יום טיול בליידן, הולנד

החלטתם לצאת ליום טיול בליידן מהאג או מאמסטרדם או ללון בעיר היפה ולהשתמש בה כנקודת מוצא לטיולי יום?  אז במקום לשבת שעות על תכנית הטיול בליידן קבלו תיק טיול מוכן  –  תכנית טיול מלאה ליום טיול בליידן. 

ליידן היא עיר עתיקה יפהפייה שנוסדה במאה השתיים עשרה הממוקמת כ-30 דקות נסיעה מאמסטרדם. ליידן ידועה בתעלותיה, בגשרים הציוריים, במספר רב של מבנים עתיקים וכנסיות. בנוסף ליידן היא עיר  אוניברסיטאית חשובה, האוניברסיטה הראשונה שנוסדה בשנת  1575. כמו כן משמשת ליידן כמרכז תרבות הכולל מספר מוזיאונים מובילים. בנוסף ליידן נודעת בכך שהיא מקום הולדתו של הצייר הנודע רמברנדט, בה הוא גם למד על אמנות הציור.

ליידן שוכנת מצפון להאג, מרחק נסיעה של כעשרים דקות בחשמלית ממרכז האג (מסלול הנסיעה) או כחצי שעת נסיעה מאמסטרדם (מסלול הנסיעה).    אופניים הם אמצעי התחבורה הנוח ביותר לתנועה בתוך העיר הקטנה והשלווה או פשוט ללכת ברגל בין האתרים שנמצאים במרחק הליכה סביר.

אופניים הם אמצעי התחבורה הנוח ביותר לתנועה בליידן

לפני שנצא לדרך  ליום טיול בליידן , במידה והחלטתם ללון בעיר או בסביבתה כדאי למהר ולהזמין את מקומות הלינה בליידן ובהולנד בכלל שכן בעונת התיירות הביקוש מאד גבוה והמחירים מאמירים. כדאי לשריין את מקומות הלינה עם אפשרות ביטול למקרה של שינויים בתכניותיכם.

מקומות לינה מומלצים בליידן

שלושה מלונות הממוקמים במרכז העיר ההסטורית, מיקום נהדר, מחיר מצויין ובדירוג גבוה בבוקינג:

Rembrandt City Hotel Leiden

De Pelgrimsplaats

Boutique Hotel d'Oude Morsch

לחצו כאן להזמנת מקומות לינה נוספים בליידן ובסביבתה.

יום טיול בליידן

לפניכם מסלול טיול מעגלי המבוסס על הליכה או רכיבה על אופניים בין האתרים המרכזיים של ליידן. 

9:00 נסיעה מהאג (כעשרים דקות נסיעה ברכבת)  או מאמסטרדם לליידן (כחצי שעת נסיעה ברכבת)

9:30 לכו מתחנת הרכבת לכיוון  תעלת Rapenburg – לכו מתחנת הרכבת המרכזית Leiden Centraal לאורך התעלה היפהפייה המוקפת בבניינים היסטוריים וחצו את הגשר לכיוון אוניברסיטת ליידן והגן הבוטני המפורסם שבשטחה.

