המומלצים שלנו בעמק החולה

עמק החולה וסביבותיו, מהיפים באזורי הארץ, הידוע בלשון העם כ"הצפון", הוא מהאזורים המתויירים ביותר בישראל כמעט כל ימות השנה. כמי שמתגוררים באזור זה למעלה מעשרים שנה, מטיילים הרבה מאד ומכירים כמעט כל פינה באזור זה, כתבנו עבור המטיילים הרבים המגיעים לטייל באזור את רשימת המומלצים שלנו בתחומים השונים שמעניינים את המטיילים באזור: מסלולי טיול (חלקם ידועים וחלקם קצת פחות), אטרקציות, מוזיאונים וגלריות, מסעדות, מתחמי קניות ומקומות לינה. חלק מהמקומות שציינו גלשו קצת מעבר לעמק החולה אך הם נמצאים בשוליו ובמרחק נסיעה קצר מהאזור ומתאימים לטיול יום באזור.

פוסט זה כולל את ההמלצות שלנו על פי חוות דעתנו בלבד, ללא שיקולים מסחריים וכד'… ועל כן הרשימה אינה מלאה ואינה כוללת את כל האתרים והעסקים באזור אלא רק את אלו שמצאנו לנכון לציין ולשבח ברשימת המומלצים שלנו עבור מי שמגיעים לאזור.

מקומות לינה מומלצים בעמק החולה

אם אתם מתכננים להגיע לצפון לסוף שבוע, קשה להיות ספונטניים שכן היצע המקומות אמנם גדול אך גם כמות הנופשים לאורך השנה ובעיקר בעונות הבוערות הוא גדול מאד על כן מומלץ  שתזמינו מראש  את מקומות הלינה וכך תבטיחו לעצמכם את החופשה שלכם בעמק החולה. תוכלו למצוא באזור עמק החולה מבחר מקומות לינה ברמות שונות, החל ממלונות מפנקים, צימרים וכן אתרי קמפינג.

המקומות המומלצים שלנו בעמק החולה הם:

מלון גליליון – מלון מפנק  הממוקם בסמוך לאגמון החולה ולצומת כ"ח במיקום מרכזי בגליל

מלון פסטורל בכפר בלום – מהמלונות הטובים ביותר בעמק החולה, במיקום מצויין, ליד קיאקי כפר בלום ומסלולי הטיול הידועים של עמק החולה.

מלון  נופי הבשן בקיבוץ להבות הבשן – מקום שקט ונעים, בקתות נופש מטופחות,  ארוחת בוקר טובה, שירות אדיב ונעים, קרוב מאד לאטרקציות המרכזיות בעמק החולה, ממוקם בלב קיבוץ להבות הבשן, מקום מצויין!

הגושרים מלון בטבע – מלון מצויין טובל בטבע, סמוך לנחל קורן, החצבאני, אזור המסעדות בגן הצפון, שירות מצויין ומרחבים ירוקים מסביב.

כמו כן מומלץ להזמין מראש צימרים מתוך מבחר אדיר של צימרים שניתן להזמין באתרים השונים בגליל ובראשם אחד הצימרים הראשונים בעמק החולה ומהטובים ביותר באזור – צימר משפחת נוריאל במושב שאר יישוב. צימרים נוספים תוכלו להזמין דרך אתר בוקינג – צימרים בצפון דרכו אנחנו מעדיפים להזמין מקומות לינה בארץ ובעולם תוך מתן עדיפות לצימרים בעלי דירוג 8 ומעלה ובמחירים סבירים שלא יעלו על 800 שקלים ללילה.

למי שמעדיפים לינה זולה יותר וקרובה עוד יותר לטבע, תוכלו למצוא באזור הגליל העליון מספר אתרי קמפינג מומלצים:  קמפינג דפנה בקיבוץ דפנה מקבוצת רשת מטיילים, קמפינג חניון הנחל במושב שאר יישוב מקום נעים ומטופח הממוקם בסמוך לבניאס .קמפינג נווה קרני בקיבוץ עמיר, מהמקומות היפים, הנעימים והשקטים ביותר, נמצא בקיבוץ עמיר בסמוך לטיילת הירדן.

