כיצד לטייל בלונדון כמעט בחינם

לונדון היא בעינינו אחת הערים היפות והמרתקות בעולם, אחד ממרכזי התרבות החשובים בעולם ו"עיר עולם" לא פחות מניו יורק. כעת, עם סיומה המסתמן של הקורונה, ירידת ערך הפאונד ,הוזלת מחירי הטיסה ללונדון והתחושה שאוטוטו חוזרים לטייל…. הכנו עבורכם מדריך שיוזיל לכם את עלויות הטיול במידה משמעותית באמצעות שילוב בין כניסה מוזלת לאטרקציות בתשלום באמצעות  רכישת כרטיס הלונדון פס (London Pass) לבין ביקור באתרים החינמיים הרבים שיש בעיר וכך תוכלו ליהנות מקסמה הרב של העיר בעלות סבירה למדי. לנוחיותכם חילקנו את יעדי הטיול החינמיים של לונדון לפי מספר קטגוריות: שיטוט ברחובות לונדון, ביקור בפארקים היפים, מוזיאונים חינמיים, נקודות תצפית יפות על העיר, כיכרות, גשרים, שווקים ססגוניים ומרכזי קניות גדולים.

רכישת כרטיס הלונדון פס

כדי להוזיל את עלויות הכניסה לאטרקציות הרבות שיש בעיר בתשלום אותם תשלבו עם האתרים החינמיים שברחבי העיר מומלץ מאד לרכוש את כרטיס הלונדון פס (באמצעות קישור ישיר לאתר Viator) אשר מאפשר קבלת הנחה של עשרות אחוזים בחישוב הכולל של עלויות הכניסה לאטרקציות כמו: האקוואריום, מאדאם טוסו, לונדון איי ועוד….. שימו לב כי רכישת הכרטיס משתלמת רק במידה ואתם מתכננים ביקור בלפחות שתי אטרקציות בתשלום בכל יום טיול, אחרת שווה לרכוש בנפרד את כרטיסי הכניסה לכל אטרקציה.

הלונדון פס כולל כניסה חופשית ללמעלה מ – 80 אטרקציות ברחבי לונדון תמורת תשלום חד פעמי עבור יום טיול אחד ועד 10 ימים לאדם, כולל כרטיסים עוקפי תור לחלק מהאטרקציות וכולל מדריך מטיילים + מפה וכרטיס ליום לאוטובוס התיירים שנע בין אתריה המרכזיים של לונדון – Hop On Hop bus.

a2
כאן תוכלו לרכוש את כרטיס ההנחות The London Pass באמצעות Viator

שיטוט ברחובות לונדון

סוהו וצ'יינה טאון

אחת הדרכים הטובות לחוות את לונדון היא פשוט ברגל ברחובות לונדון  ובשכונות בעלות האופי המיוחד של העיר. שכונת סוהו ממוקמת מזרחית למייפר , בין רחוב אוקספורד בצפון, ריג'נטס במערב, כיכר פיקדילי וכיכר לסטר בדרום ודרך צ'רינג קרוס במזרח. אזור זה משלב מתחמי מגורים, מסחר ואתרי תרבות. בשכונה מועדונים רבים, בארים ומסעדות רבות. סמוך לסוהו נמצא הרובע הסיני של לונדון. מתחם זה הוא הצ'יינה טאון הגדול ביותר באירופה ובו מרוכזת האוכלוסייה הסינית של לונדון, חנויות סיניות ייחודיות ומסעדות סיניות אותנטיות. המקום מומלץ לביקור בשעות היום ולהנות מארוחת צהריים טובה באחת המסעדות הסיניות ובשעות הערב כאשר הרחובות ושער צ'יינה טאון המפורסם  מוארים בצבעוניות.

