טיול יום שישי למוזיאון ישראל ובאבו גוש

ביום שישי, ערב  חג סוכות, נסענו למוזיאון ישראל בו אנחנו נוהגים לבקר מפעם לפעם כיש תערוכה יפה. הסיבה העיקרית לביקור הנוכחי היתה התערוכה של האמן הסיני איי וייווי שנחשב לאחד האמנים המוערכים בזירת האמנות העכשווית הבינלאומית. התערוכה כללה שילוב בין פיסול, צילום, וידיאו, טפטים מעוצבים שכיסו את כל הקירות ומיצבים עצומים ובראשם מאות טונות של גרעיני חמניות מפוסלים בפורצלן, צבועים אחד-אחד בעבודת יד.

מיצב מרהיב זה עוסק בתהליכי הפיתוח המואץ הדוחקים את מלאכות היד ואת אורח החיים המסורתי בסין. לצד אלה יצירות שונות המשקפות את מחאה חברתית ובעיקר מחאה פוליטית של האמן כנגד השלטון הסיני שאף עצר אותו מספר פעמים ללא משפט.

כמנהגנו בעת ביקור עם הילדים במוזיאון אפשרנו לילדים לבחור אם הם רוצים לשבת בצד או לצפות בתערוכה והם בחרו לצפות ביחד אתנו בתערוכה ואף גילו עניין בחלק מהמוצגים.

P71011-114452

בהמשך הלכנו לתערוכה "ירושלים של פרטים" שעסקה במוטיבים עיצוביים הנסתרים מהעין בבתי העיר וברחובותיה כמו שערים, פרטים החקוקים באבן ובדלתות הנחושת ולאריחי הקרמיקה המוטבעים על הבתים.

מכאן המשכנו לביקור באגף הנוער בתערוכה "כלבים וחתולים". תערוכה זו כוללת יצירות עתיקות ועכשוויות, פסלים, סרטים, ציורים ותצלומים המשקפים את הקשר העמוק בין כלב לאדם ואת הדרך המיוחדת של בני–אדם להתבונן בחתולים ואף כללה מיצגי מולטימדיה אינטראקטיביים בהם נהנו הילדים לקחת חלק.

בדרך חזרה  עברנו מספר תצוגות קבע ודרך גן הפסלים עם הנוף המרהיב של ירושלים, הולילנד – דגם ירושלים מימי בית שני  שהוצב בעבר באזור בו הוקמה השכונה השנקראה על שמו וליד היכל הספר בו ביקרנו עם הילדים לפני מספר שנים.

בשעת הצהריים יצאנו מהעיר לכיוון אבו גוש, בו תכננו להיכנס למסעדת אבו אל עבד. באותה שעת צהריים היו מבקרים רבים באבו גוש והמסעדות היו מלאות אבל למזלנו בדיוק יצאה מהמסעדה קבוצה של עשרות תיירים ואנחנו נהננו מהמסעדה שעמדה כמעט כולה לרשותנו וכללה מטעמים מהמטבח הערבי: מקלובה, ממולאים, פלאפל סלטים וחומוס ושירות מצויין.

למרות שהילדים כבר היו עייפים מכל היום, ניצלנו את ההזדמנות לביקור קצר במנזר הבנדיקטני שנמצא מרחק כמה מאות מטרים מהמסעדה, במרכז הכפר. נכנסנו לשטח המנזר בעיקר כדי לבקר ב"כנסיית מריה הקדושה של התחייה" שנבנתה בתקופה הצלבנית על ידי מסדר ההוספיטלרים ובה פרסקאות מרהיבות מהמאה ה -12.

לאחר מכן כן נכנסנו מתחת לכנסייה המרשימה כדי לראות את המעין הנובע בקריפטה – החדר התחתון של הכנסייה ומכאן חזרנו אל הרכב שהחנינו בקרבת מקום  וסיימנו את הביקור.

קראו גם את הפוסט שכתבנו: טיול פסח ביער אבינדב ובאבו גוש

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.