השיט בסירת התיירים הוא הכי פופולארי והוא יוצא בעיקר באזור שמול תחנת הרכבת המרכזית. משך השיט כשעה והוא עובר במסלול מעגלי בתוך התעלות ומתחת לגשרים וכולל את מראות הנוף היפים והמיוחדים של אמסטרדם. מומלץ ביותר להזמין מראש כרטיסים לשיט ולשריין את השיט לפי הזמן המתאים לכם. לחצו כאן להזמנת שיט תעלות באמסטרדם באמצעות חברת Love עליה אנחנו ממליצים בחום – עלות 16 אירו לאדם. מיקום.

הזמנת שיט בתעלות אמסטרדאם
הזמנת שיט בתעלות אמסטרדאם

19:00 מוזיאון בית אנה פרנק – מוזיאון בית אנה פרנק (Anne Frank House) הוא המוזיאון המנציח את  חלקו הקדמי של הבית בו התנהלו חיי בני משפחת פרנק כולל חדרי המסתור האחוריים בהם התחבאו אנה פרנק ומשפחתה. הסיור עובר בין החדרים ומלווה בכתוביות עם הסברים וציטטות מיומנה של אנה פרנק. הביקור כולל סרטונים המסבירים את הרקע לתקופה.  לנוכח הביקוש הרב לביקור במוזיאון על ידי תיירים מכל העולם, בשנת 2017  שופץ והורחב המוזיאון והכניסה החדשה של המוזיאון הועברה מחזית הבניין לצידו הימני. בשל הביקוש הרב למוזיאון, נדרשת הזמנה מוקדמת של חודשים מראש לפני הנסיעה דרך אתר המוזיאון אשר פתוח בין 9:00 – 21:00 – לחצו כאן להזמנת כרטיסים למוזיאון בית אנה פרנקמיקום.

מוזיאון אנה פרנק
מוזיאון אנה פרנק

20:30 ארוחת ערב – לאחר הביקור במוזיאון אנה פרנק תוכלו למצוא מסעדות ברובע 9 הרחובות (De 9 Straats) אשר נמצא במרחק הליכה קצר ממוזיאון אנה פרנק. זהו רובע תעלות ציורי ומיוחד הכולל חנויות בוטיק וינטג' ושל בגדי מעצבים וגם בתי קפה ומסעדות. אחת המסעדות המומלצות באזור זה היא מסעדה יפנית מצויינת בשם Fou Fow Udon

נסיעה חזרה למלון באמסטרדם.  מלון מומלץ – מלון מיינינגר אמסטרדם ווסט (Meininger Hotel Amsterdam City West).

יום 2: המוזיאון הפתוח זאנסה סבאנס ואמסטדם

9:00 ארוחת בוקר במלון או במרכז העיר

10:00 נסיעה מאמסטרדם למוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס (בהולנדית: Zaanse Schans) . הדרך הנוחה ביותר לנסוע עם תחבורה ציבורית מאמסטרדם למוזיאון הפתוח זאנסה סחאנס היא הגעה מהמלון שלכם לתחנה המרכזית של אמסטרדם ומשם לנסוע בקו האוטובוס 391 אשר יוביל אתכם ישירו לשער הכניסה של המוזיאון. משך נסיעה: 35 דקות – מסלול הנסיעה. נסיעה זו כלולה בפס התחבורה היומי של אמסטרדם.

אוטובוס 391 מאמסטרדם לזאנסה סכאנס
אוטובוס 391 מאמסטרדם לזאנסה סכאנס


11:00 המוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס (בהולנדית: Zaanse Schans) – זאנסה סכאנס היא שכונה בעיר זאנדם, פרבר שנמצא מדרום לאמסטרדם. השכונה מפורסמת בעיקר בשל המוזיאון הפתוח שנמצא בתחומה ואשר נחנך בשנת 1994. מתחם המוזיאון מכיל אוסף שמור ומתוחזק של מבנים הכוללים 16 טחנות רוח הסטוריות שנאספו מרחבי האזור בין השנים 1961 – 1974 במטרה לשמר את המורשת ההיסטורית של האזור ולצדם מבנים שפורקו מיקומם המקורי, הוסעו על גבי מובילים ייעודיים והורכבו מחדש בשטח תוך ביצוע תהליך שיחזור ושימור מקיף. כיום כוללים המבנים והטחנות רוח מיצגים שונים הקשורים להולנד המסורתית: בית מלאכה לייצור נעליים הולנדיות מסורתיות, ביתן להכנה ולמכירת גבינות, ביתן להכנת מוצרי קקאו ושוקולד, ביתן להכנה ומכירת המאכל הלאומי סטרופוואפל, אפשרות להיכנס לטחנות הרוח לצפייה בדרך פעולתן מבפנים ועוד…

המוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס
המוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס
המוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס
המוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס

המתחם אמנם מאד תיירותי אך מאד מומלץ לביקור ולהליכה בין המבנים וטחנות הרוח. לסיום או תוך כדי הביקור תוכלו לאכול צהריים במסעדה המצויינת שנמצאת במתחם ולסיים בביקור בשכונת המגורים הפסטורלית שממוקמת במתחם זה.

12:30 ארוחת צהריים במסעדת De Hoop op d'Swarte Walvis 

אוכל טוב, המבורגרים, סלטים, צ'יפס הולנדי מסורתי, שירות טוב, ממוקם בבניין היסטורי עם נוף יפה של המתחם.

שטרופוואפל לקינוח – אחד הדוכנים שנמצא בסמוך ליציאה ממתחם המוזיאון הפתוח מכין ומוכר את השטרופוואפל – המאפה הלאומי ההולנדי. זהו כריך של שני וופלים דקיקים ועגולים  ממולאים בסירופ בטעם קרמל. טעים מאד! תוכלו לקנות את השטרופוואפל בכל מקום ברחבי הולנד, גם בגרסה הקטנה של אריזות עם מיני שטרופוואפל בקונדיטוריות ובסופרמקטים. לחצו כאן לקבלת מתכון  – כיצד להכין השטרופוואפל.

וופל הולנדי
וופל הולנדי – שטרופוואפל

13:30 נסיעה חזרה לאמסטרדם – נסיעה לאמסטרדם בקו 391 שיוצא ממש בסמוך לחניון הגדול של המוזיאון או נסיעה ברכב הפרטי אל העיר. האוטובוס יוצא מדי עשר דקות.

14:30 הגעה לתחנה המרכזית של אמסטרדם והמשך הביקור באתרי העיר.

15:00 אטרקציות באזור כיכר דאם – כיכר דאם (או כיכר דה דאם בהולנדית) נמצאת כעשר דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית – מסלול ההליכה. הכיכר ממוקמת במרכ זהעיר העתיקה של אמסטרדם וניצבת במקום בו היה בעבר סכר (דאם) על נהר האמסטל. סכר זה נתן את שמו לעיר אמסטרדם (הסכר על האמסטל). הסכר נבנה בשנת 1270 ובו נבנה היישוב הראשון שהיווה את ראשיתה של העיר. כיום נמצאים באזור הכיכר כמה אטרקציות מרכזיות כמו מוזיאון מאדאם טוסולחצו כאן לרכישת כרטיסים, לצדו מוזיאון ריפלי תאמינו או לא לחצו כאן לרכישת כרטיסים וממול נמצאת התערוכה השנויה במחלוקת – עולם הגופות (Bodies).

אטרקציות באזור כיכר דאם
אטרקציות באזור כיכר דאם

18:00 צ'יפס הולנדי –  הצ'יפסים ההולנדים ידועים במרקם המושלם שלהם, פריכים מבחוץ ורכים מבפנים, וזאת בזכות שיטת הטיגון הכפולה שלהם. את הצ'יפסים ממליחים ומגישים עם מגוון רטבים לפי בחירה מעבר לקטשופ, חרדל ומיונז תמצאו רטבים נוספים כמו חמאת בוטנים, רוטב צ'ילי, רוטב קארי ועוד…  תוכלו למצוא בעיר לא מעט דוכני צ'יפס. אחד הדוכנים הידועים לצ'יפסים הולנדים הוא VLEMINCKX SAUSMEESTERS (פלמינקס) שנוסד עוד בשנת 1887 וממוקם במיקומו הנוכחי משנת 1957. לא תוכלו להחמיץ את התור הארוך בכניסה.