10:00 בקרו בגן הבוטני של אוניברסיטת ליידן –  אוניברסיטת ליידן (Leiden University) מהאוניברסיטאות הידועות בעולם היא האוניברסיטה העתיקה ביותר הולנד. האוניברסיטה שנוסדה במאה ה – 16  כוללת שורה של פקולטות מהנחשבות בעולם ומבין בוגריה ומרציה תמצאו לא מעט חתני פרס נובל, ביניהם אלפרד איינשטיין שזכה בפרס נובל לפיסיקה בשנת 1921. בספריית האוניברסיטה תוכלו למצוא את כתב יד ליידן, כתב היד החשוב ביותר של התלמוד הירושלמי, כתב היד היחיד ששרד במלואו, שהיה הבסיס להדפסה הראשונה של הירושלמי. ליידן עצמה היתה מרכז יהודי חשוב לאורך שנים רבות אך מרבית יהודיה כמו מרבית קהילת הולנד נרצחו בשואה.  הגן הבוטני האוניברסיטאי הוא אחת האטרקציות שלא כדאי להחמיץ בליידן (פתוח בין  10 – 17).  זהו אחד הגנים הבוטנים העתיקים ביותר בעולם עם יותר מ-4,000 זני צמחים מכל רחבי העולם, במרחבי הגן והחממות. תוכלו למצוא בגנים פרפרים, חממה טרופית, עצים ענקיים, ערוגות פרחים ותבלינים ועוד. מומלץ להתחיל את הביקור בגן הבוטני בבית הקפה Hortus Grand Cafe שם תוכלו למצוא עוגות משובחות. בסמוך לבית הקפה נמצאת חנות הגן הבוטני, מקום טוב לקניית מזכרות ובעיקר סוגים שונים של זרעים. לחצו כאן להזמנה מראש של כרטיסי הכניסה לגן הבוטני בליידן  – 9 אירו או כרטיס משולב של כניסה לגנים הבוטניים ושיט בתעלות בליידן – 19 אירו.  היכנסו לאתר הגן הבוטני לקבלת פרטים עדכניים לגבי שעות הכניסה ועלויות ומה יש לראות בגן הבוטני.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

11:30  קתדרלת פיטר (Pieterskerk) –  כנסייה גותית גדולה מהמאה ה-15

12:00 בית הכנסת של ליידן – בית הכנסת של הקילה היהודית בליידן שוכן ברחוב לוונדאל (Levendaal – עמק החיים) מס' 16. מרבית הקהילה היהודית של ליידן הושמדה בשואה, כיום משמש בית הכנסת את הקהילה היהודית הקטנה של ליידן המונה כמה עשרות יהודים בלבד וסטודנטים ישראלים אשר לומדים בליידן שבית הכנסת מהווה בעבורם כמרכז קהילתי.

בית הכנסת במרכז ליידן

12:30 המרכז ההסטורי של ליידן: מרכז העיר ההסטורי או העיר העתיקה שכוללת מבנים רבים מימי הביניים משתרע בין הפיטרסקירק לבורכט ומצפון האי שנוצר בין נהר הריין מדרום ותעלת אאודה וסט מצפון.  אזור זה גדוש בסמטאות ורחובות של קניות, מסעדות, בתי-קפה ועוד. ברחובות אלו שוכנים גם המוזיאונים המפורסמים של העיר במרחק הליכה קצר זה מזה ושתי הכנסיות הגוטיות המרשימות כנסיית Marekerk, כנסייה גותית מרשימה במיוחד מהמאה ה-14 וכנסיית Hooglanse  הפרוטנסטנטית. מומלץ לשוטט בין הסמטאות, החנויות, בתי הקפה והמסעדות ואם הגעתם לליידן ביום רביעי או בשבת תוכלו  ליהנות גם מהשוק של ליידן , אחד השווקים הגדולים בהולנד הכולל את כל המיטב של הולנד כולל מאפים, גבינות, יינות, פרחים, בגדים מזכרות ועוד…

13:00  ארוחת צהריים במרכז העיר  – מסעדה מומלצת לארוחת צהריים היא מאפיה וקונדיטוריה בשם Bakker van Maanen  אשר נמצאת על שפת אחת התעלות הגדולות בסמוך לגשר קורנבורג (Koornburg) העתיק.

14:00 מבצר ליידן (Burcht van Leiden) – בקרו בין שרידיו המרשימים של מבצר ליידן אשר ממנו תוכלו לעשות תצפית פנורמית יפה על כל העיר.

14:30 הפסקת קפה ומשהו טעים – מומלץ מאד לבקר בבית הקפה והקונדיטוריה Kopje van Leiden. מקום נהדר על מפת ליידן לאכול ארוחות בוקר, צהריים, ערב או לשתות קפה טעים תוך כדי הנאה ממאפים או שוקולדים טעימים.

