תיק טיול – יומיים בהאג

החלטתם לצאת לטיול בהולנד ולשלב ביקור בהאג? אז במקום לשבת שעות על תכנית הטיול בהאג ובסביבתה קבלו תיק טיול מוכן  –  תכנית טיול מלאה לביקור בן יומיים בהאג. מומלץ לשלב בביקור בהאג טיולי יום בסביבתה של העיר  בליידן, דלפט, רוטרדם, פארק אפטלינג  ואף להגיע מהעיר לאמסטרדם (ראו תיק טיול – שלושה ימים באמסטרדם). טיול זה יכול לשמש כאחד ממוקדי הטיול שלכם בהולנד לצד אמסטרדם ומוקדי טיול נוספים כמו איינדהובן, חיטהורן ועוד…

האג או Den Haag ("דן האך" בהולנדית) ממוקמת במערב הולנד, לחוף האוקיאנוס האטלנטי. העיר מהווה את המרכז השלטוני של המדינה עם אוכלוסייה של כחצי מיליון נפש,  ושטח של כמאה קילומטר רבוע. זוהי העיר השלישית בגודלה בהולנד לאחר אמסטרדם ורוטרדם. נוסף לכך העיר ידועה כאחד המרכזים העיקריים של האו"ם והיא מארחת את בתי הדין הבינלאומיים של האו"ם ואת הארגון למניעת הפצת נשק כימי. האג בעלת חשיבות תרבותית רבה והיא כוללת שורה של מוזיאונים מובילים בעולם כולל מוזיאון מאוריציוס, מוזיאון אשר, הפנורמה של מאסדך, מבנים ארכיטקטונים מרשימים, פארקים ועוד… כמו כן האג מהווה מרכז כלכלי ותיירותי עם שפע של מסעדות חנויות ומרכזי קניות. האג היא עיר נעימה מאד לשהייה כיעד לטיול בפני עצמו וכבסיס לטיולים מחוץ לעיר.

הדרך הנוחה ביותר להגיע אל העיר ולבקר בה ובסביבתה היא באמצעות התחבורה הציבורית המעולה של הולנד, שילוב בין רשת הרכבות הבינעירוניות, האוטובוסים והחשמליות שמרשתות את האג וסביבתה ביעילות רבה.

יום 1 – נסיעה להאג ויום טיול בעיר

9:00 נסיעה להאג –  למשל מאמסטרדם: לחצו כאן לרכישת כרטיס רכבת מאמסטרדם להאג, עלות 15 אירו לכרטיס – משך הנסיעה: כשעה  – שעה וחצי עד לתחנה המרכזית של האג Den Haag Centraal – מסלול הנסיעה.

10:30 נסיעה מהתחנה המרכזית למרכז העיר – התחנה המרכזית החדישה של האג Den Haag Centraal ממוקמת במרחק נסיעה של דקות ספורות בתחבורה ציבורית ממרכז העיר – מסלול הנסיעה. אם אתם מגיעים להאג למספר ימים מומלץ מאד לרכוש פס לשלושה ימים נסיעה בתחבורה הציבורית  בהאג בעלות 20 אירו. משתלם מאד שכן נסיעות בודדות יקרות למדי. בכל מקרה כדאי להתייעץ בדלפק של קופת הרכבת ולהתייעץ עם התכניות שלכם לנסיעה בעיר וממנה כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר.

תחנת הרכבת המרכזית בהאג

10:45 הגעה והתמקמות במלון –  מלון מומלץ בהאג: Best Western Plus Plaza Den Haag, מלון מצויין הממוקם ממש במרכזה של האג, על מדרחוב הקניות של העיר. המלון כולל חדרים מרווחים ונקיים, חדר כושר וארוחת בוקר מצויינת.

11:00  הליכה מהמלון למוזיאון מאוריציוס, משך הליכה: כעשר דקות – מסלול ההליכה שעובר במרכז העיר.

11:30 מוזיאון מאוריצהאוס – מוזיאון מאוריצהאוס (Mauritshuis) הוא מוזיאון אמנות הכולל אוספים של בית המלוכה ההולנדי, ויצירות אמנות ידועות יותר או פחות של יוהנס ורמיר, רמברנט, ון ריין, יאן סטיין, הנס הולביין וואחרים. מבנה המוזיאון נבנה במהלך המאה ה – 17 עבור אציל בשם מאוריץ, ותוכנן על ידי הצייר יאקוב ואן קמפן. המבנה והאוסף הועבר לבעלותה של ממשלת הולנד בראשית המאה התשע עשרה והוא מהווה את אחד ממאה אתרי מורשת בהולנד. הביקור מומלץ לכל חובב אמנות. אחת מגולות הכותרת של הביקור במוזיאון הוא הציור הידוע של יוהנס ורמיר מהמאה השבע עשרה – נערה עם עגיל פנינה. הציור נחשב לאחת מיצירות המופת החשובות של ורמיר ושל אמנות  הבארוק ההולנדי וזכה לכינוי ה"מונה ליזה ההולנדית" או ה"מונה ליזה של הצפון".  לחצו כאן לרכישת כרטיס למוזיאון מאוריצהאוס או כרטיס משולב בהנחה של מוזיאון מאוריצהאוס עם מוזיאון אשר. מומלץ מאד לשלב את הביקור עם קפה ועוגה טובה בקפיטריה של המוזיאון.

