מסלול טיול משפחתי בניו יורק

לאחר שלושה וחצי שבועות של מסע בדרכים מסן פרנסיסקו ועד לדנוור קולורדו החזרנו את הרכב השכור וטסנו אל ניו יורק היעד האחרון שלנו בטיול וגם אחד השיאים הגדולים שלו.

במשך חמישה ימים ביקרנו בניו יורק בין האטרקציות ברחבי מנהטן. בשל מחירי הלינה הגבוהים יחסית בניו יורק ובעיקר במנהטן המהווה את מרכז העיר, חיפשנו בתי מלון באזורים חלופיים, זולים יותר ונגישים למנהטן, בקווינס או בברוקלין. כך מצאנו בקווינס את מלון Best Western Plaza – Long Island City   (דירוג 8.5 בבוקינג) במחיר סביר יחסית למלונות במרכז מנהטן, בו שהינו במשך חמשת ימי הביקור בניו יורק. החדר היה מרווח וכלל ארוחת בוקר עשירה, עם חדר אוכל הומה במטיילים מכל העולם וצוות אדיב במיוחד. אחד היתרונות הגדולים של המלון הוא מיקומו בסמוך לתחנת תחתית 21 st. Queensbridge  של רכבת F הכתומה שמרוחקת שתי תחנות מהסנטרל פארק ומובילה גם לרוקפלר סנטר ולכיכר טיימס. מרחק של קילומטר מהמלון ישנה תחנה נוספת של רכבת N.R.W הצהובה  – תחנת Queensboro Plaza, שדרכה ניתן להגיע  לאזורים נוספים במנהטן, למשל ישירות לבאטרי פארק ולמעבורת לפסל החירות (ראה את מפת הרכבות התחתיות בניו יורק).

במשך חמשת ימי הביקור שלנו בניו יורק יצאנו מדי יום אל העיר בשעות הבוקר, גמענו הרבה קילומטרים בהליכה ברגל בשילוב עם נסיעה ברכבת התחתית היעילה המרשתת את העיר וחזרנו למלון בשעות הערב. לנסיעה ממוצעת לביקור באתרי העיר ניו יורק אנחנו ממליצים לרכוש את הפס השבועי  של הרכבת התחתית בעלות של 33 דולר (למבוגר ולילד). זה יוצא זול יותר משימוש בכרטיסים בודדים בעלות של 1.75 דולר לכל נסיעה. לגישור על פני מרחקים קצרים בעיר ניו יורק עשינו שימוש גם במוניות שעלותן סבירה בהחלט,  כ- 10 – 15 דולרים לעשר דקות נסיעה, נוח ומשתלם כלכלית במיוחד לכמה נוסעים. מעבר לכך בכדי לחסוך לא מעט כסף על הכניסה לאטרקציות היקרות בניו יורק, אנחנו ממליצים בחום לרכוש את כרטיס ההנחה לאטרקציות ברחבי ניו יורק – New York City Pass המאפשר לרכוש מראש כרטיסי כניסה למרבית האטרקציות בעיר ניו יורק, לחסוך עמידה בתורים ובעיקר לחסוך עשרות אחוזים על מחירי הכניסה לאטרקציות השונות בעיר.

20180726_105508
נסיעה במונית בניו יורק, נוחה ומשתלמת כלכלית

בעת בניית תכנית הטיול בניו יורק לקחנו בחשבון אתרים שיעניינו אותנו המבוגרים וגם את הילדים. בכדי לא להחמיץ מקומות שהיה לנו חשוב לבקר, התחלנו את היום עם "אתרי החובה" מבחינתנו ושילבנו אתרים נוספים במינון שהתאים לכולנו, עם הפסקות קפה, ארוחות צהריים וערב שקטעו לנו את הימים הארוכים בעיר הגדולה.

.JPG
לחצו כאן לרכישת ה  New York City Pass ולחסוך עשרות אחוזים בכניסה לאתרים בניו יורק

יום 1: ביקור בסנטרל פארק, מוזיאון המטרופוליטן וכיכר טיימס

את היום הראשון שלנו בניו יורק התחלנו בביקור בסנטרל פארק (Central Park). הריאה הירוקה הגדולה של ניו יורק בצפון מנהטן. אף שהפארק נראה טבעי זהו פארק שתוכנן כבר במחצית המאה התשע עשרה שכולל מספר אגמים מלאכותיים, מסלולי הליכה, שטחי דשא גדולים, עצים גדולים ומרשימים, שטחי ספורט ומגרשי שעשועים. הגענו אל הפארק מתחנת התחתית שבסמוך לשדירה החמישית ומכאן הלכנו בתוך הפארק צפונה לכיוון מוזיאון המטרופוליטן. במהלך ההליכה הצטלמנו ליד פסלו של הנס כריסטיאן אנדרסן וליד פסלה המפורסם של אליס בארץ הפלאות ישובה על פטריה גדולה כאשר הארנב והכובען מביטים עליה.