מסלולי טיול בעמק החולה

השביל התלוי, המפל ומעיינות הבניאס: טיול בין שרידי הארמון המפואר, מעיינות שזורמים כל השנה, שביל תלוי מעל הנחל השוצף ומפל מים מרשים במיוחד. מסלול יפהפה וביקור חובה אם עדיין לא הייתם. קראו את הפוסט: בין מעיינות נחל חרמון, טחנת קמח וארמון קדום. 

img_9194
במעיינות הבניאס
img_9240
בשמורת הבניאס
img_9245
הבניאס – נחל חרמון

שמורת תל דן: מסלול הליכה מהיפים שיש בארץ ובעולם בין מעיינות הדן הגדול והחשוב במקורות הירדן, כולל סיור בין שרידיה של העיר דן מקראית והשער הקדום מהתקופה הכנענית.  קראו את הפוסט: טיול בשבת קיצית במעיינות הדן

IMG_7135
ביקור בשמורת תל דן
IMG_7144
ביקור בשמורת תל דן בשלכת

המחלק – פינת חמד קסומה וגלישה מרעננת במיוחד לתוך בין פלגי הדן הקרררים…., מצפון לקיבוץ דפנה. לפרטים קראו את הפוסט: המחלק – פינת חמד קסומה…

תל אנפה (גבעת הנרקיסים) – תל אנפה הממוקם מול קיבוץ שמיר הוא תל קדום שכולל שרידי יישוב מהתקופה הכלכוליתית ועד לתקופה ההלניסטית. התל נוצר עקב בזלת שגלשה מהתפרצות געשית מהגולן  ומחסום יבשתי גרם לה להיערם לתל שנישא מעל סביבתו. התל כולל מסלול הליכה קצר שמטפס על התל שממנו תצפית נהדרת על השדות המוריקים והיישובים בעמק החולה, הרי נפתלי, הגולן ולבנון. התל הירוק כל השנה כולל בעיקר עצי אלה אטלנטית ואלת המסטיק אבל האטרציה העיקרית שהקנתה לו את שמו השני הוא מרבדי הנרקיסים שמכסים ממחצית דצמבר את התל בין חורבות הוילה העתיקה מהתקופה ההלניסטית שנותרה במקום. בסתיו מכוסה התל במרבדים של חצבים. הביקור בתל קצר ויכול להיות חלק מיום טיול שלם באזור או לביקור קצר לקראת השקיעה.

שביל עמי – הליכה לאורך הטיילת היפה לאורך הירדן שאורכה כקילומטר, מכפר בלום ועד לגשר יוסף שליד שדה נחמיה. הטיילת קרויה על שם עמי פלד, תלמיד תיכון שנהרג בשנת 1990 בתאונת דרכים כשרכב על אופניו מקיבוץ עמיר לכפר בלום. הטיילת המטופחת כוללת נקודות לפיקניק ורחצה במים הצוננים של הירדן  בקיץ או לצפיה במי הנחל והמפל השוצף והגועש בעוצמה בחורפים גשומים. לכל אורכה של הטיילת סוכות גפנים, פרחים ועצי בר וכן לוחות אבן שעליהם פסוקים מהתנ"ך בהם נזכר שמו של הירדן. ניתן להמשיך בהליכה מהטיילת צפונה, מתחת לגשר יוסף לכיוון שדה נחמיה, להמשך מסלול הליכה או רכיבה על אופניים לאורך הבניאס עד לשאר יישוב.

20190108_082541
טיילת עמי  לאורך הירדן מכפר בלום וקיבוץ עמיר ועד לשדה נחמיה

לאורך הירדן והבניאס משדה נחמיה עד לשאר יישוב – מסלול הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים מהיפים בארץ, לאורך הירדן והבניאס. לפרטים קראו את הפוסט "צבעי שלכת לאורך הבניאס התחתון".

20191019_101948
לאורך הבניאס התחתון בין שדה נחמיה לשאר יישוב – חניון הדקל
20191019_102111
לאורך הבניאס התחתון בין שדה נחמיה לשאר יישוב – חניון הדקל
20170107_115708
שלכת לאורך הבניאס התחתון

לאורך הבניאס התחתון משניר לשאר יישוב – מסלול יפהפה זה מתחיל בשער היציאה משמורת מפל הבניאס, ליד השביל התלוי או סמוך לשער הכניסה לקיבוץ שניר. המסלול מוצל ברובו עובר ליד הבניאס, כולל נקודות טבילה כאשר הזרימה חלשה וכמובן הטנק הסורי המפורסם שנותר במקום לאחר הנסיגה מהמתקפה הכושלת על קיבוץ דן בשנת 1967.