13:00 ארוחת צהריים –  מסעדה מומלצת מסעדה וייטנאמית Little V הממוקמת ברובע הסיני הכולל מבחר של מסעדות נוספות: סיניות, וייטנאמיות, אינדונזיות ויפניות.

שער הכניסה לרובע הסיני בהאג

14:00 נסיעה ממרכז העיר למתחם חוף הים Scheveningen, משך נסיעה: כחצי שעה – מסלול הנסיעה באוטובוס.

14:30 מתחם חוף הים והטיילת Scheveningen – החוף והטיילת של סכוונינגן, אזור שבעבר היה כפר דייגים ציורי, נחשב כאחת מגולות הכותרת של הביקור בהאג. מתחם זה כולל חוף ים רחב, טיילת יפה, בתי מלון, מסעדות ובתי קפה, אקוואריום – לחצו כאן להזמנת כרטיסים וכן מזח הכולל בקומת הקרקע חנויות ומסעדות ומעליו טיילת שממנה נשקף נוף נהדר של חוף הים. כמו כן בקצה המזח שנכנס לתוך הים תמצאו גלגל ענק – לחצו כאן להזמנת כרטיסים ואומגה שיוצאת מהגלגל הענק ועוברת מעל הים עם נוף של חוף הים והעיר. בסמוך תוכלו למצוא גם אפשרות לשיט סירות סילון – לחצו כאן להזמנת כרטיסים. הביקור בחוף הים מומלץ במיוחד להגיע למקום במזג אוויר נעים כשאין רוח ובקיץ אף ניתן לרחוץ בים למרות צבעם החום יחסית של המים. תוכלו לבלות במתחם זה כמה שעות עד אחה"צ. מומלץ לרדת ליד הפסל של אשת הדייג ומשם ללכת כקילומטר וחצי לאורך הטיילת עד למזרח (De Pier). מכאן תוכלו לחזור לכביש הראשי ולנסוע באוטובוס מהתחנה שנמצאת לא רחוק ממלון גרנד הוטל. לסיום הביקור תוכלו להוסיף ביקור במתחם מיני גולף בחשיכה שנמצא ממש מול הפיר בסביבת המלונות. זו אטרקציה נהדרת כל המשפחה. חשוב מאד להיכנס לאתר ולהירשם מראש כדי להבטיח את מקומכם.

18:00 נסיעה חזרה למרכז העיר, למדרחוב ולמלון. אם תגיעו מוקדם יותר למרכז תוכלו לנצל את הזמן גם לקניות באזור המדרחוב וכמובן אל תפספסו את קניון המותגים הוותיק De Bijenkorf (Den Haag) (נסגר בשעה 19:00), אחד המבנים היפים במדרחוב. באזור זה תמצאו חנויות רבות נוספות של מיטב המותגים.

De Bijenkorf (Den Haag)
De Bijenkorf (Den Haag)

20:00 ארוחת ערב במרכז העיר – מסעדה מומלצת ברובע הסיני היא המסעדה היפנית Momiji Ramen .

21:00 האנדרטה לזכר היהודים שנספו בשואה  – אנדרטה זו נמצאת בסמוך למסעדה בכיכר "Rabbijn Maarsenplein". הפסלת הישראלית ענת רצאבי התבקשה לפתח קונספט לאנדרטת זיכרון לנספי השואה שתוצב בכיכר "Rabbijn Maarsenplein", כיכר שהייתה פעם מרכז הרובע היהודי בהאג ונקראת על שם רבי יצחק מארסן (תרנ"ב-תשמ"ג) שהיה הרב הראשי של האג משנת 1925. הרב, אשתו ושתי בנותיהם נרצחו ב-1943 בסוביבור. הקהילה היהודית בהאג היא הקהילה עם מספר הקורבנות השני בגודלו אחרי אמסטרדם. לפני מספר שנים הקימו ראשי הקהילה, בשיתוף עם עיריית האג ובחסות ראש העיר דאז Jozias Van Artsen, עמותה לקידום פרויקט הנצחת הנספים והאנדרטה היא חלק מפרויקט זה.

