כיצד להיערך לטיול עצמאי בסין – שאלות ותשובות

בעקבות שני הטיולים שלנו ברחבי סין, ריכזנו עבורכם בפוסט זה טיפים כלליים לקראת תכנון טיול עצמאי בסין באמצעות מענה על שאלות נפוצות של מטיילים המתכננים לצאת לטיול עצמאי בסין. השתדלנו לתת מענה לחלק גדול מהשאלות הכלליות הקשורות לטיול עצמאי בסין:

היכן אפשר לקנות כרטיס טיסה זול יחסית לסין?

ישנם לא מעט אתרים אשר דרכם ניתן לרכוש כרטיס טיסה לסין, Jetradar הוא אחד האתרים הטובים ביותר להזמנת כרטיסי טיסה מישראל לסין ועבור טיסות פנימיות בתוך סין. לאחר השוואה עם אתרים נוספים כמו סקייסקאנר, קיווי, עושה רושם ש Jetradar מציג את הטיסות הזולות ביותר שמצאנו ברשת. כך למשל מצאנו באפריל 2022 טיסה מתל אביב לבייג'ין במחיר של 740 דולר באלעל ובמחירים זולים יותר בחברות אחרות כמו איירופלוט או אייר אוזבקיסטאן. בהחלט שווה בדיקה!

מה יש לראות ולעשות בסין?

סין היא מדינה מאד מגוונת, מדינת ענק, עולם ומלואו הכולל אינספור מראות נוף מהיפים בעולם, שמורות טבע, אזורים כפריים, ערים תוססות, גנים מסורתיים, מרכזי קניות, מופעי תרבות, מוזיאונים, אטרקציות לילדים וכד'…. מבין האטרקציות המרכזיות בסין ניתן למנות ביקור בלפחות אחד מקטעי החומה הגדולה של סין, העיר האסורה, כיכר טיאננמן, שוק הפננים, ארמון הקיץ ומקדש השמים, בבייג'ין, חיילי צבא הטרה קוטה, הרובע המוסלמי ופגודת האווז הגדול בשיאן, טיילת הבונד, גני יו , רחוב נקניות ננג'ינג,מופע אקרובטיקה, דינסנילנד שנגחאי ומגדל פנינת המזרח בשנגחאי, מרכז הרביה של הפנדות, העיר צ'נגדו, פארק ג'יוגאיגו, הר אמיישאן והבודהא הגדול בלשאן במחוז סיצ'ואן, יער האבן, העיירות דאלי וליגי'אנג, הר דרקון הירקן וערוץ דילוג הנמר בחבל יונאן, מראות הנוף המרהיבים באזור העיירה יאנגשו וגווילין, הערים המודרניות הונג קונג ומקאו ועוד אטרקציות רבות נוספות נוספות…..  מי שמבקר בסין לתקופה ממוזכת או שזה לא הטיול הראשון שלו בסין מומלץ להגיע ליעדים שהם מחוץ למסלול המטיילים השחוק בסין כמו: טיבט, מקדש שאולין, העיירה דאטונג, העיירה סונגפאן, לאורך נהר היאנגצה, שמורת חואנג לונג וכן פארק פארק דז'אנג-ג'יה-ג'יה – הנודע גם כ"פארק אווטאר"  הכולל את גשר הזכוכית המפורסם. 

מבולבלים משפע המידע ומתקשים למצוא את הזמן לתכנן את הטיול?

לחצו כאן להזמנת תכנית טיול מותאמת אישית לסין

כמה זמן כדאי להקדיש לטיול בסין?

סין היא מדינת ענק ומשך הזמן שלוקח להגיע מאזור לאזור ברכבת, באוטובוס ואף בטיסה יכול לקחת שעות ארוכות ועל כן בכדי לחסוך זמן טיול יקר על מעברים אנחנו ממליצים להקדיש לפחות שלושה שבועות, מינימום 4 ימים לכל עיר גדולה או אזור ומשם לצאת לטיולי יום בכדי למצות את הביקור. במידה ועומד לרשותכם זמן קצר יותר למשל עשרה ימים או שבועיים, מומלץ להסתפק בטיול בשני יעדים ומהם לצאת מהם לטיולי יום, למשל שילוב של צ'נגדו, בייגי'ן או שנגחאי.