IMG_1455
צ'יינה טאון – הרובע הסיני הגדול באירופה
IMG_1463
דוכני מזון ומסעדות ברובע הסיני

רחובות הקניות אוקספורד וריג'נט

מצפון לרובע סוהו מומלץ ביותר לשוטט לאורך רחוב אוקספורד. רחוב זה הוא רחוב הקניות המפורסם של לונדון. רחוב זה בן 2.5 קילומטרים מתחיל במארבל ארץ'  במערב ומסתיים בכיכר אוקספורד במזרח. לאורכו של רחוב אוקספורד נמצאים חנויות בוטיק, חנויות אופנה בינלאומיות ומרכזי הקניות הגדולים של לונדון, ביניהם: כל בו ג'ון לואיס ושות', כל בו דבנהמס ופרימראק האהוב כל כך על הישראלים וכן חנות הספורט למותגים מוזלים – Sport Dir

oxford-315979_960_720
Oxford street
oxford-circus-station-4728619_960_720
Oxford circus station
img_0328
סיור באוטובוס קומותיים בין אתריה של לונדון – חלק מהלונדון פס

מכיכר אוקספורד ניתן להמשיך לאורכו של רחוב ריג'נט שנמתח כניצב לרחוב אוספורד מריג'נט פארק ועד לכיכר פיקדילי בדרום. בקצהו הצפוני של הרחוב נמצאת כנסיית כל הקדושים (All saints church), שהושלמה על ידי נאש בשנת 1824 מול הכנסייה, ניצב סימן היכר נוסף של לונדון, בית השידור של ה BBC  מאז 1932. חלקו המרכזי של הרחוב הוא אחד מרחובות הקניות החשובים של לונדון ולאורכו חנויות בוטיק, רשתות אופנה בינלאומיות, חנויות כל בו ענקיות וביניהן חנות הצעצועים המליס – חנות הצעצועים הגדולה בעולם. מרחוב ריג'נט מסתעפים רחובות קטנים וציוריים שכדאי לשלב גם אותם בסיור הרגלי.

IMG_1443
חנות M&M בלונדון

IMG_1980

קובנט גארדן (Covent Garden)

לסיום הביקור ברחוב ריג'נט, מומלץ להמשיך לקובנט גארדן, אחד ממרכזי התרבות והקניות החשובים של לונדון מאז המאה ה – 17 ואחד המתחמים הכיפים והנעימים ביותר לביקור בעיר  במתחם המקורה ובסביבתו מופיעים אומני רחוב מדי יום ראשון. כמו כן, במתחם מספר חנויות ייחודיות המתמחות בתחומים שונים ומגוונים כמו חנות לאביזרים לבתי בובות, חנות עפיפונים וכדומה, אופנה ייחודית, דוכני אוכל ועוד…

united-kingdom-911759_960_720
קובנט גארדן
london-1750934_960_720
קובנט גארדן
london-2208409_960_720
מופעי רחוב בקובנט גארדן

מסלול הסיור ברחובות הקניות במרכז לונדון

שכונת נוטינג היל

אחת השכונות היפות ביותר לביקור בעיקר בסופי שבוע היא שכונת נוטינג היל (Notting Hill),שכונת יוקרה אופנתית שידועה בזכות בתיה הגדולים המסודרים בשורות בסגנון ויקטוריאני שזכורה לטובה מהסרט נוטינג היל בכיכובם של ג'וליה רוברטס ויו גרנט. השכונה כוללת חנויות בוטיק ושפע של מסעדות. הזמן הטוב ביותר לבקר בנוטינג היל זה בסוף השבוע, בעיקר ביום שבת כאשר מתקיים בנוטינג היל שוק פורטובלו (Portobello Road Market), שוק עתיקות מקסים וססגוני המתקיים בדרך פורטובלו. לצד עתיקות ומוצרי וינטג' ניתן למצוא בשוק הגדול פירות, ירקות, פרחים, בגדים אופנתיים ולא מעט מזכרות יפות. חנויות העתיקות פתוחות גם בשאר ימות השבוע. רחוב פורטובלו הוא אתר ההתרחשות העיקרי של עלילת הסרט נוטינג היל. שווה לצפות בסרט לפני הביקור (צפו בטריילר של נוטינג היל)