אנדרטת השואה בהאג
אנדרטת השואה בהאג

בחזרה למלון Best Western Plus Plaza Den Haag

לילה 1/2 במלון

יום 2 – יום טיול בהאג

9:00 ארוחת בוקר – ארוחות בוקר תוכלו לאכול במלון או לגוון באחד מבתי הקפה באזור מרכז העיר. מקום נהדר לארוחת בוקר טובה שנמצא ממש בסמוך למדרחוב ליד פרימראק הוא בית קפה מרשת מקומית בשם Bagel and Beans. תוכלו למצוא כאן מגוון של סוגי בייגלים עם שילובים של מילויים שונים, גבינות שמנת, אבוקדו, אומלטים ועוד…

10:00 נסיעה לארמון השלום – משך נסיעה באוטובוס: כעשר דקות – מסלול הנסיעה

10:10 ארמון השלום – ארמון השלום (Peace Palace)  הוא מקום מושבו של בית הדין הבינלאומי לצדק של האו"ם. בארמון השלום נמצאים מספר מוסדות נוספים הקשורים למשפט הבינלאומי. בכניסה למוזיאון תוכלו להבחין באנדרטת השואה, לזכרם של יהודי הולנד שמרביתם נרצחו על ידי הנאצים, עם לא מעט שיתוף פעולה של השלטונות האוכלוסייה ההולנדית. שואת יהודי הולנד החלה עם כיבוש הולנד בידי גרמניה הנאצית במאי 1940, והסתיימה עם שחרור הולנד במאי 1945, עם כניעת גרמניה הנאצית. מתוך כ-140 אלף יהודים שהתגוררו בהולנד עם כיבושה, מעל 75% מיהודי הולנד, מעל 105 אלף יהודים, נרצחו בשואה. מומלץ מאד לפתוח את היום בבקור בארמון, לצפות בו מבחוץ ולהמשיך משם ברגל לתחנה הבאה.

ארמון השלום (Peace Palace)  הוא מקום מושבו של בית הדין הבינלאומי לצדק של האו"ם
ארמון השלום (Peace Palace)  הוא מקום מושבו של בית הדין הבינלאומי לצדק של האו"ם
אנדרטת השואה בהאג
אנדרטת השואה בהאג

10:30 הליכה לפנורמה של מאסדאך – משך ההליכה: כעשר דקות – מסלול ההליכה

10:40  הפנורמה של מאסדאך – פנורמת מסדאך (Panorama Mesdag) היא פנורמה שצוירה על ידי הצייר הנדריק וילם מסדאך ונקראה על שמו. הפנורמה היא ציור ציקלורמה,  ציור גלילי ופנורמי שמטרתו להעניק לצופה, העומד במרכז הגליל, מראה בן 360° של התמונה. האפקט המבוקש הוא שהצופה יחוש כאילו הוא נמצא במרכז ההתרחשות המתוארת בתמונה, בדרך כלל של אירוע היסטורי או מקום מוכר ומפורסם כמו קו החוף של האג בסוף המאה התשע עשרה אשר מופיע בפנורמה. הפנורמה המרשימה מתנשאת לגובה של 14 מטרים, עם קוטר של 40 מטרים, והיקף של 120 מטרים.

המוזיאון בו מוצגת הפנורמה מדמה אשליה אופטית שגורמת לצופה להרגיש שהוא עומד על דיונת חול שצופה לים. בקדמת הציור, קרוב לצופה, יש שטח של דיונת חול אמיתית שמשפרת את אלמנט האשליה, בכך שהיא מסתירה את תחתית הציור ומאפשרת תחושת עומק. למקום יש תקרה שאינה מאפשרת לראות את הקצה העליון של הציור, ובכך מוסיפה לתחושת השהייה באתר מציאותי ולא מול תמונה. זהו ללא ספק מוזיאון לא שגרתי עם מיצג ייחודי. מומלץ מאד לביקור לכל המשפחה. לחצו כאן לרכישה מראש של כרטיסי הכניסה לפנורמה של מאסדאך. 

 

12:00 הליכה למוזיאון אשר – מסלול הליכה נעימה למוזיאון אשר שעובר דרך רחוב Noordeinde, רחוב מרכזי הכולל מגוון מסעדות ובתי קפה, מקום נהדר להפסקת קפה או לארוחת בוקר. אחד מבתי הקפה הנעימים ברחוב זה הוא קפה Sam Sam. בהמשך המסלול תגיעו לפארק הפסלים שלאורך שדרת Lange Voorhout שמגיעה עד לפתח המוזיאון. משך ההליכה הרציפה בין שני המוזיאונים הוא סה"כ רבע שעה – מסלול ההליכה.