DSCN9012
הבודהא הגדול בלשאן

היכן וכיצד מוציאים ויזה לסין?

תושבי ישראל מחויבים בויזה על מנת להיכנס לתחומי סין (למעט הונג קונג ומקאו) . ישראלים זכאים לקבל ויזה של עד עשר שנים לסין הכוללת כניסות מרובות לסין, ועם הכניסה לסין ניתן לשהות בסין 90 יום רצוף.

להוצאת ויזה לסין נכנסים לאתר השגרירות הסינית – נכנסים לאסיה, ואז ישראל ממלאים את כל הפרטים בטופס שם ואז קובעים תור ומגיעים לשגרירות. כמו כן  צריך להזמין טיסה ומלון ללילה הראשון.

יש לצרף לבקשה להוצאת הויזה לסין את המסמכים הבאים: טופס בקשה לויזה, דרכון בתוקף של חצי שנה לפחות, צילום של הדרכון ותמונת פספורט.  כל תהליך הוצאת הויזה לסין אורך כשבוע מרגע הגשת הבקשה.

מבולבלים משפע המידע ומתקשים למצוא את הזמן לתכנן את הטיול?

לחצו כאן להזמנת תכנית טיול מותאמת אישית לסין

אילו מסלולי טיול מומלצים בסין?

אנחנו טיילנו בסין פעמיים למשך חודש וחצי ואנחנו ממליצים על שני המסלולים עבור מי שמעוניין בטיול מקיף בסין המשלב את מיטב האטרקציות.

מסלול הטיול הראשון שלנו בסין: ביג'ין – טיסה – קונמינג – דאלי – ליג'יאנג – ערוץ דילוג הנמר –  זונגדיאן  – קונמינג –  יער האבן – גווילין – יאנגשו – גואנדזו – הונג קונג. בכל אחת מהערים היינו לפחות 3 – 4 ימים ועוד זמן נסיעות ארוכות באוטובוסים, רכבות ושתי טיסות פנים (בייג'ין – קונמינג, קונמינג – גווילין).

beijing-1798593_960_720
מקדש השמים בביג'ין
DSCN8252
שדרה ראשית בקונמינג
DSCN8236
שדרה ראשית בקונמינג

מסלול הטיול השני שלנו בסין: הגעה מטיול שערכנו בוייטנאם דרך מעבר לאו קאי (אזור סאפה, וייטנאם) – קונמינג – צ'אנגדו – שמורת ג'וזאיגו – צ'אנגדו – לשאן – שיאן – ווהאן – סכר שלושת הנקיקים בייצ'אנג – האנגזו – ההר הצהוב – האנגזו – שנגחאי (כולל טיולי יום לסודזו ולעיר התעלות ג'וּ-גְ'יָה-גְ'יָאוֹ).  בכל אחד מהיעדים בילינו לפחות 3 – 4 ימים וסיימנו בעשרה ימים בשנגחאי, משם המשכנו לטיול בדרום קוריאה.

IMG_1102
רחוב ננג'ינג בשנגחאי
DSCN9129
מפגש בסין
DSCN9223
כלוב צרצרים בשוק
DSCN9234
מקדש האווז הגדול בשיאן

למי שזמנו מוגבל יותר, ניתן בהחלט למצות את המיטב של סין בשלושה שבועות, מעט אינטנסיביים אבל מאד חווייתיים ולשלב בין המסלולים שהצענו או לבנות מסלול אחר הכולל גם אזורים אחרים אליהם לא הגענו כמו טיבט, סונגפאן, מפלי חואגנושו, פארק אווטאר ועוד….

לקבלת רעיונות למסלולי טיול נוספים ברחבי סין וככלי לבניית מסלול הטיול אנחנו ממליצים לקבל השראה ורעיונות גם מפינטרסט ומטריפאדויזור.

