מולה אנטונליאנה

תיק טיול – יום טיול בטורינו

במקום לשבת שעות על תכנון הטיול קבלו תיק טיול – יום טיול לכל המשפחה בטורינו שבצפון איטליה.

תכנית ליום טיול מלא בטורינו, בירתה הראשונה של איטליה, בירת חבל פיאמונטה שבצפון איטליה, עיר עתיקה יפהפיה, מוזיאונים מרתקים, ארמונות, ארכיטקטורה מודרנית, מתחמי קניות וביקור באחד מבתי הכנסת הכנסת היפים באירופה והרבה אוכל איטלקי וקינוחים משובחים! תוכלו לשלב את הביקור בטורינו כחלק מביקור בעמק אאוסטה – ראו תיק טיול לארבעה ימים בעמק אאוסטה.

כיצד להגיע לטורינו? ניתן להגיע לטורינו בטיסה ישירה מישראל או כהמשך לטיול בצפון איטליה, מרחק של כשעת נסיעה מערבה ממילאנו.

עונות ביקור מומלצות: כל השנה אך יש לקחת בחשבון כי הקיץ עשוי להיות חם ולח למדי והחורף קר. הסתיו והאביב הן העונות הנעימות והטובות ביותר לבקר בעיר.

קהל יעד: כל המשפחה, זוגות, ירח דבש.

לפני שנתחיל במסלול הטיול בטורינו חשוב שתזמינו את הטיסה, הלינה ואת האטרקציות לפי תכנית הטיול.

לחצו כאן להזמנת טיסה לטורינו או למילאנו במחיר מוזל באמצעות Skyscanner.com.

הזמינו מראש לפחות שני לילות בטורינו באמצעות Booking.com כך שתוכלו לבלות בעיר ליום שלם מהבוקר ועד הלילה. ממליצים בחום על NH Turino Lingoto. מלון מצויין שנמצא ברובע לינגוטו, בצמוד לתחנת התחתית. מלון מעולה, מפעל פיאט לשעבר שהפך למלון מלא שיק באזור תעשייתי לשעבר בשולי העיר שעבר מתיחת פנים. המלון כולל חניה חינמית ומעליו קניון הכולל חנויות אופנה מקומית ובינלאומית עם לא מעט מבצעים והנחות וכן מספר מסעדות ובתי קפה.

הזמינו כאן את הכרטיסים לאטרקציות בטורינו באמצעות Tiqets.com

ביקור במוזיאון המצרי בטורינו
מומיות במוזיאון המצרי בטורינו

טיפ חשוב בנושא תחבורה וחנייה בטורינו: במידה והגעתם לטורינו עם רכב קחו בחשבון שהעיר סובלת ממחסור גדול במקומות חנייה. תוכלו למצוא חניונים גדולים מסביב למרכז העיר, תחנו את הרכב ותטיילו בעיר באמצעות התחבורה הציבורית המעולה ובעיקר ברגל. כמעט כל האתרים בטווח הליכה זה מזה ובמידת הצורך תוכלו לגשר על המרחקים במרכז העיר באמצעות הרכבת התחתית ורשת האוטובוסים המצויינת.

תכנית ליום טיול בטורינו

מסלול יום טיול בטורינו

9:00 ארוחת בוקר במלון NH Turino Lingoto

10:30 המוזיאון המצרי, משך זמן ביקור: כשעה וחצי, מפת הגעה. המוזיאון המצרי (Museo Egizio), הוא מוזיאון מרשים מאד במרכז טורינו הממוקם באחד מארמונות בית סבויה אשר מכיל אוסף אדיר של ממצאים ארכיאולוגיים ממצרים העתיקה. זהו האוסף השני בגודלו של עתיקות מצרים העתיקה אחרי המוזיאון המצרי בקהיר. אם תהיתם מה הקשר בין מצרים העתיקה לטורינו, הרי שמקורו של המוזיאון באוסף עתיקות אותו רכשו המלכים לבית סבויה ששלטו באזור חבל פיימונטה בטורינו שהיתה בירת הממלכה במחצית השנייה של המאה התשע עשרה. המוזיאון המרשים הוא אתר שלא כדאי להחמיץ, גם אם אינכם חובבי ארכיאולוגיה מושבעים.  מומלץ להיכנס לאתר המוזיאון המצרי כדי לתכנן את הביקור.  לחצו כאן להזמנת כרטיסים למוזיאון המצרי בטורינו.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

12:00 הארמון המלכותי של בית סבויה, משך זמן ביקור: כשעה, מפת הגעה.