שמורת נחל שניר (החצבאני) – שמורת טבע מדהימה לטיול מים באחד משלושה מסלולים קצר מאד שמסתיים בבריכת שכשוך במפל הדן, מסלול בינוני מעגלי או מסלול ארוך שאורכו כשעה וחצי וכולל הליכה בתוך הנחל עם אפשרות לטבילה/שחיה בחלקים היותר עמוקים. המסלול די מוצל ויש נקודות להפסקות מנוחה . מומלץ מאד! קראו גם את הפוסט: "שביל החורף בנחל שניר".

img_8831-e1455883471580
שביל החורף בנחל שניר
img_8812-e1455883413880 (1)
שביל החורף בנחל שניר
img_8898
שביל החורף בנחל שניר

שמורת מפלי נחל עיון: שמורה יפהפיה הכוללת שלושה מפלים, נוף מרהיב ושפע של צמחיה. מסלול ההליכה מתחיל במטולה ונמשך כשעה וחצי. רצוי להגיע עם שני רכבים או להיעזר בשאטל של רשות שמורות הטבע. פרטים נוספים בפוסט: טיול בין מפלי נחל עיון

מצפה דדו: מצפה מהר צפיה שבמטולה לזכרו של דוד אלעזר (דדו) בו תצפית מרהיבה על כל  עמק החולה, המושבה מטולה ולתוך לבנון. שווה לשלב לפני ביקור בנחל עיון.

נחל משגב: שמורת טבע קטנה לרגלי רכס נפתלי, מצפון לכפר גלעדי. השמורה אטרקטיבית במיוחד בזמת הפריחה האביבית ובעיקר פריחת הצבעונים שמושכת מטיילים רבים אל השמורה. פרטים נוספים בפוסט: אל פריחת הצבעונים בשמורת נחל משגב

20190309_125137
בשמורת נחל משגב
20190309_125847
פריחת הצבעונים בשמורת נחל משגב
20190309_131115
בשמורת נחל משגב

דרך נוף הרי נפתלי – דרך נוף יפהפיה לרכב שעוברת במקביל לשביל ישראל ברכס הרי נפתלי. הדרך מתחילה מול כפר גלעדי ומסתיימת ליד קיבוץ יפתח. לאורך הדרך נקודות תצפית מרהיבות של כל עמק החולה. הדרך יפה במיוחד בחורף ובאביב כאשר הפריחה בשיאה והחרמון מושלג.

מצודת הונין במרגליות – מצודת הונין שליד מושב מרגליות היא שריד למצודה צלבנית מהמאה ה – 12 אשר ישבה על הדרך העתיקה שהובילה מדמשק לצור. המצודה היא פינת חמד אמיתית ונשקף ממנה הנוף המרהיב של אצבע הגליל.

עיינות דבשה (טחונת דרבשיה) – מסלול טיול קצר למרגלות הגולן ליד קיבוץ גונן. טיול מקסים ורטוב הכולל הליכה במים בצל העצים, בין בריכות מים קרירות ומפלונים עד לטחנת קמח עתיקה למרגלות הגולן. מקום נהדר לפיקניק ולטיול קיץ קצר לאורך כל שעות היום.

מסדקי יפתח לצומת הגומא – מסלול מקסים מרכס רמים בהרי נפתלי לעמק החולה, מסדקי מיפתח לשמורת עין אווזים, כולו בירידה כשבמרבית הדרך נשקף נוף עמק החולה המרהיב ופריחה יפה בחורף ובאביב . מומלץ ביותר. קראו גם פוסט שכתבנו על טיול בסדקי יפתח ותל קדש בגליל העליון. 

יפתח לעין אווזים14
מסלול טיול מסדקי יפתח ברכס רמים לעין אווזים בעמק החולה
20190810_105859
טיול שבת בעינות דבשה – טחונת דרבשיה בעמק החולה

אגמון החולה – ביקור חובה באחד מאתרי הצפרות החשובים בעולם, בסתיו ובאביב, כאשר עונת הנדידה בשיאה. קראו פוסט מפורט שכבתנו על הביקור התקופתי באגמון החולה. 