מבולבלים משפע המידע ומתקשים למצוא את הזמן לתכנן את הטיול?

לחצו כאן להזמנת תכנית טיול מותאמת אישית לסין

אלו אתרים מומלצים לשימוש בתכנון הטיול לסין?

TravlChina.co.il – אתר ישראלי מצויין הכולל מידע שימושי רב בעברית לקראת הטיול בסין: מידע על יעדי טיול ומסלולי טיול בסין, מידע שימושי וכן מידע הקשור לתרבות ולהסטוריה הסינית. מאד מומלץ להיעזר באתר זה המותאם לצרכי המטייל הישראלי.

אתר למטייל – האתר הוותיק "למטייל" כולל שפע של מידע שימושי לקראת הטיול בסין ששיתפו לאורך השנים מטיילים רבים. מומלץ מאד לעשות שימוש באתר זה ולהרוויח טיפים שימושיים מאד לקרת הטיול.

קבוצת סין למטיילים בפייסבוק, בה ניתן למצוא שפע של שאלות מטיילים והרבה מאד מידע שימושי לקראת הטיול בסין.

China highlights – אתר מצויין של חברת תיירות סינית שכולל אפשרות להזמנת טיולים מאורגנים לצד שפע של מידע גם למטייל העצמאי בסין. למשל באילו מעשר עיירות התעלות כדאי לבחור לטיול יום מחוץ לשנגחאי, כיצד לבקר בהר הצהוב, היכן מומלץ לבקר בביג'ין בעונת האביב ועוד….

Travel China Guide.com – מדריך מקיף בשפה האנגלית על סין, כולל את מרבית האטרקציות ברחבי סין, קישורים להזמנת נסיעות וסיורים.

מתי מומלץ להגיע לסין?

הזמן הטוב ביותר לטיול בסין הוא בעונת הסתיו (ספטמבר – אוקטובר) והאביב (אפריל – מאי). בתקופה זו מזג האוויר נעים מאד, הטמפרטורות מתונות וניתן להנות מהשלכת הצבעונית בשמורות הטבע או מפריחת הדובדבן והעצים הנשירים בפארקים.  ניתן לבקר בסין גם בקיץ אך יש לקחת בחשבון כי באזורים הנמוכים מזג האוויר עשוי להיות חם ולח למדי באזור הקרוב לים או חם ויבש מאד באזורים היבשתיים. עם זאת הקיץ הוא זמן מצויין לטיול באזורים גבוהים יחסית שבחורף הם קפואים ובאביב הם קרים למדי כמו חבל יונאן ורמת טיבט. בחורף ניתן לבקר בסין אך יש לקחת בחשבון כי באזורים רבים בפנים היבשת או באזורים הגבוהים של מערב סין שורר מזג אוויר עם קור קיצוני ושלגים.

IMG_1169
ראשית השלכת בגן המנהלן העניו – Humble Administrator's Garden בסוז'או

כיצד מומלץ לנסוע ברחבי סין?

סין היא מדינת ענק והמרחקים בין אזור לאזור עצומים ועל כן במיוחד אם זמן הביקור קצר, טיסות פנים יכולות במידה רבה לגשר על המרחקים העצומים ולחסוך זמן נסיעה מייגע ברכבת. מחירי טיסות הפנים אינם גבוהים במיוחד ועלותם בממוצע 100 – 300 דולר לכרטיס, תלוי במרחק ובעונה. כך למשל טיסה ארוכה יחסית בת 3.5 שעות מביג'ין לקונמינג תעלה בין 165 דולר ל 500 דולר – ראה באתר Jetradar אשר דרכו נוח מאד להזמין כרטיסי טיסה ברחבי סין. מחיר הטיסה הזול יחסית דומה למחיר נסיעה בת 11 שעות ברכבת בעלות של 135 – 170  דולר, תלוי במחלקה (ראה השוואת מחירים בין אמצעי התחבורה השונים באתר rome2rio). מה שצריך לקחת בחשבון בטיסה, זמן שלעיתים לוקח זמן רב יותר להגיע לשדה התעופה שנמצא מחוץ לעיר ושיש להגיע לשדה כשעתיים לפני הטיסה. אך אין מה להשוות מבחינת הנוחות והאפשרות להגיע רעננים ליעד הבא.