20180724_111426_001

לאחר הליכה לא קצרה שרק המחישה לנו כמה גדול שטחו של הפארק הגענו למוזיאון המטרופוליטן או בשמו המקוצר "המט" (באנגלית – The MET), אחד המוזיאונים הגדולים והחשובים בעולם שנפתח כבר בשנת 1872. מראש הקצבנו כשעה – שעה וחצי לביקור במוזיאון, בכדי לא להמאיס את הביקור על הילדים, ולכן בחרנו מראש אגפים שעניינו אותנו, אך בשל עושרו וגודלו של המוזיאון לא עמדנו בכך ושהינו במקום מספר שעות. התחלנו בביקור באגף של מצרים העתיקה שכלל את מקדש דנדור  שהועתק בשלמותו ממצרים בעקבות בניית סכר אסואן. לאות תודה על המימון והעזרה שנתנה ממשלת ארה"ב למצרים להעתקת מבנים ואנדרטאות מהאזור שעמד להיות מוצף, העניקה מצרים לארה"ב במתנה את המקדש המרשים שנבנה בשנת 15 לספירה. באולם בו מוצג המקדש נבנתה בריכת השתקפות שמסמלת את קרבתו של המקדש לנהר הנילוס וקירות הזכוכית של האולם מאירים את המקדש באור טבעי.  מכאן המשכנו לאגף הציור האירופאי בו נמצא אחד האוספים הגדולים בעולם הכולל את מיטב הציירים האירופאים ויצירות אמנות מפורסמות כמו "דיוקן עצמי עם כובע קש" של וינסנט ואן גוך, יצירתו של פיטר ברויגל – "הקוצרים" , יצירות של קלוד מונה, פול סזאן, פסלים של רודן ועוד רבים….. לאחר הפסקת צהריים בקפיטריה של המוזיאון היקרה להחריד, ביקרנו גם במכון התלבושות, אוסף הכולל למעלה מ 80 אלף תלבושות ופריטים נלווים. בזמן הביקור שלנו היתה תערוכה מרהיבה של תלבושות  של המעצבים קוקו שאנל וג'אני ורסאצ'ה.

לאחר מספר שעות של ביקור הרגשנו רוווים מאינספור המוצגים שראינו ולמרות שאפשר היה לבלות במוזיאון כמה ימים טובים, הרגשנו שמיצינו להפעם. חזרנו לסנטרל פארק ולמרות הלחות והחום המעיק של הקיץ הניו יורקי, מעין ורועי שיחקו  בכדורגל ונעה עשתה תרגילי אקרובטיקה על הדשא, באחת הנקודות היפות של הפארק. בהמשך ישבנו להפסקת קפה ועוגה על שפת האגם, בבית הסירות המככב בסרטים  של וודי אלן, סקס והעיר הגדולה, כשהארי פגש את סאלי ועוד סרטים רבים שראינו.  בהמשך צפינו במופע משעשע של אמני רחוב ועברנו באחת הנקודות היפות ביותר של הפארק, המדשאה הגדולה כשברקע גורדי השחקים של אפר מנהטן.

מכאן הגענו לכיכר טיימס (Times Square), אחת הנקודות התוססות ביותר בניו יורק, באזור המפגש בין רחוב 42 וברודווי, מרכז התיאטראות של ניו יורק העשיר בחנויות בגדים ומזכרות, מסעדות ומלונות יוקרה. האטרקציה המרכזית בכיכר טיימס הם שלטי הפרסום הענקיים הנוצצים המכסים את הבניינים, חוויה לכל החושים, בעיקר בשעות הערב.  בכדי לשמר את אופיו הייחודי של המתחם שהפך לאחד מסמליה של העיר ניו יורק, דורשות התקנות העירוניות מכל עסק באזור הכיכר להשתמש בשלט ניאון מואר גדול, כדי לתרום את חלקו למראה המיוחד של כיכר טיימס.