 

שכונת שורדיץ

במזרח העיר נמצאת אחת השכונות המיוחדות לביקור בלונדון – שכונת שורדיץ. שכונה זו מושכת אליה אמני גרפיטי מכל העולם ושפע של גלריות מקומיות וביניהן הגלריה הוותיקה  והחינמית  Whitechapel Gallery שם ניתן להתרשם בחינם מיצירותיהם של אמנים גדולים מכל העולם, ביניהם פיקאסו, לוסיאן פרויד ואחרים…כדי להיכנס לאווירה אתם מוזמנים לשמוע את שירו הידוע והמעורר השראה של ראלף מקטל –  Streets of London משנת 1969,ששיר מקסים שהפך לואחד מסמליה האלמותיים של העיר והושמע לא מעט בימי הקורונה כאשר רחובות העיר התרוקנו מאנשים.

street-art-2044085_960_720
ציורי קיר ברובע שורדיץ בלונדון

 ביקור בפארקים היפים של לונדון

ריג'נטס פארק

אחת מחוויות הביקור המומלצות בלונדון הוא הביקור בפארקים היפים הפרוסים ברחבי העיר ומשמשים כריאות ירוקות יפהפיות, אזורי בילוי ופנאי של תושבי המטרופולין הענק. אחד הפארקים היפים ביותר והגדולים בלונדון הוא ריג'נטס פארק. פארק זה הוא אחד הוא אחד מהפארקים המלכותיים של לונדון. הפארקים המלכותיים היו שייכים  במקור לבית המלוכה הבריטי ושימשו  אותם כאזורי ציד. אזורים אלו הפכו במהלך המאות 18 – 19 לפארקים המשמשים את הציבור הכללי. פארק ריג'נט היפהפה נמצא בחלקו הצפוני של רובע ווסטמיניסטר וחלקו הדרומי של רובע קמדן.  הפארק מוקף על ידי רחוב מעגלי שנקרא "המעגל החיצוני" ובאמצע הפארק כביש מעגלי שנקרא "המעגל הפנימי". במרכז המעגלי הפנימי של הפארק נמצאים "גני הוורדים של המלכה מרי". מעבר לכך פזורים ברחבי הפארק מתחמי ספורט, גן שעשועים, מגרש קריקט בו צפינו בהנאה בקטע בחלק מהמשחק שנערך במקום. לאורך חלקו הצפוני של הפארק נמצאת תעלת ריג'נטס שמומלץ מאד לשוט בה לאורכה (לחצו כאן להזמנת שיט) עד לשוק קמדן או בחזרה. מצפון לפארק מומלץ לטפס על גבעת פרימרוז שממנה ניתן לצפות על כל העיר. בחלקו הצפון מזרחי של הפארק נמצא גן החיות של לונדון (לחצו כאן להזמנת כרטיסים) – אחד מגני החיות היפים בהם ביקרנו ברחבי העולם.

grey-squirrel-111071_960_720
סנאי בפארק ריג'נט בלונדון

פארק סנט ג'יימס (St. James's Park)

סמוך לארמון באקינגהאם בו מומלץ לבקר (לחצו כאן להזמנת כרטיסים – אפשרי רק בקיץ!) ולצפות בטקס חילופי המשמרות, מומלץ מאד לבקר בפארק סנט ג'יימס (St. James's Park), אחד מהפארקים המלכותיים היפים ביותר של לונדון.  בקצהו הצפוני של הפארק נמצא ארמון סנט ג'יימס. הפארק המטופח כולל אגם קטן ובו שני איים הקרויים "אי הברווזים" ו"האי המערבי" והגשר החוצה את האגם משקיף ארמון באקינגהאם.