12:30 מוזיאון אשר – מוזיאון אשר (Escher in Het Paleis ) הוא אחד המוזיאונים שלא כדאי להחמיץ בהאג. המוזיאון ממוקם בבניין ששימש בעבר כארמון החורף של המלכה-האם אמה וכולל בתוכו 130 יצירות של אשר האמן הסוריאליסטי ההולנדי, שהתפרסם בעבודות הגרפיקה שיצר בטכניקות שונות של גילוף, הדפסי אבן ותחריטי עץ ויצירות האשליה הידועות שלו כמו היום והלילה, הטיפוס מעלה וירידה מטה בו-בזמן והמטמורפוזה III –  הדפס באורך של 7 מטרים, המציג כולו צורות ובעלי חיים שונים המשתלבים באופן מתמטי מושלם אלו באלו. לחצו כאן לרכישת כרטיסי כניסה למוזיאון אשר. 
13:30 ארוחת צהריים – תוכלו לאכול ארוחת צהריים באזור רחוב Noordeinde בו תוכלו למצוא מגוון מסעדות הודיות, איטלקיות, יווניות ועוד…מסעדה מומלצת באזור זה היא המסעדה ההודית Saravanaa Bhavan Den Haag.

14:30 נסיעה למדורודאם – משך הנסיעה לפארק המיניאטורות מדורדאם: כעשרים דקות – מסלול הנסיעה באוטובוס.

15:00 מדורודאם – פארק המיניאטורות של הולנד . פארק זה הוא פארק המציג מיניאטורות של אתרים ידועים מרחבי הולנד ואחת האטרקציות האהובות ביותר במדינה. בפארק תמצאו מודלים מדויקים של עיר הולנדית טיפוסית בקנה מידה של 1:25 ותוכלו לבקר בכל האטרקציות של הולנד, כדוגמת שוק הגבינות באלקמאר, הארמון המלכותי, בתי הסירה של אמסטרדם, כנסיות, תעלות מים עם ספינות, חוות, תחנות רוח, פארקי שעשועים, שדה תעופה, דלפט, טירת מיודן, התחנה המרכזית של אמסטרדם, ארמון השלום בהאג ועוד. חלק גדול מהמוצגים נמצא בתנועה. מומלץ לבקר בפארק בסוף הטיול לאחר שאתם כבר מכירים את האתרים בהם ביקרתם בהולנד. הביקור מומלץ וחווייתי לכל הגילאים. זמן ביקור של שעה וחצי. מומלץ להגיע בשעת השקיעה ולחוות את המקום גם באור וגם אחרי החשיכה. כמו כן בשעות הערב מספר המבקרים בפארק נמוך יותר. דאגו להביא מטבעות על מנת להפעיל את המיניאטורות. לחצו כאן לרכישה מראש של כרטיסים מדורדאם. שימו לב לכך שבשעות החורף הפארק נסגר בשעה 17:00. בקיץ הוא נסגר בשקיעה המאוחרת. בררו מראש את שעות הפתיחה דרך האתר.

מדורודאם - פארק המיניאטורות של הולנד
מדורודאם – פארק המיניאטורות של הולנד

18:00 בחזרה למלון במרכז העיר. אם תגיעו מוקדם יותר למרכז תוכלו לנצל את הזמן לקניות באזור מדרחוב  Grote Market Straat וכמובן אל תפספסו את קניון המותגים הוותיק De Bijenkorf (Den Haag) (נסגר בשעה 19:00), אחד המבנים היפים במדרחוב. באזור זה תמצאו חנויות רבות נוספות של מיטב המותגים.

 

20:00 ארוחת ערב במרכז העיר – מסעדה איטלקית מומלצת מאד במדרחוב: L' Osteria. אוכל איטלקי טעים, בעיקר פסטה ופיצה. ללא מנות בשר או דגים. כולל מבחר נרחב של מנות צמחוניות. מומלץ להזמין מקום מראש  בעיקר בסוף השבוע או בעונת התיירות.

בחזרה למלון Best Western Plus Plaza Den Haag

לילה 2/2 במלון

אז זהו… סיימנו יומיים מלאים בהאג. ממליצים לכם להישאר בעיר לעוד יומיים – שלושה כבסיס לטיולי יום בליידן, דלפט ורוטרדם ואף לצאת ממנה לטיולי יום נוספים כולל יום ביקור בפארק השעשועים אפטלינג שנמצא במרחק של כשעתיים נסיעה ברכבת מהאג. האג תוכל לשמש עבורכם כנקודת סיום לטיול בהולנד וממנה תוכלו להגיע בקלות לשדה התעופה סכיפהול שנמצא במרחק של כחצי שעת נסיעה מהעיר.

 

 

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.