באזור כיכר טיימס ביקרנו בחנויות הדגל של חברות השוקולדים הרשי ואם אנד אם, שם גם קבענו להיפגש עם קרובי המשפחה שלנו המתגוררים בניו יורק ויחד אתם סיימנו את הערב בארוחת ערב באחת המסעדות הסיניות  באזור הכיכר.

יום 2: אתר ההנצחה של אסון התאומים, פסל החירות ובעקבות "חברים" בגריניץ' וילאג'

את היום השני הקדשנו לביקור באזור לואר מנהטן ובגריניץ ויליג'.  תכננו את היום להתחיל בתצפית על העיר ממגדל אחת במרכז הסחר העולמי החדש שנבנה על חורבותיהם של מגדלי הסחר  – התאומים שנהרסו בפיגועי 11 בספטמבר 2001. גובהו של המגדל אחת המכונה גם "מגדל החירות" הוא 541.3 מטרים שהם 1776 רגל, כשנת העצמאות של ארה"ב. זהו גם הבניין הגבוה ביותר בחצי הכדור המערבי והשישי בעולם.

מגדל אחת בגראונד זירו ניו יורק

בשל הגשם שירד באותו יום והעננים הנמוכים, נסגר מגדל התצפית למבקרים ואנחנו המשכנו לביקור באתר ההנצחה לאסון התאומים, גראונד זירו שנמצא בסמוך. אתר ההנצחה כולל את האנדרטה שנחנכה בשנת 2011 ואת המוזיאון שנחנך בשנת 2014 ומנציח את האירוע. שניהם תוכננו על ידי האדריכל הישראלי – אמריקאי מיכאל ארד. תחת גשם שוטף ביקרנו תחילה באנדרטה. ליבה של האנדרטה לחללי אסון התאומים המוקפת ב 400 עצים הוא שני בורות מרובעים הניצבים במרכז הרחבה החופפים את מיקומם של מגדלי התאומים. מפלי מים זורמים על דפנות הגרניט של האנדרטה ונקווים בקרקעיתם. על המעקות המקיפים את שתי הבריכות רשומים שמותיהם של כל החללים שנרצחו בפיגוע המשולב שכלל את ניו יורק, פנסילבניה וושינגטון.

אתר ההנצחה לחללי אסון התאומים

מכאן המשכנו לתור הארוך שהשתרע מול שער הכניסה למוזיאון אסון התאומים המספר את השתלשלות האירוע באמצעות כיתוב, סרטונים ומוצגים שנותרו מהאסון: שרידי האנטנה של ראש מגדל התאומים, שרידי כבאית שנפגעה, קטע מיסודות בניין התאומים ופריטים נוספים של הקורבנות ושל אירועי ההנצחה לאחר האסון.

הביקור במוזיאון הוא ארוך יחסית ומתקדם בצורה מבוקרת על ידי צוות המוזיאון מנקודת ההתחלה ועד לסיום. למרות זאת הילדים גילו עניין במוזיאון אך לא יצאו עם טראומה כיוון שלמרות האירוע הקשה התיעוד שלו במוזיאון גדוש במוצגים אך ללא מראות זוועה.

לאחר הביקור במוזיאון, נכנסנו לקניון הגדול שנבנה במתחם תחנת הרכבת החדשה של דרום מנהטן – תחנת Path. מבנה מונומנטלי מרשים מאד דמוי בטן של לוויתן ענק לבן שנבנה על חורבות התאומים על ידי האדריכל והמהנדס הספרדי סנטיאגו קלטראווה שאחראי בין היתר גם לגשר המיתרים בירושלים. המבנה המפואר שעלות בנייתו כארבעה מיליארד דולר נפתח לפני כשנתיים. תחנת רכבת מפוארת זו נחשבת לתחנת הרכבת היקרה בעולם, הגרסה המודרנית לתחנת גרנד סנטרל הוותיקה בצפון מנהטן. החלל המרכזי בתחנה, מכונה Oculus – "עין". הקירות עשויים קורות ברזל צבועות לבן וחלונות זכוכית צרים ביניהם, והם הולכים ומתקרבים האחד לשני עם הגובה. הסקיילייט- חלון התקרה של הקניון נפתח יום אחד בשנה לזכר נפגעי פיגועי 11 בספטמבר.