buckingham-palace-76007_960_720
ארמון באקינגהאם ופארק סנט ג"ימס
st-jamess-park-2246556_960_720
פארק סנט ג"ימס – אחד הפארקים היפים ביותר בלונדון

הייד פארק (Hyde Park)

במרחק הליכה לא רב מארמון באקינגהאם נמצא גם הייד פארק (Hyde Park), גם הוא היה אחד הגנים המלכותיים וכיום הוא פארק ציבורי בגודל 2.5 קמ"ר במרכז לונדון. בקצהו הצפון מזרחי של הפארק נמצאת פינת הנואמים הידועה. במתחם זה נערכות באופן מסורתי בכל יום ראשון התכנסויות לצורך דיונים הפתוחים לציבור הרחב. פינת הנואמים קיבלה מעמד לא רשמי כאזור "זכות דיבור" בשנת 1872, בעקבות חוק הגנים והגנים שחוקקה הממשלה באותה שנה, שבין היתר קבע את הזכות להיפגש ולדבר בחופשיות בהייד פארק. בפינה זו נאמו בין השאר במהלך השנים גם קרל מרקס, לנין, ג'ורג אורוול ורבים אחרים גם כיום, בכל ענייני היום והפוליטיקה המקומית והעולמית. במרכז הייד פארק נמצא אגם הסרפנטיין. אגם מלאכותי זה שצורתו מוארכת נותר בשנת 1730 כאשר המלכה קרוליין מאנסבך, אשתו של המלך ג'ורג' השני ציוותה על סכירת נהר הווסבורן דבר שגרם להיווצרות האגם שמשמש כיום כבית גידול לאווזים, ברווזים ולברבורים יפים המשייטים במימי האגם. במערבו של הפארק נמצאת דרך הכרכרות המפרידה בינה לבין גני קנזינגטון היפים שנמצאים ליד ארמון קנזינגטון, הארמון בו מתגוררים משנת 2011 הנסיך ויליאם, קייט מידלטון וילדיהם. גם הנסיך אדוארד מתגורר בארמון זה שפתוח למבקרים (בתשלום) ומומלץ מאד לביקור לא פחות מארמון באקינגהאם.

e2808fe2808fimg_1639-d7a2d795d7aad7a7
גני קנזינגטון היפים ליד ארמון קנזינגטון

פארק גריניץ'

פארק גריניץ' הוא פארק מלכותי נוסף בלונדון, האזור הירוק הגדול ביותר בדרום מזרח לונדון. את הביקור בפארק גריניץ'  כדאי לשלב עם ביקור במצפה הכוכבים המלכותי (Royal Observatory) שנמצא בראש הגבעה שנמצאת במרכז הפארק.  מצפה זה הוקם שנת 1675  כמקום עבודתו של האסטרונום המלכותי. כיום משמש המצפה כמוזיאון (בתשלום) הכולל טלסקופים ומתקנים אסטרונומיים שונים אשר שימשו את האסטרונומים שפעלו במקום לאורך השנים לצד מוזיאון המציג אוסף שעונים מומלץ במיוחד.

greenwich-4749728_960_720 (1)
The Royal Observatory Greenwich
london-244275_960_720
The Royal Observatory Greenwich
img_2725 - Copy
The Royal Observatory Greenwich
greenwich-244753_960_720
The Royal Observatory Greenwich

