מתכונים בטעם יווני

אחת החוויות הטובות שנותרו לנו בעקבות הטיול שלנו ביוון הם הטעמים של האוכל היווני שהיו מרכיב משמעותי במהלך הטיול שלנו ביוון. אחד הדברים שאנחנו נוהגים לעשות לאחר חזרה מטיול זה לנסות ולשחזר מאכלים טובים שאכלנו במהלך הטיול וכך גם עשינו בעקבות החזרה מיוון. הטוב ביותר היה לשחזר את הטעם היווני בביקור נוסף ביוון אבל בעידן הקורונה כאשר הטיסות ה חלום רחוק כל מה שנשאר לנו זה להכין את המעדנים היווניים בכוחות עצמנו.

המטבח היווני הוא אחד המטבחים הים תיכוניים הטובים ביותר ומתבסס על שימוש בחומרי גלם פשוטים ואיכותיים וכמובן על שילוב מנצח של שמן זית, גבינות צאן, בשר, עוף ודגים ועל תיבול  בסיסי של מלח, פלפל, עשבי תיבול, לימון, חמאה ושמן.

בפוסט זה נציג מתכונים של המאכלים היוונים שהכי אהבנו בביקורים שלנו ביוון, בדגש על מאכלים ומטעמים שקל ומהיר יחסית להכין ולשלב בארוחות היומיומיות: קולוקיטוקפדס, סגנאקי, ציזיקי, קורבידס, טירופיטה, גירוס, סקורדליה וכמובן שגם סלט יווני עשיר ומנצח. מוזמנים לשתף אותנו במתכונים נוספים….

קולוקיטוקפדס – לביבות זוקיני

השם מורכב אבל ההכנה קלה והתוצאה בלתי רגילה. מתכון זה קל מאד להכנה: מגרדים 4 זוקיני, בצל בינוני, קוצצים דק ארבעה שיני שום, מוסיפים חופן שמיר קצוץ וחופן פטרוזיליה קצוצה, מוסיפים חצי כוס גבינת קשקבל מגורדת ועוד חצי כוס גבינת פטה או גבינה מלוחה מגורדת, מוסיפים 8 כפות קמח תופח ושתי ביצים,  מערבבים לעיסה ומקררים לשעה במקרר.

אחרי שעה, מחממים שמן זית במחבת בעוצמה בינונית וכשהשמן חם מתחילים להכין בידיים את הלביבות ומניחים במחבת. לאחר שלוש – ארבע דקות כאשר תחתית הלביבה מזהיבה הופכים לעוד 3 – 4 דקות ומניחים על נייר סופג. כך ממשיכים בעוד כמה נגלות כאשר בין לבין טובלים את הידיים בקערת מים.

אחרי כחצי שעת עבודה אפשר ליהנות מהלביבות. מומלץ מאד להגיש את הקולוקיטוקפדס יחד עם ציזיקי (ראו בהמשך….)

20200630_143005
לביבות זוקיני בסגנון יווני – קולוקיטוקפטדס
20200630_142959
לביבות זוקיני בסגנון יווני -קולוקיטוקפטדס

ציזיקי – מטבל יוגורט עם מלפפונים, שום ושמיר

ציזיקי הוא אחד המטבלים הכי אופייניים למטבח היווני, מטבל קל וטעים, בעיקר אם משתמשים במוצרים איכותיים וטריים וזה גם הקסם של המטבח היווני. כדי להכין ציזיקי מגרדים מלפפון טרי על פומפייה, מוסיפים חופן שמיר קצוץ דק, שום כתוש קצוץ דק, כמה טיפות לימון ואת הכל מערבבים עם יוגורט איכותי, רצוי יוגורט סמיך בסגנון יווני. קצר ולעניין.

20200630_151526
כיצד להכין ציזיקי – מטבל יוגורט עם מלפפונים,שום ושמיר

סגנאקי (Saganaki) – גבינת פטה מטוגנת 

אחד המטעמים שלא ויתרנו עליהם כמעט בכל ארוחה ביוון היה הסגנאקי, גבינת פטה מטוגנת. פשוט וטעים. חותכים גבינת פטה איכותית לפרוסות בעובי של שני סנטימטרים, טובלים  בביצה ובפירורי לחם לא מטובלים ומטגנים על אש קטנה במשך 5 דקות עד להשחמה קלה. אפשר להוסיף מעל גם פרוסת עגבניה ופלפל והמראה מושלם. לפני ההגשה כדאי לסחוט מעל חצי לימון ומקבלים מעדן אמיתי. בגרסת הקינוח ניתן להגיש את הסגנאקי בלי הירקות עם מעט דבש מעל.

.jpg

טירופיטה (Tiropita) – מאפה גבינות ויוגורט יווני

הטירופיטה, מאפה גבינות ויוגורט יווני הפך לאורח של קבע אצלנו בשבת בבוקר ובעיקר כאשר מגיעים אלינו אורחים. ההכנה פשוטה מאד והטעם תענוג שמזכיר את הטירופיטה שאכלנו ביוון.

אז איך מכינים? עושים תערובת הכוללת: 150 גרם גבינת קשקבל, 150 גבינת מוצרלה, שתי ביצים, כוס יוגורט יווני סמיך ופלפל שחור. לוקחים 9 עלי פילו ומניחים אותן זו על גבי זו כשביניהן שכבה דקה של תערובת הגבינות. מעל שכבת הפילו העליונה מורחים שכבה נאה של חמאה מומסת. מכניסים לתנור לחמישים דקות בחום של 180 ונהנים מכל רגע….

גירוס

20-Minute Greek Gyros with Tzatziki Sauce

פיתה יוונית

Easy 2-Ingredient Flatbread Recipe

סובלקי – שיפודי עוף בסגנון יווני

https://www.chefdehome.com/recipes/772/chicken-souvlaki

חזה עוף בגריל בסגנון יווני

https://theforkedspoon.com/greek-chicken-marinade/?utm_medium=social&utm_source=pinterest&utm_campaign=tailwind_tribes&utm_content=tribes&utm_term=720248270_28934416_472362

תפוחי אדמה אפויים עם לימון בסגנון יווני

https://www.southyourmouth.com/2015/03/greek-potatoes.html#_a5y_p=3695301

קבב בתיבול יווני

Grilled Herb-Crusted Lamb Kebabs

קורבידס (KOURABIEDES) – עוגיות חמאה לימון

Meyer Lemon Greek Butter Cookies (Kourabiedes)

עוגת יוגורט, גבינה ולימון

Greek Yogurt Cream Cheese Lemon Coffee Cake

ספנקופיטה (spanakopita) –  מאפה תרד וגבינות יווני

Spinach Feta Pinwheels

 

סקורדליה  (skorthalia)- ממרח שום ושקדים

Skordalia Recipe: Greek Garlic and Potato Dip

דג בתנור בסגנון יווני

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/greek-style-roast-fish

עלי גפן בסגנון יווני

 

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.