בהמשך הגענו לבאטרי פארק שבדרום מנהטן, ממנו ניתן לצפות לאליס איילנד בו נקלטו המהגרים לארה"ב מסוף המאה התשע עשרה ופסל החירות שניתן לעם האמריקאי במתנה ממשלת צרפת בשנת 1886 כסמל לערכים הליברלים המהווים את הבסיס לארה"ב כחברת מהגרים (גם אם היום בעידן טראמפ ערכים אלה עומדים בסימן שאלה לא קטן). מראה הפסל ריגש אותנו, בעיקר לאחר הביקור באתר ההנצחה לפיגועי 11 בספטמבר והמחשבה שהפסל המסמל את החירות והחיים החדשים של המהגרים הוא בדיוק ההיפך מאתר ההנצחה לאירוע אסון התאומים שהיה ניסיון לערער על כל ערכי החירות שארה"ב מייצגת. מראש ויתרנו על הביקור בפסל החירות עצמו בשל הפרוצדורה הארוכה הכרוכה בביקור באי החירות בו הוא ממוקם. ישנן אפשרויות שונות להגיע לפסל החירות ולאליס איילנד באמצעות מעבורות היוצאות מקצהו של בטרי פארק. אנחנו בחרנו באפשרות החינמית שנותנת מענה מצויין ללא צורך להגיע אל הפסל אלא רק לצפות בו. המעבורת החינמית יוצאת מ Whitehall Terminal לאורך כל שעות היממה. השיט ממנהטן לסטאטן איילנד העובר סמוך לפסל החירות  אורך כ 25 דקות אבל מכיוון שלא ניתן לחזור עם אותה מעבורת, השיט הפוך וחזור עם המתנה בת חצי שעה למעבורת, אורך כשעה וחצי.  מעבר לתצפית על פסל החירות, גם התצפית על גורדי השחקים של מנהטן בדרך הפוך וחזור מלהיבה במיוחד.

20180725_154305_001
פסל החירות

לאחר החזרה למנהטן, בשעות אחר הצהריים, כאשר הגשם לא מפסיק לרדת, המשכנו לעבר שכונת גריניץ' וילג'. בתור חובבים מושבעים של הסדרה "חברים", תכננו מראש להגיע לשכונה זו בה צולמו חלק גדול מהסצינות בסדרה, בה אנחנו צופים בהנאה עד היום. תחילה הגענו לכיכר וושינגטון שבה ניצב שער הניצחון שהוקם בשנת 1899 לציון 100 שנה לבחירתו של ג'ורג' וושינגטון לנשיאות ארה"ב ובמרכזה בריכה עם מזרקה מרשימה שלתומנו חשבנו כי זו המזרקה המצולמת בפתיח של "חברים". לאחר שראינו את הצילום שלנו ליד הבריכה ואת הפתיח של הסדרה הבנו כי זה לא המקום ומסתבר כי המזרקה מהפתיח היא "מזרקת פוליצר" שנמצאת מדרום לסנטרל פארק. מבדיקה נוספת הסתבר שהפתיח כלל לא צולם שם אלא בהעתק של המזרקה בלוס אנג'לס, שם צולמה הסדרה בפועל כשהשכונה מהווה רק תפאורה לצילומי החוץ ובכלל זאת חזית הבית של "חברים" שנמצאת בלב שכונת גריניץ' ברחוב בדפורד פינת גרוב. כשהגענו למקום זיהינו את הבית עם המדרגות הלולייניות. מצדו השני של הרחוב נכנסנו לארוחת ערב במסעדה מצויינת בשם Cow Girl ומשם חזרנו למלון.

20180725_210349
מסעדת Cow Girl בגריניץ' ויליג'

יום 3: לאורך השדרה החמישית: מהמוזיאון לאמנות מודרנית עד לאמפייר סטייט

את יום הטיול השלישי בניו יורק התחלנו במוזיאון לאמנות מודרנית ובראשי תיבות MoMA , מוזיאון שנחשב כאחד המוזיאונים החשובים ביותר לאמנות מודרנית. הביקור במוזיאון היה הנאה גדולה, לנוכח היצירות החשובות הרבות שמוצגות בו: "ליל כוכבים" של וינסנט ון גוך, "העלמות מאביניון" של פאבלו פיקאסו, "חבצלות המים" של קלוד מונה, "דיוקן עצמי עם שיער קצוץ" של פרידה קאלו, יצירות ידועות של אמנים אמריקאים כמו ג'קסון פולוק, אנדי וורהול ועוד….

