מדריך שלב אחר שלב לבניית תכנית טיול לאיטליה

יוצאים לחופשה באיטליה? איטליה מדינה יפהפיה, מרתקת וגדולה מאד וטיול בן כמה ימים ואפילו בן שלושה שבועות לא יוכל לכסות את כל רחבי איטליה ולאפשר ליהנות מכל מה שיש למדינה יפה ומרתקת זו להציע: ביקור במוזיאונים, מרתקים, קתדרלות, סמטאות ציוריות, בשווקים תוססים ובאתרים הארכיאולוגים בערים הגדולות: רומא, מילאנו, ונציה, נאפולי ועוד…., מסלולי הליכה בטבע בקיץ וסקי בחורף בהרי הדולומיטים, העיירות הציוריות והנופים המרהיבים של טוסקנה, פארקי שעשועים ורחצה סביב אגם גארדה, שיט בתעלות ונציה, ביקור באיים הציוריים מורנו ובוראנו, לרחוץ בים ולהנות מהשמש ברביירה האיטלקית, ביקור באי סיציליה ועוד…

המדריך שלפניכם יאפשר לכם להתכונן ולבנות את מסלול הטיול המושלם עבורכם בשישה שלבים. מוכנים? בואו נתחיל…

שלב ראשון – קביעת מועד הטיול באיטליה

לאחר שהחלטתם לטייל באיטליה, כדאי לבדוק האם התקופה או עונת השנה בה בחרתם לנסוע אכן מתאימה לטיול באותו אזור. הטיול באיטליה מתאים ומומלץ בחום לאורך כל השנה אך באזורים שונים ברחבי איטליה כדאי לטייל בתקופות שונות לאורך השנה. בעונת הקיץ מומלץ להתמקד בטיולים בצפון איטליה. אמנם אין כמו טיול ברומא אבל הקיץ החם והלח אינו הזמן המועדף לטיול ברומא אלא בעונות הסתיו ובאביב. בעונת הקיץ, ככל שנתקדם צפונה ונעלה בגובה מזג האוויר הולך ונעשה נעים יותר. אם רוצים לבקר בדרום איטליה, הסתיו והאביב הם הזמן המומלץ ביותר, כאשר הטמפרטורות מתונות ובסתיו נהנים מגווני הצהוב והאדום של השלכת ובאביב מפריחה מרהיבה במסלולי הטבע. החורף הוא הזמן להנות מסקי וללון באחת העיירות הציוריות בהרי הדולומיטים.

שלב שני – תכנון הטיול לאיטליה

אפשרות א – תכנון עצמאי של מסלול הטיול באיטליה

לאחר הזמנת כרטיסי הטיסה וקביעת מועדי הטיסה לאיטליה והחזרה לארץ  זה הזמן להתחיל  לתכנן את הטיול באיטליה. ראשית אספו רעיונות לאטרקציות המרכזיות בהן כדאי לבקר באיטליה באמצעות פינטרסטטריפ אדוויזור  ואתרים נוספים. ערכו רשימה של אתרים ואטרקציות והתחילו לשבץ אותם לפי ימים במינון שיתאים לצרכיכם, כך למשל אם אתם מבקרים עם ילדים לא מומלץ לתכנן יום שלם של ביקור במוזיאונים אך לצד זאת חשוב שתשלבו בתכנית יעדים שיעניינו את כלל בני המשפחה. אין ספק ששלב זה הוא תהליך מאתגר שצורך זמן הכנה ממושך, בעיקר כשמדובר בטיול ממושך אך כדי למצות את הטיול ולהימנע מבזבוז זמן על חיפושים מה לעשות ומה לראות תוך כדי הטיול  וללמוד מנסיונם של אחרים עו דלפני שיצאת לדרך.

אפשרות ב: הזמנת תכניות טיול מוכנות לאיטליה

אם אתם הולכים לאיבוד בים המידע הרב שיש על איטליה ומתקשים למצוא את הזמן כדי לתכנן את הטיול הרי שבדיוק לשם כך יזמנו את תיקי הטיול – מסלולי טיול דיגיטליים במגוון יעדים נפוצים ברחבי איטליה. לחצו כאן כדי להוריד את תיקי הטיול לאיטליה ולהרכיב בעצמכם את החופשה שלכם באיטליה!

