טיול שבת בנחל עמוד תחתון

בשבת חורפית אך שמשית , מסוג השבתות שנועדו כדי לטייל בהן, החלטנו לטייל בנחל עמוד תחתון. בכביש הגישה לקיבוץ חוקוק ישנה חניה קטנה בה החנינו את המכונית ונכנסנו לנחל. המסלול הוא קווי ואנו הלכנו לכיוון צפון. מראש החלטנו שנלך עד שנרגיש שמספיק לנו (בעיקר לילדים), העיקר ללכת וליהנות מהטבע ומהאוויר הטוב וזה פחות חשוב כמה ק"מ עשינו והאם סיימנו את כל המסלול.

כחצי ק"מ בערך מתחילת המסלול הגענו אל עמוד סלע אדיר, המתנשא לגובה של 20 מ', זהו ה"עמוד" שעל שמו נקרא הנחל. תהליכי בליה הפרידו את גוש הסלע מהמצוק הסמוך והוא עומד בדד בערוץ הנחל.

מעל ה"עמוד" נמצאת מערת זוטייה שאין אליה כיום שביל גישה. במערה זו התגלו שרידי האדם הניאנדרטלי. המשכנו ללכת לאורך המסלול כשלכל אורך הדרך היתה פריחה מרהיבה של רקפות.

כמו כן לאורך הדרך יש פתחי מערות נוספות ובאחת מהן אף התחיל המחקר הפרה היסטורי הראשון בארץ בשנת 1925.

הלכנו בערך כשעה וחצי לכיוון צפון, כשבדרך עצרנו לאכול ארוחת בוקר. מזג האויר כאמור היה מצוין ולאורך המסלול פגשנו  מדי פעם מטיילים נוספים : חבר'ה צעירים, משפחות עם ילדים במגוון גילאים וזוגות מבוגרים יותר שניכר כי נהנים מההליכה בצוותא. לאחר כשעה וחצי הסתובבנו וחזרנו לכיוון הרכב. ההרגשה במהלך ההליכה היתה נינוחה מאד. השבת היתה לפנינו, הלכנו לפי ראות עינינו והמסלול לפחות בקטע שבו אנו הלכנו  היה מאד נוח. עונה מומלצת נוספת לטייל בנחל זה היא האביב. לפני 3 שנים באביב אחרי חורף חורפי טיילנו גם במסלול זה ולאורך הדרך נוצרו בריכות שניתן היה לרחוץ בהן. הילדים כמובן נהנו מאד מהרחצה.

סיימנו את המסלול בשעות הצהריים ונסענו דרומה מרחק קצר לכיוון גינוסר למסעדת "בקצה הנחל", שנמצאת על הכביש הראשי בסמוך לגינוסר. המסעדה היא מסעדה לבנונית ומגישה מגוון מאכלים מצוינים שהתאימו גם לצמחוניים שבינינו וגם לאוכלי הבשר. בין המאכלים הצמחוניים שבחרנו היו פטאיר, מאפה הממולא בעשבי בר, שולבטו, בורגול מבושל עם עגבניות ובצל וחומוס מצויין. אוהבי הבשר שבינינו הזמינו קבב טעים מאד.

פטאיר ממולא בתרד

בילינו שבת כיפית והתמלאנו בכוח לקראת השבוע החדש.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.