שמורת החולה – ביקור בשמורה הראשונה בישראל, שרידיה של ביצת החולה, אתר בעל חשיבות עולמית לעופות המים ולציפורים הנודדות. קראו פוסט מפורט שכתבנו על טיול שבת בשמורת החולה

אתר השחזור ראש פינה – סיור בין שרידיה של מושבת הראשונים של ראש פינה, אחת משתי המושבות הראשונות שייסדו בני היישוב הישן ובני העליה הראשונה, במקביל לפתח תקווה. קראו פוסט מפורט שכתבנו על טיול ראש השנה בראש פינה

20180325_105304

נחל ראש פינה – מסלול הליכה מקסים שיורד מצפת אל ראש פינה לאורך נחל ראש פינה. ניתן לעשות רק קטע קצר מהמסלול הלוך וחזור, ממגרש החניה שלרגלי אתר השחזור של ראש פינה. המסלול יפה במיוחד בחורף בעונת פריחת השקדיות ובזמן הפריחה האביבית וכשזרימת הנחל בשיאה. קראו גם את הפוסט שכתבנו על טיול בנחל ראש פינה בעקבות פריחת השקדיות.

20170211_113849_HDR
נחל ראש פינה
20170211_114745 (1)
פריחת השקדיות בנחל ראש פינה

מוזיאונים ואתרי מורשת בעמק החולה

בית אוסישקין –  המוזיאון הותיק להיסטוריה ולטבע הנמצא בקיבוץ דן שבצפון עמק החולה. המוזיאון הוקם על מנת להציג בו את הנוף הייחודי ועולם החי שאפיינו את עמק החולה טרם ייבוש החולה והביצות. במוזיאון מוצגים אוספים של פוחלצי בעלי חיים – דגים, פרפרים, זוחלים, דו-חיים, עופות ויונקים. שילוב מצויין עם ביקור בתל דן. לצדו נמצאת האנדרטה לנופלי הקיבוץ ובה גם  הטנק הסורי שנפגע בזמן נסיון הפלישה של הסורים לדן במלחמת ששת הימים.

מוזיאון האדם הקדמון  –  מוזיאון זה הוא פרוייקט חייו של אמנון אסף, חבר הקיבוץ אשר אסף עשרות אלפי פריטים ארכיאולוגיים למעלה משישים שנה, במהלכן ייסד את המוזיאון. המוזיאון מכיל אוסף יוצא דופן, בסדר גודל עולמי, של ממצאים פרהיסטוריים מאזור עמק החולה כולל שריד מהתקופה הנטופית מלפני 9000 שנה מאתר עינן שבעמק החולה של אשה כבת 50 וגור כלבים שנקבר ביחד אתה. זו אחת העדויות הקדומות בעולם לקשר בין בני אדם לכלבים.

הסליק ומוזיאון השומר בכפר גלעדי – מוזיאון בית השומר הוא מוזיאון לתולדות ארגון "השומר", התפתחות כוח המגן בארץ ישראל, וההתיישבות בגליל ובאצבע הגליל הפועל בכפר גלעדי. לא רחוק משם נמצא אחד מ 20 הסליקים שנמצאו בקיבוץ אשר בו ניתן לבקר בתיאום מראש . בסמוך נמצא רחוב הלולים, שמשמש כיום רחוב גלריות וחנויות וכמקום פעילות של אומנים יוצרים.

IMG_0090
סיור מודרך בסליק בכפר גלעדי

פסל האריה השואג ובית הקברות בכפר גלעדי –  ביקור באתר תל חי, אתר בו ב 1 במרץ 1920 התחולל קרב שהפך לסמל של לחימת מעטים מול רבים ולערך ההתיישבות קקובעת את הגבולות. בקרב נהרגו שמונה שעל שמם נקראת קרית שמונה וביניהם גם יוסף טרומפלדור שעמד בראשם. מאתר תל חי מומלץ ללכת לאוך שביל הפצועים אשר דרכו הובלו פצועי הקרב לכפר גלעדי הסמוך. בקצה השביל, נגיע לבית הקברות כפר גלעדי שם מתחת לפסל הארי השואג של הפסל אברהם מלניקוב קבורים שמונת הנופלים. בסמוך נמצאים קברי אנשי השומר אשר ייסדו את כפר גלעדי בשנת 1916 כאחד משני הקיבוצים הראשונים בעמק החולה, לצד איילת השחר.