קו גריניץ' המפורסם המהווה את קו האורך 0  עובר דרך מבנה מצפה הכוכבים ומסומן מאז 1999 בקרן לייזר ירוקה היוצאת מן המבנה בכיוון צפון. שעון גריניץ' שנקבע על פי מדידות שנערכו בגריניץ', הוא כיום השעון המקובל בכל העולם. כל יום בשעה 13:00 צונח מראש תורן הנמצא על המצפה כדור, המסמן את השעה המדויקת. מעבר לכך מתחם מצפה הכוכבים כולל מצפור המאפשר נקודת תצפית מרהיבה על נהר התמזה ועל דרום לונדון.  כמו כן, אם מגיעים לאזור גריניץ' שווה לבקר במוזיאון הימי הלאומי והקולג' הימי המלכותי (הכניסה בחינם) אשר נמצאים בשולי גריניץ' פארק,  לאכול בשוק האוכל של גריניץ' (האוכל עליכם) ולבקר במוזיאון "קאטי סארק" (לחץ כאן להזמנת כרטיסים) שנמצא ברחבה הגדולה שליד נהר התמזה. המוזיאון הוא למעשה אניית סוחר לשעבר מהמאה תשע עשרה אשר שימשה עד למחצית המאה העשרים ועברה שיפוץ מרשים מאד והסבה למוזיאון. בבטן האנייה  מוצגת ההיסטוריה של ספינות הקליפר מהסוג של האנייה, מיצג על יבוא התה לאנגליה, וכן תצוגה של דמויות מחרטומי ספינות.  המוזיאון הפך לאחת האטרקציות התיירותיות החשובות ביותר ברובע גריניץ'.

img_2614 - Copy
מוזיאון אניית הסוחר קאטי סארק

כדי להגיע או לחזור מגריניץ מומלץ לשלב לכוון אחד נסיעה באמצעות הרכבת החשמלית DLR שיוצאת ממרכז העיר, למשל מאזור מצודת לונדון. נוסעים עד שמגיעים לתחנת הרכבל של האמירויות שעובר מעל התמזה. משם מגיעים להיכל ההופעות הענק O2 ומתחנת האוטובוסים הסמוכה נוסעים מרחק קצר עד לגריניץ'. את החזרה ניתן לעשות באמצעות שיט חווייתי במיוחד לאורך נהר התמזה (לחץ כאן לרכישת כרטיסים) שבמהלכו עוברים לאורך כל המבנים האייקונים של לונדון שמצויים לאורך נהר התמזה: לונדון איי, ווסטמיניסטר אביי, ביג בן, גשר לונדון , מצודת לונדון ועוד….

img_2149
גשר לונדון – שיט חוויתי  מגריניץ' לאורך התמזה

פארק האמפסטיד הית' (Hampstead Heath)

פארק גדול נוסף בלונדון שנמצא בצפון העיר הוא פארק האמפסטיד הית' (Hampstead Heath). בפארק רחב ידיים זה מספר רב של  אגמים קטנים, חורשות, ביצה וכרי דשא נרחבים. מומלץ לעלות לתצפית מגבעת הפרלמנט שממנה ניתן לקבל תצפית יפה על כל הסיטי של לונדון.

בקצהו הדרומי של הפארק נמצאת בריכת הלידו – בריכה לא מקורה, וצפונה לה שני אגמים קטנים שגם בהם ניתן לשחות. בפארק נמצא בית קנווד אשר בעבר שימש כבית אחוזה מרשים במיוחד שנבנה במאה ה – 17 ומעבר להיותו לאטרקציה תיירותית צולמה בו בין היתר  אחת הסצינות בסרט נוטינג היל.  וכיום הוא מהווה אתר מורשת בריטי. בשנת 2005 הציב בפארק הפסל ג'אנקרלו את פסלו "הסופר" – פסל בגובה 9 מטרים המתאר שולחן וכיסא.

ביקור במוזיאונים החינמיים של לונדון

ברחבי לונדון מצויים מוזיאונים חינמיים לא מעטים מהמובילים בעולם בתחומם, עם מזג האוויר ההפכפך של לונדון, גם בקיץ, שווה לנצל את המוזיאונים לימים הגשומים לבילוי של כמה שעות טובות.