אפשרות ג – הזמנת מסלול טיול מותאם אישית

בנוסף לתיקי הטיול תוכלו להזמין אצלנו תכנית טיול מלאה באיטליה מותאמת אישית. בעלות של 140 שקלים ליום טיול תקבלו תכנית טיול מפורטת בהתאם להעדפותיכם.

20170716_163206

שלב שלישי – הזמנת כרטיסי הטיסה לאיטליה

לאחר שקבעתם את עונת הטיול ואת מסלול הטיול הגיע הזמן להזמין את הטיסה. לחצו כאן להזמנת טיסות באיטליה במחיר הטוב ביותר שתמצאו במנוע החיפוש המשוכלל של Skyscanner.com.

שלב רביעי – הזמנת מקומות הלינה באיטליה

לאחר שהרכבתם את מסלול הטיול ויש לכם כבר את תאריכי הטיסה הגיע הזמן להזמין את מקומות הלינה. ככל שתקדימו תוכלו למצוא מחירים טובים יותר ומקומות לינה שיתאימו לצרכיכם. ממליצים לעשות את ההזמנות באמצעות Booking.com ולבחור במלונות המאפשרים לכם לבטל או לשנות את ההזמנות עד לרגע האחרון. לחצו כאן להזמנת מקומות הלינה באיטליה. מוזמנים להיעזר ברשימת בתי המלון המומלצים שלנו ברחבי איטליה. 

20170722_081833

שלב חמישי – השכרת הרכב לטיול באיטליה

טיול באיטליה כולל ביקור בערים הידועות: רומא, מילאנו, פירנצה, פירנצה ועוד… אך חלק בלתי נפרד מטיול באיטליה הוא גם נסיעה במרחבים הכפריים היפהפיים בין העיירות הציוריות, מסלולי הטיול ברגל או מסלולי הסקי בהרים ומכאן שמומלץ מאד לטייל ברחבי איטליה עם רכב שכור.

תוכלו להזמין את הרכב השכור דרך חברת אוטו – שי המספקת רכבים ממיטב החברות להשכרת רכב בהנחה לגולשי "לטייל עם נילי ומעין" – לחצו כאן להזמנת רכב. אנחנו שכרנו באיטליה רכב דרך חברת Sicily by car מתחנת טרמיני שברומא והחזרנו אותו לאחר כשלושה שבועות בשדה התעופה מלפנצה במילאנו והיינו מאד מרוצים מהרכב ומהשירות.

בעת בחירת הרכב להשכרה, מומלץ מאד לעבור היטב על ההצעות הרבות ולבחור ברכב שיתאים למספר הנוסעים כך שהנסיעה תהיה נוחה ומרווחת ויישאר מספיק מקום לתיקים ולמזוודות בתא המטען. כדאי לבחור כמובן את ההצעות הזולות ביותר אך גם בחברות ההשכרה שקיבלו את חוות הדעת הגבוהה ביותר מבחינת השירות ועל סוג הרכב. המלצה שלנו – לטייל בראש שקט ולעשות ביטוח מורחב הכולל את כל הנזקים האפשריים שעלולים להתרחש:  גניבה, פריצה, נזקים לשילדה, לפח ולחלונות.

לנוכח בעיות החניה ועומס התנועה בערים הגדולות, מומלץ לתכנן את הטיול כך שהביקור בערים הגדולות כמו מילאנו ורומא יהיה בתחילת הטיול או בסופו כך שניתן יהיה לקחת את הרכב לאחר הביקור בעיר הגדולה או עם ההגעה לעיר הגדולה בסיום הטיול וכך גם לחסוך בימי השכרת רכב יקרים ומיותרים. במידה ונכנסים אל העיר הגדולה עם רכב מומלץ לבדוק מראש היכן להחנות את הרכב במחיר הזול ביותר. במקומות שונים אסורה הכניסה עם הרכב ויש להחנות את הרכב בחניונים מחוץ לעיר כמו אזור מסטרה שמחוץ לעיר התעלות ונציה הסגורה לרכבים פרטיים או העיירה לימונה שבאזור אגם גארדה שבכניסה אליה ישנו חניון המאפשר להחנות בקלות ולהנות מביקור רגלי בעיירה הציורית שעל גדות אגם גארדה.