מצגת זאת דורשת JavaScript.

20180726_095226
המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק

מכאן המשכנו לעבר השדרה החמישית שחוצה את ניו יורק לאורכה, מכיכר וושינגטון בדרום ועד  לברונקס שבצפון העיר. שדרה זו נחשבת כציר המרכזי של העיר ובאזור המידטאון והאפר טאון הוא נחשב לאזור היוקרתי ביותר של העיר הכולל מלונות יוקרה, בנייני משרדים, עסקים וחנויות יוקרה וכן ציוני דרך מרכזיים בעיר. ציר מרכזי זה גם חוצה את מנהטן לשני חלקים: האזור שממערב לשדרה החמישית נקרא ווסט סייד והאזור שממזרח לו נקרא איסט סייד.

אחת האטרקציות הידועות בשדרה החמישית אליהן נכנסנו לביקור היא קתדרלת פטריק הקדוש, כנסייה קתולית מרשימה ביותר בסגנון נאו גותי שנבנתה במחצית השנייה של המאה התשע עשרה.

סמוך לקתדרלה אכלנו במסעדה מצויינת בשם  Bill's Bar & Burger.

מכאן המשכנו למרכז רוקפלר, אחד ממרכזי העסקים הידועים בניו יורק הכולל 19 מבני מסחר שידוע בפסל המוזהב המצוי בחזיתו – פרומתאוס מביא את האש לאנושות, צופה על הכיכר המרכזית של מרכז רוקפלר. בחורף משמש הכיכר כאתר החלקה על הקרח ובה גם מוצב באופן מסורתי עץ חג המולד המרכזי של העיר ניו יורק. באותו מתחם ביקרנו גם בחנות לגו לנד.

במתחם מרכז רוקפלר נמצאת אחת מנקודות התצפית היפות ביותר בניו יורק – Top of the rock אבל לנוכח התור הענק שהיה בכניסה בשעות הצהריים ויתרנו על ההמתנה הארוכה והמשכנו בהליכה לאורך השדרה החמישית כשבדרך עברנו ליד אולם המוסיקה רדיו סיטי המהווה חלק ממרכז רוקפלר, אולם הבנוי בסגנון אר דקו שהיה נפוץ בשנות השלושים, המשמש כאחד מאולמות המופעים הידועים ביותר בארצות הברית.

20180726_122839

אחת האטרקציות עליהן החלטנו לא לוותר, היה הביקור בספרייה העירונית של ניו יורק. ספריה זו היא אחת הספריות הגדולות והחשובות בעולם והיא מהווה מוקד משיכה לחוקרים, מבקרים ותיירים והיא מככבת בלא מעט סרטים. ספריה זו היתה גם ההשראה לסיפור הילדים "אריה הספריה", ספרה המקסים של מישל קנודסן שהקראנו לילדים כשהיו קטנים. במבנה הענק שנחנך בתחילת המאה אולמות קריאה רבים ואולם קריאה מרכזי. הילדים התפעלו למדי מההמונים שישבו וקראן בדממה בחלל הספריה. כחלק מאוסף הספרים האדיר שיש בספריה זו, ניתן למצוא את התנ"ך המודפס הראשון – תנ"ך גוטנברג (ממציא הדפוס) וכן ספרו של אייזק ניוטון "היסודות המתמטיים של פילוסופיית הטבע" מהמאה ה – 17 וכן מיזם של ספרי זיכרון לקהילות ישראל שחרבו בשואה.

20180726_135416
הספריה העירונית בניו יורק
20180726_135506_001
20180726_132607
20180726_134540
הספריה העירונית בניו יורק
20180726_132550
20180726_134821

משם המשכנו לעבור בין החנויות ולאחר קניות בחנות הדגל של ה N.B.A   הגענו לקניות בכל בו מייסיס, אחד ממרכזי הקניות הגדולים והמפורסמים ביותר בניו יורק המשתרע על פני שבע קומות של ביגוד, קוסמטיקה, מתנות, צעצועים, אלקטרוניקה ועוד. כדי לקבל כרטיס הנחה השל 10 אחוזים שניתנת לתיירים יש להציג דרכון בעמדת שירות הלקוחות שנמצאת בקומה הראשונה.