הגלריה הלאומית (National Gallery)

הגלריה הלאומית לאמנות היא מוזיאון שנוסד בשנת 1824 וממוקם בצידה הצפוני של כיכר טרפלגר. זהו אחד ממוזיאוני האמנות החשובים בעולם המציג אוסף של כ-2,300 יצירות אמנות מהחשובות ביותר מהמאה ה – 13 ועד לשלהי המאה ה – 19. גם המבנה עצמו מרשים במיוחד. זהו אתר חובה לחובבי אמנות. המוזיאון נוסד כמוסד ציבורי כאשר ממשלת בריטניה רכשה 36 תמונות מהבנקאי ג'ון ג'וליוס אנגרשטיין. במהלך השנים גדל אוסף הגלריה באמצעות תרומות (המהוות למעלה משני שלישים מהאוסף הנוכחי) ורכישת יצירות שונות. אוסף המוזיאון שייך לכלל הציבור הבריטי, והכניסה למוזיאון חינמית עם המלצה למבקרים לתרום למוזיאון את דמי הכניסה כמקובל במוזיאונים דומים בעולם.

המוזיאון הבריטי (British Museum)

המוזיאון הבריטי הוא אחד מהמוזיאונים הגדולים והמפורסמים בעולם. המוזיאון מציג בעיקר עתיקות  ונמצא ברובע קמדן של העיר. המוזיאון נוסד בשנת 1753 על ידי סר הנס סלואן,מדען ופיזיקאי ונפתח לראשונה לציבור בשנת 1759 כמוזיאון העתיקות והארכיאולוגיה הראשון מסוגו בעולם במוזיאון יותר משישה מיליון מוצגים מתרבויות העולם השונות: עתיקות מצרים כולל אוסף מדהים של מומיות, עתיקות יוון העתיקה ורומא כולל שרידי מקדשים מהיבים, אוספים של עתיקות מארצות המזרח התיכון, המזרח הרחוק ותרבויות אמריקה. מומלץ במיוחד לחובבי ארכיאולוגיה. 

מוזיאון הטבע

המוזיאון לטבע בלונדון הוא אחד מהמוזיאונים לטבע הידועים והגדולים בעולם. המוזיאון מציג מוצגים הקשורים למדעי החיים ומדעי כדור הארץ, ובו כ-70 מיליון מוצגים שונים בתחום הבוטניקה, האנטמולוגיה (חרקים), מינרלים, שרידי בעלי חיים פרה הסטוריים ואוסף אדיר של פוחלצים של בעלי חיים בני ימינו. כחלק מאוסף זה מוצג פוחלץ של תמנון ענק שאורכו שמונה מטרים, וכן שרידי הלוייתן שעלה במעלה נהר התמזה בשנת 2006.

במשך למעלה ממאה שנה ניצב בלובי הכניסה רפליקה מרשימה של שלד של בעל חיים פרה הסטורי – דיפלודוקוס קרנגי  באורך כ-32 מטר, שכונה "דיפי" שהפך לסמלו המסחרי של המוזיאון.

הכניסה למוזיאון חינמית אך יש לקחת בחשבון כי כדי למנוע עומס יתר, יש מגבלה על מספר המבקרים ולכן התורים בכניסה למוזיאון ארוכים. עם זאת ניתן לחסוך את התור הארוך כפי שאנחנו עשינו באמצעות רכישה מראש של כרטיסים לאחד האוספים הזמניים. אנחנו ביקרנו בנוסף לשאר חלקי המוזיאון באוסף שהוקדש לממוטות. בכניסה למוזיאון ניצב מאובן גזע עץ עתיק ענק. המוזיאון מרשים מאד אם כי עמוס מאד בפרטים ודורש הפסקה במהלך הביקור אותה ניתן לעשות בקפיטריה הגדולה של המוזיאון.

london-1497689_960_720natural-history-museum-4587057_1920

natural-history-museum-4587060_960_720
אחד מאולמות האוספים במוזיאון הטבע בלונדון

statue-944498_1920

מוזיאון המדע

מוזיאון המדע של לונדון שנמצא ברובע קנזינגטון נחשב לאחד ממוזיאוני המדע הטובים בעולם ואחת האטרקציות התירותיות החשובות בעיר. להבדיל ממוזיאוני האמנות והארכיאולוגיה שלא בטוח יתאימו לכל טיול משפחתי, מוזיאון המדע הוא ללא ספק מוזיאון לכל המשפחה.