הארמון המלכותי של בית סבויה (Palazzo Reale) נחשב לאתר הראשון והחשוב של המעונות המלכותיים של בית סבויה שמפוזרים במרכז העיר העתיקה של טורינו. הארמון נבנה בסגנון ברוקי. הארמון נבנה בטורינו, בירת חבל פיימונטה  אשר היתה בירת בית סבויה מהמאה השתיים עשרה ועד למאה התשע עשרה. המשפחה המלכותית גרה בארמון משנת 1645. חדרי הארמון המפוארים מקושטים בנברשות ענקיות, שטיחי קיר עשירים, ציורים של בני המשפחה, אוספים של אגרטלים סינים ויפניים, תצוגות נשק ובגדי אבירים ועוד. לעיתים משולבים בפריטי הארמון תערוכות של אמנות מודרנית. ארמון מרשים זה הוא אתר חובה שיכול להמחיש גם לילדים ולבני נוער את חיי העושר בו חיו בני המלוכה והאצולה בהשוואה לדלת העם. ניתן לבקר גם בגני הארמון אך הם אינם מרשימים כמו הארמון ואם חם או קר מדי בחוץ אפשר לוותר עליהם. לחצו כאן לרכישת כרטיסים לארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו.

הארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
הארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
בתוך הארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
בתוך הארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
אולם האבירים בארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
אולם האבירים בארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
חד קרן בארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
חד קרן בארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
הארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו
בארמון המלכותי של בית סבויה בטורינו

13:00 ארוחת צהריים במרכז העיר.  מול הארמון הארמון המלכותי הממוקם ב"פיאצה קסטלו" (Piazza Castello) יוצאים הרחובות הראשיים של המרכז ההיסטורי של העיר: רחוב פּוֹ (Via Po), רחוב רומא (Via Roma), רחוב גריבלדי (Via Garibaldi). באזורים אלו תוכלו למצוא לא מעט מסעדות. מומלץ להיעזר במפת גוגל כדי למצוא את המסעדות הטובות. מסעדה מומלצת: Fra Diavolo Pizzeria, מסעדה איטלקית מצויינת, פיצות מעולות ושירות מעולה. מסעדה טובה נוספת –  La Fermata Mazzini, ממוקמת בין הרחובות העתיקים ביותר של טורינו,כמה צעדים מרחוב ויה רומא המרכזי. פיצות ופסטות מעולות.

14:00 קינוח בחנות עוגות ושוקולדים מומלצת במיוחד: Avidano Pasticceria ברחוב הראשי בדרך למולה אנטונליאנה Via Po. המלצה נוספתVia Mazzini Gelateria Torteria – הפסקת חטיף מעולה. גלידה, קרפים, שוקו חם או ממתקים טעימים אחרים: יש כל מה שתרצו! בנוסף עוגות רבות בגדלים שונים.

14:30 מולה אנטונליאנה, רק מעבר ליד המבנה או ביקור במוזיאון הקולנוע, משך ביקור: כחצי שעה. מולֶה אנטונליאנה (Mole Antonelliana) הוא מבנה גבוה ייחודי הממוקם במרכז העיר המהווה את סמלה החשוב של העיר. המבנה תוכנן במקור בתור בית כנסת אך מכיוון שהיהודים לא רצו במבנה כה בולט וחריג בנוף הוא הושלם בתור מבנה ציבור. מאז שנת 2000 מצוי בו מוזיאון הקולנוע. במבנה מעלית עם קירות שקופים, המעלה את המבקרים עד למרפסת תצפית בגובה 85 מטר. ממרפסת התצפית נראה נוף העיר וסביבותיה, עד הרי האלפים מצד אחד ושפלת נהר הפו מהצד השני. דמות המבנה מהווה סמל ולכן היא מופיעה על מטבעות האירו ואף נבחרה ללוגו של אולימפיאדת החורף אשר התקיימה בטורינו בשנת 2006. לחצו כאן לרכישת כרטיסים למוזיאון מולה אנטוליאנה. 

מולה אנטוליאנה
מולה אנטוליאנה

15:30 בית הכנסת יהדות טורינו,  משך סיור מודרך: כשעה. קישור לתיאום סיור בבית הכנסת בטורינו (50 אירו לקבוצה של עד 10 אנשים). בית הכנסת המשמש את מקום משכנה של הקהילה היהודית בטורינו נמצא בכיכר הקטנה שזכתה להיקרא על שמו של הסופר היהודי פרימו לוי המפורסם שהוא בן העיר. בית הכנסת הכולל חזית מפוארת נחנך בשנת 1884 לאחר ארבעת שנות עבודה ולאחר שניטש המבנה הקודם שתוכנן להיות בית הכנסת והפך להיות למולה אנטונליאנה. בבית הכנסת הנוכחי 1,400 מקומות והוא אחד משורה של בתי הכנסת גדולים ומפורסמים שהוקמו בסוף המאה ה-19, בעידן איחוד איטליה, יחד עם בית הכנסת הגדול של רומא, בית הכנסת הגדול של פירנצה ועוד. מבנה בית הכנסת נחשב לאחד המונומנטים המפארים את העיר טורינו. זהו בניין מרכזי בעל כיפה אשר בפינותיו ארבעה מגדלים קטנים.  כדי לבקר בבית הכנסת אשר נמצא תחת אבטחה של הצבא יש לתאם מראש דרך האתר המצורף את הביקור המודרך.