14 כ גלעדי.jpg
על רקע פסל האריה השואג בבית הקברות בכפר גלעדי

מוזיאון הרעות במצודת כ"ח – מוזיאון הרעות מוזיאון חדש יחסית השוכן בסמוך למצודת כ"ח שנקראה בעבר 'משטרת נבי יושע'. המוזיאון מציג את סיפור הקרבות לכיבוש המצודה במלחמת העצמאות ב-1948. כן מוקדשות פינות לנושאים נלווים, כמו תולדות אחת מהכשרות הפלמ"ח בקיבוץ דפנה, שחבריה השתתפו בקרב ושיר "הרעות" של חיים גורי שנתן השראה לשם המוזיאון. ביקור מרתק ולצדו אפשרות לשלב הליכה בנחל קדש עד לצומת כ"ח או להסתפק בתצפית מרהיבה על כל העמק.

20170129_101924
מצודת כ"ח
20170129_112037
מוזיאון הרעות במצודת כ"ח
20170129_120234
מסלול טיול בנחל קדש ממצודת כ"ח

"הסנדלריה" באיילת השחר – "הסנדלריה" היא בית מלאכה הנמצא באיילת השחר. שוכן בבניין מספר 1 של מבני הפרסה שהיו מבני הקבע הראשונים של הקיבוץ. שימש בתחילה למגורים ומשרדים ובהמשך בשנת 1951 עברה לשם הסנדלריה. המבנה הוכרז כאתר מורשת מטעם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, שופץ בסיוע המועצה ומשמש כסנדלריה פעילה ומרכז מבקרים. מוזיאון מיוחד במינו, שווה מאד להגיע. בסמוך מספר שרידים מעניינים של ראשית הקיבוץ כולל הרפת שנבנתה בשנת 1923 ועליה נותר חקוק סמל גדוד העבודה משנת תרפ"ג! מומלץ לבקר בשבילי הקיבוץ ולראות את מבני הקיבוץ, כולל חדר האוכל הוותיק, מגדל המים וכן גינת קקטוסים מרהיבה של אחד החברים.

20160526_103151
אטרקציות בעמק החולה – הסנדלריה באיילת השחר

 אטרקציות בעמק החולה

קיר טיפוס ר'וגום בקריית שמונה – קיר טיפוס מעולה, מלא באפשרויות טיפוס ברמות שונות, צוות נחמד  ואדיב מאוד, כיף, אתגר וחוויה לכל המשפחה.

20191116_180643
קיר טיפוס רוג'ום בקריית שמונה
20191116_181202
מה לעשות בעמק החולה: קיר טיפוס רוג'ום בקריית שמונה

חדר בריחה הגושרים – חוויה נהדרת לכל המשפחה מתאים מאד לשבת חורפית או חמה במיוחד,  ממש כיף. שני חדרי בריחה מאתגרים: הבריחה מהמטוס והמונה ליזה.

חדר בריחה אזור התעשייה צחר ראש פינה – חדרי בריחה מעולים. צוות נחמד ומקצועי, תפאורה מושקעת וחידות מצויינות. מומלץ ביותר.

קיאקי כפר בלום – מתחם קייאקים איכותי לאורך החצבאני והירדן מבית הלל לכפר בלום. ההגעה לתחילת המסלול בשאטל מכפר בלום .ישנה אופציה לקייאק 1-2 אנשים, סירה  ל 3-5 אנשים, המסלולים רגועים למדי בקיץ אך עם זרימה חזקה באביב! המדריכים ונותני השירות במקום אדיבים. חוויה טובה לכל המשפחה. שימו לב לכך שהאתר עמוס למדי בתקופות החגים ובשבתות ואם מגיעים בימים אלה רצוי להגיע מוקדם.

20180322_113515
אטרקציות בעמק החולה – קיאקי כפר בלום

מסעדות ומעדניות בעמק החולה

מסעדת פוקצ'ה במתחם גן הצפון (ליד הגושרים) – מסעדה איטלקית מעולה, הכי טובה באזור ומהטובות ביותר בארץ! כל המנות טעימות מאד, כולל הקינוחים ומוגשות בצורה אסתטית, שרות אדיב ומהיר. ממליצים בחום! המסעדה כמעט תמיד מלאה במקומיים ובתיירים ולכן חובה להזמין מקום מראש!