המוזיאון נוסד המוזיאון נוסד בשנת 1857 כאחד המוזיאונים הראשונים מסוגו, כמוזיאון שהציג את הפטנטים והחידושים מהמאה התשע עשרה ועד למיטב החידושים הטכנולוגיים של  המאה ה – 21. המוזיאון מחזיק אוסף של 300 אלף פריטים שמוצגים בחמש קומות. המוצגים כוללים בי היתר היתר את מנוע הקטר הראשון מימיה של המהפכה התעשייתית מכונת הטוויה הראשונה שהונעה על ידי קיטור אשר היתה ממחוללי המהפכה התעשייתית, מנוע הסילון הראשון, דגמים של כלי הרכב הממונעים הראשונים,  אוסף של טילים, מטוסים וחלליות, מגוון אדיר של  מתקנים אינטראקטיביים, ניסויים ומתקני מים וכן קולנוע IMAX  בתלת ממד המציג סרטים תיעודיים שונים. אנחנו צפינו בסרט על המסע לירח.

מוזיאון טייט לאמנות מודרנית

מוזיאון טייט מודרן (Tate Modern) הוא המוזיאון הלאומי הבריטי לאמנות מודרנית. המוזיאון נמצא מדרום לתמזה באזור הבנקסייד בנבנה תחנת כוח שנבנה בין השנים 1947 – 1963. לאחר שהתחנה נסגרה בשנת 1981 הוסב המבנה למוזיאון ונפתח לציבור בשנת 2000 כאחד מהמוזיאונים המובילים בעולם לאמנות מודרנית.  גלריות המוזיאון בקומות השלישית, הרביעית והחמישית מאורגנות לפי נושא בשונה ממוזיאונים אחרים בעולם המאורגנים לפי תקופות. אל המוזיאון מוביל גשר המילניום שמוביל מקתדרלת סנט פול שבסיטי אל הגדה הדרומית של התמזה.

מוזיאון ויקטוריה ואלברט

מוזיאון ויקטוריה ואלברט (Victoria and Albert Museum), הידוע בכינויו ה- V&A ממוקם ברובע קנזינגטון שבמערב לונדון. המוזיאון מתמחה בעיצוב מוצרים, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פוקנציונלית.

המוזיאון הוקם בשנת 1952 כהמשך לתערוכה הגדולה שנערכה בלונדון בשנת 1951 ביוזמת הנסיך אלברט  בעלה של המלכה ויקטוריה ומכאן שמו.

בניין המוזיאון נבנה בסגנון אדוארדיאני וויקטוריאני, וב-145 הגלריות שלו  מוצגים כארבעה מיליון מוצגים. בין היתר  בשתי החצרות המקורות הקרויות "חצרות היציקות" מוצגות יציקות גבס של  פסלים, אפריזים וארונות קבורה בגודל טבעי מהתקופה הרומית. המפורסמת מבין היציקות היא עמוד טריאנוס שנחתך לשתי יציקות עמוד בשל גובהו.

