אל פריחת הצבעונים בשמורת נחל משגב

בשבת האחרונה, שבת אביבית יפה אחרי ימים ארוכים של גשם, החלטנו לצאת לשמורת נחל משגב – מסלול קצר וקרוב לביתנו בגליל העליון. השמורה משתרעת במורדות הרי נפתלי מצפון לכפר גלעדי. אחרי קרית שמונה המשכנו צפונה לאורך כביש 90, עברנו את מכללת תל חי ומספר קילומטרים לאחר מכן פנינו שמאלה לכביש צר שהוביל אותנו אל השמורה. רבים מבני האזור שמכירים את המקום גדשו את השמורה היפה עם הפריחה העשירה.

השביל מטפס במעלה הנחל, שביל נוח שעובר בין טרשונים המכוסים בפריחה: מרבדי רקפות, כלניות, חרדלים, עכנאי יהודה, פשתה ועוד….

בשלב מסויים הגענו לגולת הכותרת שמושכת את המטיילים הרבים בשמורה – מקבץ הצבעונים שנמצא על צלע ההר כקילומטר מפתח השמורה. הצבעונים הם מהפרחים היפים בארץ והסוג שפורח בנחל משגב הוא צבעוני ההרים שבולט בעליו האדומים הגדולים ובתוכו מעין כוכב שחור התחום במסגרת צהובה שבמרכזו האבקנים האדומים. הצבעוני פורח מדי שנה בשנה לזמן קצר מתוך פקעת הכוללת שלושה עלים וגבעול פריחה אחד. הפקעת של הצבעוני מתרבה באמצעות חלוקה לפקעות נוספות וכך נוצרו מקבצי הצבעונים.

לצד פריחת הצבעונים  הבחנו בשרידיהם של האירוסים הנצרתיים שפרחו מעט יותר מוקדם, במהלך חודש פברואר.  מכאן ניתן להמשיך עם השבי המטפס אל ההר, לעשות תצפית יפה על החרמון שנשקף לאורך כל המסלול ולרגליו מטעי הנשירים של חקלאי מטולה, כפר יובל וכפר גלעדי, בגווני הפריחה של לבן וורוד.

20190309_130355

20190309_125351

מכאן מתחיל השביל לרדת ומתחבר לשביל בו התחלנו את המסלול. לאחר הטיול היפה המשכנו לארוחת צהריים במסעדת דג על הדן, שם גם ביקרנו בחוות גידול הפורלים שמגיעים מארה"ב כביצים ועד להפיכתם לדגים בוגרים בבריכות הדגים שבחווה.

היכן עוד כדאי לאכול בסביבה?

מסעדת פוקצ'ה – מסעדה יפ תיכונית מצויינת בגן הצפון ליד קיבוץ מעין ברוך

קלומפוס – דיינר בשרים משובח בגן הצפון ליד קיבוץ מעין ברוך

מסעידת טאלי – מסעדה הודית מומלצת במיוחד (סגורה בשבתות ובחגים).

מעיונה – בית קפה ומסעדה מצויינת בקיבוץ עמיר

שמורת החולה

סדקי יפתח ותל קדש

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.