20180726_144624

סמוך למייסיס נמצא בניין אמפייר סטייט השוכן בנקודת המפגש בין השדרה החמישית לרחוב 34 במידטאון. הבניין שנחנך בשנת 1931 ומתנשא לגובה 381 מטרים, החזיק במשך עשרות שנים בתואר "הבניין הגבוה ביותר בעולם". מבנה אר דקו זה נחשב כאחד מפלאי ההנדסה של העולם המודרני והוא אחד מסמליה הידועים של ניו יורק שכיכב באינספור סרטים שצולמו בעיר החל מהסרט קינג קונג שצולם בשנת 1933. למרות התור הארוך והמפותל בדרך מהקופה ועד למעלית שהובילה לקומה העליונה. הפעם לא ויתרנו על התצפית הפנורמית על העיר שהיתה יפה במיוחד בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

20180726_203440
בניין האמפייר סטייט בניו יורק

סמוך לאמפייר סטייט נמצא הרובע הקוריאני של ניו יורק ובו סיימנו את היום בארוחת ערב מצויינת במסעדה בשם BCD Tofu House עם מיטב המטעמים מהמטבח הקוריאני האהוב עלינו.

יום 4: גרנד סנטרל, שוק צ'לסי, היי ליין וסוהו

לאחר שלושה וחצי שבועות של

את יום הטיול הרביעי התחלנו בתחנת הרכבת גרנד סנטרל, אחד המבנים הארכיטקטוניים המרשימים ביותר בעיר ניו יורק, הממוקמת במפגש הרחובות 42 עם שדרת פארק באזור מידטאון מנהטן.  תחנה זו היא התחנה הגדולה בעולם שנחנכה בשנת 1913 וכוללת 44 רציפים שלצדם 67 מסילות המקשרות את העיר ניו יורק ליעדים שונים בארה"ב.  מומלץ במיוחד לצפות על טרמינל התחנה מהמדרגות המובילות לקומה השנייה.

20180727_091407

20180727_091210

מתחנה זו המשכנו בתחתית לכיוון שוק צ'לסי בשכונת צ'לסי שבדרום מנהטן. מתחם קניות זה נבנה בתוך מתחם תעשייתי ישן ששימש כמפעל ענק לעוגיות ועבר מתיחת פנים. השוק כולל חנויות אופנה ולייף סטייל,  מסעדות מכל סוג, בתי קפה משובחים, מאפיות בוטיק, קונדיטוריות, שוק פירות, ירקות, גבינות ומאכלי ים.  אנחנו התיישבנו לאכול צהריים במסעדת "המזנון" של אייל שני, אוכל פשוט וטעים המוגש בפיתה: קציצות פלאפל, קבאבים ותפ"א אפוי מוגש מעוך בתוך נייר אפייה.

20180727_122545
שוק צ'לסי בדרום מנהטן

מכאן המשכנו לטיילת היי ליין שמתחילה (או מסתיימת) בסמוך לשוק צ'לסי, אחד מאזורי ההתחדשות העירונית בעיר ניו יורק שנחנך בשנת 2006 . טיילת זו באורך 2.33 ק"מ מבוססת על תשתית מסילת הרכבת העילית הנטושה של העיר ומכאן שמו של המתחם. לאורך הטיילת המטופחת עם ערוגות של פרחים ועצים, ניתן לראות לא מעט ציורי גראפיטי גדולים המעטרים את  קירות הבתים, מבנים ארכיטקטונים חדישים לצד מבני תעשייה או מגורים ישנים שעברו תהליך של שיקום כחלק מתהליך ההתחדשות העירונית של אזור זה שמושך לאזור תושבים המעוניינים באיכות חיים גבוהה.

20180727_130507_001-ANIMATION
טיילת ההיי ליין בניו יורק
20180727_135214-PANO
תחנת הרכבת בסיום טיילת ההיי ליין בניו יורק

בהמשך הגענו לשכונת סוהו אליה הגענו בשעות אחר הצהרים המאוחרות. שכונה זו כוללת גלריות, חנויות מעצבים, חנויות בוטיק, חנויות מותגים, מבנים בעלי ארכיטקטורה מיוחדת ומגוון מסעדות. אזור זה השוכן בסמיכות לגריניץ' ולאיטליה הקטנה הפך בשנים האחרונות לאחד האזורים האופנתיים והיוקרתיים בעיר ניו יורק. סיימנו את הביקור בשכונה, תחת גשם שוטף, במסעדה מצויינת בשם Garden Dining.