נקודות התצפית החינמיות על לונדון

תצפית על העיר ממצפה הכוכבים גריניץ'

כפי שכבר ציינו, מתחם מצפה הכוכבים בגריניץ' כולל מצפור המאפשר נקודת תצפית מרהיבה על פארק גריניץ' ועל הסיטי של לונדון.

greenwich-4749728_960_720

הסקי גארדן

מהסקיי גארדן תוכלו לזכות בתצפית חינמית נהדרת של 360 מעלות על לונדון ממגדל בגובה 35 קומות. המקום מטופח עם צמחיה יפה ומסעדות (לא זול) אך יש צורך להזמין מקום באתר של המגדל.

london-4816071_960_720
הסקיי גארדן בלונדון
london-2651579_960_720
תצפית חינמית מהסקיי גארדן בלונדון

תצפית מגבעת הפרלמנט בפאק המפסטיד היט

במסגרת ביקור בפארק המפסטיד היט שבצפון לונדון שווה לעלות לתצפית מגבעת הפרלמנט שממנה ניתן לקבל תצפית יפה על כל הסיטי של לונדון, מומלץ ביום בהיר (לא כמו בתמונה).

landscape-4152179_960_720

ביקור בשווקים הססגוניים של לונדון

הביקור בלונדון לא יהיה מושלם ללא ביקור בלפחות אחד השווקים הססגוניים של העיר שוק קמדן, שוק האוכל בורו, שוק פורטובלו בנוטינג היל (אותו כבר הזכרנו), שוק הפשפשים ספיטלפילד ועוד. חוויית הביקור בשווקים חינמית אבל אם תצאו ממנה בזול או לא זו כבר הבחירה שלכם….

שוק קמדן הוא אחד השווקים הפופולריים והמתויירים ביותר בלונדון ואהובים מאד גם עלינו. השוק הממוקם  באזור קמדן טאון של לונדון החל לפעול כבר בשנת 1974 ובמשך השנים הלך וגדל עד כי כיום מדובר למעשה בכמה מתחמים של שווקים הסמוכים זה לזה, חלקם סגורים ורובם פתוחים המושכים אליהם לפחות מאה אלף מבקרים מדי שבוע. השוק כולל חנויות מזכרות, גלריות, חנויות אופנה, מוסיקה, דוכני אוכל רחוב, מסעדות וכן מופעי רחוב. מומלץ לבקר בשוק זה לפחות פעם אחת במהלך הביקור שלכם בעיר.

 

מעבר לשוק קמדן לכך ישנם בעיר לא מעט שווקים נוספים. ליד גשר לונדון ניתן למצוא את שוק האוכל בורו (Borough Market) ואת שוק העתיקות ברמונדסי (Bermondsey Antique Market). בקצהו הצפוני של בריק ליין ובאזור רחוב צ'שייר במזרח לונדון נמצא שוק הפשפשים בריק ליין (Brick Lane Market) או בקיצור ה"ליין". שוק בריק ליין מתפרש על פני מספר רחובות במזרח העיר באזור האיסט אנד ומרכזו רחוב בריק ליין ורחוב צ'שייר.  השוק פעיל בכל יום ראשון מהשעה 9 בבוקר לערך ועד שעה 17:00. בגריניץ' נמצא שוק גריניץ (Greenwich market) – שוק מקורה של דוכני אוכל, אמנות ועתיקות. בין רחוב ונטוורת' ורחוב מידלסקס במזרח לונדון נמצא שוק הבגדים פטיקוט (PETTICOAT CLOTH MARKET) שוק בגדים ומוצרי אופנה זולים וכפי שהזכרנו בסופי שבוע נמצא ברובע נוטינג היל שוק פורטובולו (Portobello Market).

כדי לקבל רעיונות לאתרים ולמסלול טיול בלונדון תוכלו לקרוא את הפוסטים שכתבנו:

מסלול טיול משפחתי בלונדון

לא להחמיץ בטיול עם הילדים בלונדון

"אתרי החובה" בלונדון

כדאי להיערך מראש לטיול בלונדון ולהימנע מתורים ארוכים בתור לרכישת הכרטיסים מומלץ לרכוש את הלונדון פס (לחצו כאן) או לחלופין כרטיסים בודדים לאטרקציות ברחבי לונדון  (לחצו כאן).

 

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.