אם אין ברירה, נסיעה ברכבת היא האמצעי המועדף למרחקים ארוכים ובמקרה זה מומלץ מאד לרכוש כרטיס לקרון שינה פרטי, דבר שמשדרג את חווית הנסיעה. כך בילינו 23 שעות מצ'נגדו לשיאן. את כרטיסי הרכבת ניתן לרכוש בתחנת הרכבת או להזמין מראש דרך Trip.com, במידה ומעוניינים לשריין שעה מסויימת או קווים עמוסים במיוחד, למשל קווי הרכבת המהירה בין בייג'ין לשנגחאי בעלות של 80 דולר לכיוון. מחירי הטיסות במידה וישנם אינם יקרים בהרבה – סה"כ 100 דולר לכרטיס. עם זאת הנסיעה ברכבת המהירה במהירות של 360 קמ"ש היא חוויה בפני עצמה.

unnamed
לחצו כאן להזמנת טיסות מוזלות וכרטיסים לרכבת בכל רחבי סין

באזורים הכפריים במערב סין, בהם אין גישה לקווי הרכבת, הנסיעה מתבצעת באוטובוסים. כאשר מדובר בנסיעה ארוכה במיוחד כמו למשל הנסיעה שעשינו מזונגדיאן שברמה הטיבטית עד לקונמינג, נסענו כ 20 שעות נסיעת יום ולילה באוטובוס סליפר – אוטובוס בו נתקלנו רק בסין, אשר הנסיעה בו היא במיטות קומותיים, דבר שמאפשר נסיעה ארוכה ומייגעת אך השינה במהלך הנסיעה נוחה למדי ומהווה חוויה בפני עצמה. את כרטיסי האוטובוס ניתן לרכוש בתחנות האוטובוס המרכזיות ללא קושי, אך אם יש העדפה לשעה מסויימת כדאי לרכוש את הכרטיס יום – יומים קןדם לכן אם הדבר מתאפשר. על פי רוב, כרטיסי הנסיעה באוטובוסים בנסיעות הבינעירוניות כוללים מקום ממוספר.

08530004
בדרך להר הצהוב

בתוך הערים, כחלק מהחוויה של הביקור בעיר מומלץ לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות התחתיות. ניתן כמובן להיעזר גם במוניות שמחירן זול יחסית, כך למשל נסיעה בת 23 דקות, 39 ק"מ משדה התעופה של בייג'ין לכיכר טיאננמן במרכז העיר תעלה כ 14 דולר בסך הכל. מחיר זה זול ליחיד וזול מאד כשמספר נוסעים מתחלקים באותה מונית. הקפידו לעלות על מוניות מורשות ולא להיעזר במתווכים למיניהם שמציעים נסיעה משדה התעופה או אליו במחיר מופקע של מאות יואנים, כפי שמציעים לא מעט מבתי המלון בעיר.

מהי עלות טיול משוערת בסין?

סין עבור המטייל הישראלי הוא יעד זול יחסית לטיול באחת ממדינות המערב אך יקר יחסית למדינות המתפתחות האחרות באסיה. על פי אתר numbeo  יוקר המחיה בסין זול יותר בממוצע ב 51 אחוזים מאשר בישראל, בהחלט זול משמעותית מישראל. מטיילים בתקציב מצומצם בהחלט יכולים להסתדר עם תקציב של 100 דולר ליום לזוג, כולל ארוחות, כניסה לאתרים ולינה באכסניות או במלונות זולים. מעבר לכך ככל שרמת המלונות והמסעדות יעלו בתוספת של קניות יקרות ערך ויציאה לסיורים מודרכים, עלות יום טיול יכולה להגיע למאות דולרים ליום ויותר. כמו כן יש לקחת בחשבון כי סין היא מדינת ענק ויש פער לא קטן בעלויות הלינה והאוכל בין האזורים העירוניים הגדולים כמו ביג'ין ושנגחאי לבין אזורי הפריפריה.