20191012_184014
המנה הטבעונית בפוקצ'ה בגן הצפון
20180224_132854
טורטליני במסעדת פוקצ'ה בגן הצפון

קלומפוס במתחם גן הצפון (ליד הגושרים) – מסעדת בשרים מעולה בסגנון דיינר, שירות מעולה אדיב. מזמינים בקופה ומנסים לתפוס מקום, לרוב המקום מלא, משפחות וצעירים. ניתן להזמין גם מנה צמחונית טובה כולל ביונד מיט המבוסס על אפונה וכן ניתן להזמין באותו מתחם אוכל תאילנדי במסעדה הסמוכה Fai Mai ולשבת באותו מקום. מומלץ מאד לבילוי משפחתי או עם חברים.

20190917_133828
במסעדת קלומפוס בגן הצפון – מסעדה מומלצת בצפון
20190227_185737
במסעדת קלומפוס בגן הצפון

לחמק'ה במתחם נופית חרמון (ליד א"ת צפוני של קרית שמונה) – מאפייה משובחת הפתוחה בכל ימות השבוע למעט שבת. המאפייה כוללת מגוון סוגי לחמים ומאפים מצויינים אבל גולת הכותרת הן ארוחות הבוקר שהן בלי להגזים, הכי טובות בארץ ומעבר לכך!!!  שירות נעים, אדיב ונדיב ואוכל מעולה. כל מנה הכי פשוטה מושקעת ועשויה מהמוצרים הטובים והטריים ביותר. בימי שישי בבוקר צריך להירשם בכניסה ולהמתין בסבלנות כיי המקום קטן ועמוס, בעיקר במקומיים שנוהגים להגיע למקום בקביעות בימי שישי בבוקר.

20180309_101732
ארוחת הבוקר האהובה עלינו בלחמק'ה – ביצת עין, תרד וסלמון על לחם בריוש

מסעדת טאלי במתחם נופית חרמון ליד א"ת צפוני של קרית שמונה – מסעדה הודית צמחונית, מהמסעדות הטובות באזור ומהמסעדות ההודיות הטובות בארץ. בעל המקום קאלו שהגיע אלינו מחבל רג'סטאן שבהודו הביא אתו את הטעמים ההודים האותנטיים. שירות מעולה ואוכל מצויין. פתוח כל ימות השבוע למעט בשבת.

20181111_133614
ארוחת טאלי במסעדת טאלי בעמק החולה
20190210_133049
אוכל צמחוני לכל המשפחה במסעדת טאלי
20190210_140254
ולקינוח גולאב ג'מון…

בלו בס במתחם נופית חרמון ליד א"ת צפוני של קרית שמונה – מסעדת חומוס טובה נעימה עם אוירה טובה ושירות מכל הלב. אפשר לשבת במקום ואפשר לקחת מנות בפיתה או הביתה. מומלץ ביותר!

לה לונה – מסעדה איטלקית בקיבוץ הגושרים –  פיצות מעולות ואוכל איטלקי משובח, מבחר פסטות: ספגטי, רביולי וטורטליני ברטבים מצויין, אוכל טעים, שירות מהיר ואדיב. ממליצים בחום! נמצא ליד מרכולית אלונית הגושרים.

פלאפל אהרון במרכז רסקו בקרית שמונה – פלאפל ושווארמה מצויינים, אוכל טרי, מאד נקי ושירות אדיב, מהיר ונדיב. מומלץ בחום!!!

מסעדת ברוהאוס במתחם גליליון – מסעדת בשרים מצויינת, כולל מנות צמחוניות, אווירה טובה, שירות מצויין, מעוצב מרווח ומעוצב יפה, חמים ונעים וכמובן- אחלה אוכל עם מגוון הבירות המוצלחות של בזלת,בירה מקומית וטעימה מאוד.

20191219_182717

חומוס ופלאפל "אוסול" בצומת יסוד המעלה – חומוס נהדר, שירות אדיב, מהיר ונעים!

חומוס ופלאפל אוסול בראש פינה (ליד המשטרה) – סניף נוסף של אוסול  ליד המשטרה בראש פינה. חומוס נהדר, שירות אדיב, מהיר ונעים! הבעיה העיקרית באזור זה היא בעיית החנייה בשעות הצהריים.