15:00 מוזיאון האמנות  Museum De Lakenhal  – מוזיאון זה הוא המוזיאון העירוני של ליידן. המוזיאון מציג אוסף נרחב של אמנות הולנדית, כולל יצירות של רמברנדט וורמיר. פרטים לגבי שעות הכניסה ורכישת הכרטיסים ראו באתר המוזיאון.

16:00 מוזיאון טחנת הרוח (Molen De Valk)  – במוזיאון זה תוכלו ללמוד מקרוב כיצד פועלת טחנת הרוח הפעילה בעיר, היחידה מבין ארבע עשרה טחנות רוח ששרדה ועל חשיבותן ההיסטורית של טחנות הרוח בהולנד לכלכלת העיר ולמדינה כולה. במעלה טחנת הרוח תוכלו ליהנות לסיומו של היום מנוף יפה של האזור.  שימו לב כי שעות פעילות המוזיאון בימים שלישי-שבת: 17:00-10:00. ראשון: 17:00-13:00. עלות הכניסה למבוגר- 5 אירו,  ילדים עד 16 –  2.5 אירו וכניסה בחינם עבור ילדים עד גיל 5. למידע נוסף על שעות הפעילות של המוזיאון כנסו לאתר המוזיאון-https://molenmuseumdevalk.nl/en

מוזיאון טחנת הרוח (Molen De Valk) בליידן
מוזיאון טחנת הרוח (Molen De Valk) בליידן

17:00 שיט תעלות בליידן – אם טרם חוויתם בהולנד שיט תעלות, הרי שליידן היא מקום מצויין לעשות זאת בתעלות הציוריות של העיר היפה. לחצו כאן להזמנת שיט תעלות בליידן.

שיט תעלות בליידן

אטרקציות נוספות בליידן

במידה ואתם לנים בליידן ויש לכם יום ביקור נוסף בעיר או שהגעתם לליידן ביום גשום, תוכלו להקדיש לפחות חלק מהיום לביקור באחד או יותר מהמוזיאונים הטובים שיש לליידן להציע:

מוזיאון קורפוס  – מוזיאון מדע העוסק בגוף האדם ומאפשר מסע מוחשי לתוך גוף האדם. היכנסו לאתר מוזיאון קורפוס לקבלת פרטים על שעות  הכניסה ולרכישה מראש של הכרטיסים.

המוזיאון הלאומי לאתניות – מוזיאון זה מציג תערוכות קבע ותערוכות מתחלפות מרחבי העולם, כולל חפצי חן רבים מיפן – לחצו כאן לרכישת כרטיסים.  – 11.20 אירו.

המוזיאון הלאומי לעתיקות – מוזיאון זה הוא מוזיאון לאומי לארכאולוגיה עם אוספים ידועים של פריטים עתיקים ממצרים, יוון ורומא. היכנסו לאתר המוזיאון הלאומי לעתיקות לקבלת עדכונים לגבי שעות הפעילות ולגבי התצוגות במוזיאון.

מוזיאון המדע Rijksmuseum Boerhaave – מוזיאון המלכותי למדע בליידן נקרא על שמו של הרמן בורהאפה, אחד מחשובי הפרוצ  סורים של אוניברסיטת ליידן ומי שנחשב לאבי הפיזיולוגיה המודרנית. באוסף המוזיאון תמצאו את פיתוחי הטכנולוגיה של המאות שעברו בהן ההולנדים היו מחלוצי המדע והפיתוחים הטכנולוגיים. תוכלו למצוא כאן פיתוחים והמצאות מתחומי הרפואה, המדע, האופטיקה, האסטרונומיה ועוד. היכנסו לאתר המוזיאון לקבלת עדכונים על שעות הכניסה ולרכישת כרטיסים.

מוזמנים להיעזר בפוסטים נוספים שכתבנו לקראת טיול בהולנד: תיק טיול –  שלושה ימים באמסטרדם, תיק טיול – יומיים בהאג, וכיצד תמצאו את חווית הביקור שלכם בפארק אפטלינג

טיול מהנה!

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.