בית הכנסת יהדות טורינו
בית הכנסת יהדות טורינו
בית הכנסת יהדות טורינו בכיכר פרימו לוי בטורינו
בית הכנסת יהדות טורינו בכיכר פרימו לוי בטורינו

רב בית הכנסת הרב ברוך יוכל לספק עבורכם מידע יקר ערך על בית הכנסת. בבית הכנסת הגדול מתפללים רק בחגים ובאירועים חגיגיים ואילו בשאר ימות השנה מתפללים בבית כנסת קטן בנוסח יהודי איטליה, שהכניסה אליו היא בצד מבנה בית הכנסת. בית הכנסת הקטן שימש מאפיה לייצור מצות. הוא בנוי בצורת אמפיתיאטרון. ריהוט בית הכנסת הובא מהעיר "קיארי" והוא מעוצב בסגנון בארוקי פיימונטזי. קיר לבנים מפריד בין בית הכנסת הקטן לבין חדר תפילה שנועד לתפילה בנוסח אשכנז אשר כולל סך הכל שש שורות של כיסאות, המוצבות לפני ארון קודש בעל ערך אומנותי עם דלתות בצבע כהה, כביטוי אבל למותו של המלך "קרלו אלברטו" בשנת 1849, השליט שהעניק אמנציפציה ליהדות טורינו. בדלתות הארון חרוטים תבליטים המתארים את העיר ירושלים. בית הכנסת הגדול נפגע מהפצצה אוירית בשנות מלחמת העולם השנייה ונהרס כליל, כולל הקישוטים הפנימיים והריהוט של בית הכנסת. בשנת 1949 הוא שוקם ונפתח מחדש. הביקור במקום מומלץ ומרגש ומהווה ערך מוסף לכל ישראלי שמבקר בעיר טורינו.

מוזיאון בית הכנסת יהדות טורינו
מוזיאון בית הכנסת יהדות טורינו
בבית הכנסת הקטן בנוסח יהודי איטליה בטורינו
בבית הכנסת הקטן בנוסח יהודי איטליה בטורינו בבית הכנסת יהדות טורינו
החלל המשוחזר של בית הכנסת יהדות טורינו
החלל המשוחזר של בית הכנסת יהדות טורינו
אריח לזכרו של ג'יאקומו טדסי מקהילת יהודי איטליה
אריח רחוב לזכרו של ג'יאקומו טדסי מקהילת יהודי איטליה שנרצח על ידי הנאצים

17:00 רובע  Campidoglio משך סיור ברובע: כחצי שעה. אזור זה שנמצא בשולי העיר העיר עבר מתיחת פנים כאשר אמנים ציירו על קירות הבתים, ציורי קיר וגרפיטי ומספר מסעדות ובתי קפה אופנתיים נפתחו במקום. הרחוב הראשי ברובע זה הוא רחוב Via Corio. מומלץ להסתובב ברחובות השקטים, לצלם ולהצטלם על רקע הציורים היפים ולקנח באחד מבתי הקפה. ההגעה למקום ממרכז העיר באמצעות החשמלית.

19:00 קניות וארוחת ערב במרכז הקניות Eataly Torino Lingotto. מרכז זה הוא אחד מרשת של מתחמי קניות ומסעדות של רשת Eataly הדוגלת במכירת מזון  מקומי, אורגני, ללא הנדסה גנטית, כחלק מתפיסת עולם כוללת של תזונה איכותית ובריאה לגוף ולנפש. בתוך מתחם הקניות תוכלו למצוא שפע של מוצרים חקלאיים כמו ירקות, גבינות, בשר, פסטות וכן מספר מסעדות, בית קפה וגלידריה. את ארוחת הערב שלאחר הקניות מומלץ לאכול במתחם זה.

21:00 לינה בטורינו. מלון מומלץ בטורינו –  NH Turino Lingoto.

אז זהו… נגמר יום הטיול בטורינו אבל אם יש לכם יום נוסף בעיר תוכלו לרווח מעט את יום הטיול שהצענו ולהוסיף ביקור בשוק פורטה פלאצו, גבעת הקפוצ'יני, המוזיאון באוויר הפתוח ובגלריה לאמנות מודרנית GAM, מוזיאון הרכב שנמצא לא רחוק מהמלון ברובע לינגוטו.

בארמון מדאמה בטורינו
בארמון מדאמה בטורינו
גלריה סן פדריקו בטורינו
גלריה סן פדריקו בטורינו
Chiesa di Santa Giulia
Chiesa di Santa Giulia

לחצו כאן להזמנת תיקי טיול נוספים באיטליה: רומא, מילאנו, אגם גארדה, הדולומיטים, ונציה, ורונה, ברגמו ועוד…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.