כביש 90 בצומת מחניים – אחת ממסעדות ההמבורגרים הטובות שיש! מקום נעים, שירות נהדר ואוכל מצויין. גם תחליפי הבשר מצויינים. מומלץ מאד. מעט עמוס בשבתות ובחגים בשל מיקומו המרכזי ובשל איכות האוכל.

20190415_151237
המבורגרים בכביש 90 בצומת מחניים

"פתפותים" מול המשטרה בראש פינה – מגוון מאפים וסנדוויצ'ים משובחים על טוהרת קמח הכוסמין, קפה נהדר ושירות מהיר ואדיב. החיסרון העיקרי הוא מיעוט מקומות הישיבה. מומלץ מאד!!!

חנויות ומתחמי קניות בעמק החולה

מרכולית קיבוץ דן – פיתרון מצויין אם חסר משהו במהלך הטיול בשבת כשכמעט הכל סגור. המרכולית של הקיבוץ שנמצאת בלב הקיבוץ במרחק קצר מבית אוסישקין עם שירות אדיב ונעים ומגוון מוצרי מזון.

"המעדנייה" בקיבוץ דפנה – המעדניה הטובה באזור למוצרי בשר, מאכלי ים, גבינות, פסטות ויין משובחים! ניתן לרכוש במקום מצרכים לפיקניק על גדות הדן שזורם ממש בסמוך בתוך קיבוץ דפנה. ראה גם פוסט שכתבנו על "המחלק" – -פינת חמד קסומה על יובלי הדן.

דוכן דגי הדן בקיבוץ דן ומול קיבוץ דפנה – מבחר דגים טריים או קפואים למכירה. במקום מוכרים  בין היתר דגי פורל טריים ישר מחוות הדגים. יש עוד מצרכים נחמדים להרכבת ארוחה שלמה ובימי שישי יש במקום ארוחות פיש אנד צ'יפס.

מרכולית דפנה (סגור בשבת) – בסמוך למעדניה ניתן השלים את הקניות במרכולית המצויינת של הקיבוץ הותיק, עם ניחוח של פעם.

20180523_190704
פינות חמד לפיקניק על הדן בקיבוץ דפנה
20180925_125857-EFFECTS
פינות חמד לפיקניק על הדן בקיבוץ דפנה

מרכולית הגושרים (פתוח בשבת) – פיתרון מצויין אם חסר משהו במהלך הטיול בשבת כשכמעט הכל סגור. מכולת (אלונית) גדולה וזמינה גם בשבת. 2 דקות הליכה ממלון הגושרים.

פוד טראקים בצומת חורשת טל (בשבתות) – מומלץ להגיע למתחם צומת חורשת טל, שם מתקבצים מדי שבת בצל האלה האטלנטית הגדולה  פוד טראקים משובחים: מלאבי, שקשוקה, מיצים טבעיים, ג'חנון וכן דוכן של פיתה דרוזית ומוצרים נוספים תוצרת בית מעין קיניה. פתרון מצויין לארוחת בוקר או למוצרים לפיקניק בשבת.

20191012_093540
פוד טראקים במתחם האלה האטלנטית מול חורשת טל
20190907_094446
פוד טראקים במתחם האלה האטלנטית מול חורשת טל

מרכולית כפר בלום (פתוח בשבת עד הצהריים) – פיתרון מצויין אם חסר משהו במהלך הטיול בשבת כשכמעט הכל סגור. מרכולית מצויינת שנמצאת בלב הקיבוץ מול חדר האוכל.

מרכולית להבות הבשן (פתוח בשבת עד הצהריים) – פיתרון מצויין אם חסר משהו במהלך הטיול בשבת, כשעולים לרמת הגולן וכשכמעט הכל בסביבה סגור. המרכולית של קיבוץ להבות הבשן שנמצאת בלב הקיבוץ עם שירות אדיב ונעים.

20190317_173923

פוסטים נוספים שכתבנו על טיולים בסביבת עמק החולה:

שביל סובב כנרת

כנסיית הבכורה של פטרוס וחמי טבריה

פורים בצפת העתיקה

טיול משפחתי במעלה נחל מירון

טיול שבת בשביל הפסגה בהר מירון ובשוק תרשיחא

טיול שבת בנחל עמוד תחתון

נחל צלמון – טחנות קמח ובריכות צוננות

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.