19:00 ארוחת ערב באחת המסעדות במרכז העיר – מסעדה מומלצת Bhatti Pasal – Authentic Nepalese Food

בחזרה למלון באמסטרדם – לחצו כאן להזמנת מלון באמסטרדם

יום 3 באמסטרדם

9:00 ארוחת בוקר במלון באמסטרדםלחצו כאן להזמנת מלון באמסטרדם

10:00 נסיעה למוזיאון פאבריק דה לומייר

10:30  המוזיאון הדיגיטלי פאבריק דה לומייר – מוזיאון זה הוא מתחם שנבנה עוד במאה ה – 17 ומשמש כיום כחלל עצום למיצגי אמנות דיגיטליים: ון גוך, דאלי, גאודי ואמנים נוספים שציוריהם המוצגים בהנפשה על גבי כל הקירות בחלל החשוך מקבלים חיים באנימציה, תאורה מיוחדת ובליווי מוסיקה שעוטפת את המבקרים במקום. לחצו כאן להזמנת כרטיסים למוזיאון. חוויה על חושית מומלצת מאד! מיקום

המוזיאון הדיגיטלי פאבריק דה לומייר
המוזיאון הדיגיטלי פאבריק דה לומייר בצפון אמסטרדם
המוזיאון הדיגיטלי פאבריק דה לומייר בצפון אמסטרדם
מיצג של דאלי במוזיאון הדיגיטלי פאבריק דה לומייר בצפון אמסטרדם

12:00 הפסקת קפה באחת המסעדות ובתי הקפה שבסביבת המוזיאון הדיגיטלי פאבריק דה לומייר

13:00 נסיעה למרכז העיר לביקור באטרקציות נוספות שיש באמסטרדם לפי תחומי העניין שלכם באמצעות אתר Tiqets. בחרו מבין האטרקציות הבאות והזמינו מראש את הכרטיסים לפי לוח הזמנים שמתאים לכם מבלי לעמוד בתורים ארוכים:

מוזיאון האמנות המלכותי Rijksmuseum – לחצו כאן לרכישת כרטיסים.

מוזיאון המדע נמולחצו כאן לרכישת כרטיסים. 

מרכז המבקרים הייניקןלחצו כאן לרכישת כרטיסים.

מוזיאון בית רמברנט – לחצו כאן לרכישת כרטיסים. 

לחצו כאן לצפייה ולרכישה של כרטיסים לאטרקציות נוספות באמסטרדם….

במידה ואתם מבקרים ביותר מאטרקציה אחת באמסטרדם מומלץ לרכוש את Amarerdam Pass בעלות של 62 אירו! 

15:00 ארוחת צהריים באחת מעשר המסעדות המומלצות באמסטרדם לפי YNET.

16:00 לקינוח מיני פנקייק הולנדי – אחד המאכלים הלאומיים של ההולנדים הוא המיני פנקייק הקרוי פופרטג'יס Poffertjes. מיני פנקייק זעירים ותפוחים מטוגנים בחמאה ומעליהם אבקת סוכר הם אחד המעדנים הנחשבים ביותר בהולנד. תוכלו למצוא את המיני פנקייקס בלא מעט דוכני מזון ברחבי אמסטרדם וכקינוח במסעדות. מעדן אמיתי. אחד המקומות הטובים שמתמחים בפופרטג'יס באטסטרדם הוא Pancakehouse Upstairs.   לחצו כאן לקבלת מתכון לפופרטג'יס מאתר המתכונים של דני בר.

17:00 אטרקציה באמסטרדם מבין האטרקציות שפתוחות עד לשעות הערב: מאדאם טוסו, מוזיאון עולם הגופות, מוזיאון רובע האורות האדומים.

20:00 ארוחת ערב באחת המסעדות הטובות באמסטרדם לפי הבלוג של פלפלת.

בחזרה למלון

סיימתם את החופשה בת השלושה ימים באמסטרדם? מוזמנים להמשיך לטייל אתנו בהולנד דרך הפוסטים הבאים שנפרסם בקרוב כדי לקבל רעיונות נוספים להמשך טיול בהאג, רוטרדם, איינדהובן, ליידן, פארק אפטלינג ועוד אתרים ברחבי הולנד.  

שיהיה טיול מוצלח ומהנה! 

נילי ומעין

 

 

 

 

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.