להלן כמה עלויות לדוגמא של מוצרי צריכה במהלך טיול בסין ביואן סיני (יש לחלק בחצי כדי לקבל את העלות בשקלים):

בקבוק מים 0.3 ליטר – 2 יואן.

כוס קפוצי'נו רגיל – 28 יואן

כרטיס נסיעה בתחבורה מקומית – 2 יואן

מחיר מונית לקילומטר – 2.40 לקילומטר + 10 יואן תעריף התחלתי.

ארוחה זוגית במסעדה ממוצעת – 150 יואן

מחיר כניסה לאתרים ואטרקציות בסין בין 20  –  200 יואן.

עלות סיורים מודרכים בסין, החל מ – 50 יואן למאות יואנים ליום. למשל סיורים מודרכים דרך אתר Viator: יום סיור מלא בבייג'ין – 83 דולר, יום טיול מלא בשנגחאי – 79 דולר, סיור מודרך בקברי מינג ובקטע החומה הסינית מוטניו – 77.40 דולר ועוד…

DSCN8480
אטרקציות בסין – ביקור במרכז הרבייה של הפנדות בצ'נגדו

היכן ניתן להזמין מראש כרטיסים לסיורים ולאטרקציות בסין?

לאחר לא מעט בדיקות מצאנו שני אתרים לרכישת כרטיסים לאטרקציות, סיורים ומופעים ברחבי העולם כולל סין: Klook.com ואתר Viator.com. היתרון שמצאנו באתרים אלו הוא הממשק הנוח לתפעול, האפשרויות שיש לבטל או לשנות את מועד ההזמנה שאינם אפשריים בחלק מאתרי האטרקציות וכן לעיתים קרובות אנחנו מוצאים באתרים אלו דילים וכרטיסים מוזלים לאטרקציות השונות. חלק גדול מהאטרקציות ניתן לרכוש במקום מבלי להזמין מראש אבל במידה ולוח הזמנים קצר, רכישה מראש  של הכרטיסים תאפשר לכם לחסוך זמן על עמידה בתור בקופת הכרטיסים ותבטיח את מקומכם באטרקציה או בסיור בזמן שמתאים לכם.

לפניכם מספר אטרקציות פופולריות בסין במחירים סבירים של עד 100 דולר שניתן לרכוש מראש:

יום סיור מלא בבייג'ין  – 83 דולר

שיעור בישול וסיור בשווקי בייג'ין – 90 דולר

סיור מודרך בקברי מינג ובקטע החומה הסינית מוטניו – 77.40 דולר

יום טיול מלא בשנגחאי – 79 דולר

יום טיול בעיירת התעלות ג'וּ-גְ'יָה-גְ'יָאוֹ ליד שנגחאי – 96 דולר

כרטיס כניסה לדיסנילנד שנגחאי – 70 דולר

3 שעות סיור אוכל בשוק המוסלמי בשיאן – 57 דולר

לחצו כאן לרכישת כרטיסים נוספים לאטרקציות ולסיורים דרך Viator.com.

IMG_1219
יום טיול בעיירת התעלות ג'וּ-גְ'יָה-גְ'יָאוֹ שליד שנגחאי

היכן מומלץ להזמין בתי מלון בסין?