למי שמטייל ברחבי איטליה רק בין הערים הגדולות אין טעם להשכיר רכב ובמקרה זה מומלץ מאד לרכוש מראש את כרטיסי הרכבת דרך האתר Rail Europe וכך להבטיח לעצמכם את הנסיעות בין עיר לעיר ברחבי איטליה.

כיכר הדואומו במילאנו
קתדרלת הדואומו במילאנו  – לנוכח תורי הענק מומלץ  מאד לרכוש באינטרנט כרטיס עוקף תור

שלב שישי – הזמנת כרטיסים לאטרקציות באיטליה

איטליה היא אחת המדינות הכי מתויירות בעולם ונמצאת במקום החמישי מבחינת מספר התיירים המגיעים אליה מדי שנה – 52 מליון תיירים!,  מספר זה קרוב למספר תושביה של איטליה שעומד על 62 מיליון (2018). על רקע זה עומס תייירות הפנים והחוץ באיטליה מורגש מאד בעיקר בעונות הבוערות שזה פחות או יותר לאורך כל השנה תוך שינוי באזורים המועדפים בהתאם לעונות השנה. עומס התיירות מורגש מאד באתרים השונים ברחבי איטליה ובכדי להימנע מעמידה בתורים ארוכים בגשם או תחת השמש הקופחת מומלץ מאד להזמין מראש את כרטיסי הכניסה לאטרקציות השונות. בתקופות השיא של התיירות, כתוצאה מהזמנות מוקדמות אוזלים הכרטיסים. כך למשל אנחנו הגענו בקיץ ביום א' למוזיאון וילה בורגזה ברומא לאחר שהזמנו כרטיסים מראש. לאחר שנכנסנו למוזיאון הופיע על דלפק מכירת הכרטיסים שלט כי הכרטיסים  למוזיאון אזלו עד ליום ג' באותו שבוע.  לנוכח עומס ההזמנות והתורים הגדולים באתרים המבוקשים, בעיקר אם זמנכם אינו בידכם או אם אתם מטיילים כמונו עם הילדים אנחנו ממליצים מאד לרכוש  כרטיסים  לאטרקציות המבוקשות ביותר ולתכנן היטב את מועדי הביקור ולהזמין את הכרטיסים בהתאם.  אנחנו ממליצים מאד על השימוש באתר Tiqets המרכז בתוכו את כל האטרקציות המרכזיות ברחבי איטליה  (ובמקומות רבים אחרים בעולם) ומאפשר הזמנה נוחה של האטרקציות השונות כולל אפשרויות ביטול ההזמנה בחלק מהמקרים ולעיתים במחירים זולים יותר מהמחיר באתרי האטרקציות. לצד רכישה מראש של כרטיסי כניסה לאטרקציות השונות באיטליה כמו: וילה בורגזה ברומא, פארק המים אקואטיקה במילאנו, המוזיאון הארכיאולוגי של נאפולי ועוד… 

לגבי חלק מהאתרים העמוסים במיוחד אנחנו ממליצים לרכוש כמונו כרטיסים עוקפי תור לאתרים הבאים: הקולוסיאום ברומא, פארק השעשועים גארדה לנדעתיקות פומפיי, מוזיאון הותיקן ולקפלה הסיסטינית ברומא, פארק המים אקווה פאן ברימיני, פארק המים קנווה בוורונה, מגדל פיזה, גלריה אופצי בפירנצה, ארמון הדוג'ים בוונציה, קתדרלת הדואומו במילאנו ועוד…

אז זהו… סיימתם לבנות את החופשה הבאה שלכם באיטליה! 

חופשה נעימה!

נילי ומעין

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.