לאחר שקבענו את מועדי הטיסות ובנינו את מסלול הטיול בסין עברנו לשלב הזמנת מקומות הלינה אותו אנחנו עושים בדרך כלל באמצעות Booking.com,  האתר המועדף עלינו להזמנת מקומות לינה. ניתן להזמין בבוקינג מקומות לינה במגוון רמות ומחירים ויתרון גדול הוא שברוב המקרים ניתן לבטל הזמנות ללא תשלום נוסף (שימו לב מראש לתנאים המופיעים בהזמנה). כשמדובר על טיול ארוך בסין אין צורך להזמין את כל מקומות הלינה מראש אלא בהתאם להתקדמות הטיול ולשינויים בתכנית הטיול. במקרה זה כדאי להזמין רק את המלון ביעד הראשון כך שיהיה מלון עם הנחיתה. לעומת זאת בטיולים קצרים יחסית, עד שלושה שבועות כדאי להיות יותר מתוכנן כדי לא לבזבז זמן טיול יקר על חיפוש מקומות לינה מתאימים, בעיקר אם מטיילים כקבוצה או כמשפחה. אנחנו בדרך כלל מעדיפים להזמין מלונות שהדירוג שלהם בבוקינג הוא מ 8 ומעלה ובמדינה כמו סין חשוב למדי להזמין גם ארוחת בוקר כיוון שקשה יהיה למצוא ברחוב הסיני, בעיקר מחוץ לערים הגדולות, מקום בו תוכלו לאכול ארוחת בוקר קונטיננטלית.

הגעתם עד לכאן? קבלו הנחה של 15 דולר על כל הזמנה שתעשו דרך Booking.com  באמצעות קישור זה. 

כיצד ניתן להשתמש באינטרנט מהטלפון בסין?

בניגוד לרוב מדינות העולם, בסין הקומוניסטית קיימות הגבלות חמורות על השימוש באינטרנט בסין כולל האפליקציות הכי נפוצות ובראשן גוגל, פייסבוק, ווצאפ, אינסטגרם ועוד… על רקע זה, מטיילים בסין שמעוניינים להשתמש באפליקציות שימושיות אלו חייבים להיערך מבעוד מועד בעניין. אפשרות אחת היא לקנות כרטיס סים זול בסין ולהחליט שמוותרים על האפליקציות השימושיות ביום יום, כולל האפשרות לעשות שימוש בתקשורת חינמית לארץ באמצעות ווצאפ, את השימוש  בגוגל תרגום ובגוגל מפות שהם כלים מאד שימושיים לטיול בסין וכמובן שמאבדים את האפשרות לשתף בזמן אמת את החוויות מהטיול באינסטגראם או בפייסבוק. אפשרות שנייה היא לקנות כרטיס סים זול בסין ובמקביל יש להוריד מראש מהארץ אפליקציית VPN (ניתן להוריד דרך קישור זה). vpn זה ראשי תיבות של "רשת פרטית וירטואלית" – שיטה להעברת מידע פרטי על גבי תשתית שעיקרה או כולה בבעלות ציבורית או בבעלות פרטית עם גישה לכלל הציבור. שיטה זו מאפשרת לעקוף את הצנזורה הסינית על "האתרים האסורים" לשימוש בסין. ישנן עשרות אם לא יותר אפליקציות vpn חינמיות או בתשלום סימלי שנועדו לאפשר גלישה חופשית גם בסין. עם זאת השלטונות הסינים עורכים מפעם לפעם פשיטות על שירותי ה- vpn  בסין ומשביתות אותן וכך ישנם לא מעט שיבושים בשימוש באפליקציה זו. מבין  האפליקציות הכי טובות של vpn שווה לבדוק את: hotspot shield, express vpn, turbo vpn. מומלץ להוריד מראש לפחות שתיים, במקרה שאחת מהן לא תעבוד.

האפשרות השלישית היקרה יותר אך עדיפה יותר לדעתנו היא רכישת חבילת גלישה לסין דרך אחת החברות הישראליות וכך בדרך זו ניתן לעשות שימוש חופשי ללא תקלות בכל "האפליקציות האסורות".

IMG_1242

מוזמנים לשאול שאלות נוספות לגבי תכנון הטיול בסין בקבוצה שלנו "מטיילים חסרי מנוח" ולקבל מידע נוסף מפוסטים שכתבנו בלוגרים שונים שטיילו בסין:

מבולבלים משפע המידע ומתקשים למצוא את הזמן לתכנן את הטיול?

לחצו כאן להזמנת תכנית טיול מותאמת אישית לסין

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.