יום חמישי ואחרון בניו יורק: בדרום מנהטן, מגשר ברוקלין ליוניון סקוור

היום האחרון שלנו בניו יורק היה גם היום האחרון בטיול הנפלא שלנו בארה"ב. מכיוון שהטיסה שלנו לישראל היתה רק בערב, החלטנו למצות את היום האחרון ולחזור למלון רק בשעות הערב כדי לאסוף את המזוודות שאיפסנו בדלפק הקבלה ולנסוע במונית לשדה התעופה.

התחלנו את היום בנסיעה לגשר ברוקלין, אותו התחלנו בשכונת ברוקלין שבדרום העיר. נסענו עם הרכבת התחתית נסיעה ארוכה יחסית לכיוון ברוקלין, ירדנו בתחנת Hight st. וממנה הלכנו מרחק קצר עם השילוט עד לגשר. גשר ברוקלין המחבר בין ברוקלין למנהטן (לצד שני גשרים נוספים) הוא גשר פלדה תלוי הנתמך באמצעות כבלי פלדה המחוברים למגדליו הבנויים בסגנון נאו גותי. הגשר שנחנך בשנת 1883 נחשב עד היום לאחד הגשרים היפים ביותר בעולם.  ההליכה על הגשר שעובר מעל האיסט ריבר לאורך 1825 מטרים היתה עבורנו אחת החוויות הגדולות ביותר בעיר ניו יורק, עם אינסוף נקודות מדהימות לצילום של ניו יורק כשלצדנו הולכי רגל רבים, רצים ורוכבי אופניים.

מומלץ להתחיל את המסלול מכיוון ברוקלין כדי שכיוון ההליכה יהיה מול קו הרקיע של מנהטן. מסלול ההליכה על גשר ברוקלין מסתיים בסמוך לאזור הסיטי הול, המבנה הענק של עיריית ניו יורק, אחד המבנים המרשימים של העיר עם כיפה גדולה, חלונות מקושטים ועמודים מאסיביים בסגנון עתיק. זהו גם בניין העירייה העתיק ביותר בארצות הברית שנחנך בשנת 1812!

עם הרכבת התחתית נסענו צפונה לכיוון רובע ציינה טאון שגם הוא ממוקם במנהטן תחתית. ראשיתה של השכונה במהגרים הסינים שהחלו להגיע לארה"ב בסוף המאה התשע עשרה אשר בשל חוקים מפלים רבים שמנעו מהם למצוא עבודה בחוף המערבי הגיעו לניו יורק. האזור המתוייר של השכונה אליו הגענו הוא בנקודת המפגש של רחוב קנאל עם רחוב מוט ורחוב מאלברי. התחלנו את הביקור בשכונה באחת מבין המסעדות הסיניות הרבות שיש באזור ולאחר מכן שוטטנו בין חנויות המכולת והדוכנים הרבים שמכרו מוצרים מזוייפים, מזכרות, ירקות, פירות ים, ברווזים בנוסח פקינז ומאפים סיניים מסורתיים.

מכאן המשכנו לעבר הרובע האיטלקי שנמצא בשכנות לצ'יינה טאון ומכונה "איטליה הקטנה" (Litle Italy). אזור זה נקרא כך בשל האוכלוסייה הגדולה של המהגרים איטליה שהתגוררה בעבר בשכונה זו בדרום מנהטן. במהלך השנים התרחב הרובע הסיני גם לרובע האיטלקי וכיום ניתן למצוא ברובע זה גם חנויות סיניות, באחת מהן נהננו ממנה מצויינת של דים סאם,  אולם עדיין נותרו בשכונה ובעיקר ברחוב מאלברי, הרחוב הראשי בתי קפה, מסעדות איטלקיות ובתי מכולת המוכרים מוצרים מיובאים מאיטליה.

20180728_144904
רובע "איטליה הקטנה" בניו יורק

לאחר הפסקה באחד מבתי הקפה האופנתיים בשכונה זו המשכנו באמצעות הסאב ווי לתחנה האחרונה שלנו להיום, לכיכר יוניון (Union Square), אף היא ממוקמת בדרום מנהטן וגובלת בגריניץ' ויליג'.  מקור שמה של הכיכר בעצרת גדולה שהתקיימה במתחם זה באפריל 1861, בראשיתה של מלחמת האזרחים האמריקאית למען איחוד מדינות הדרום  שפרשו מהאיחוד עם הצפון בשל תמיכתן בעבדות.

כאשר הגענו למתחם הכיכר המתה באנשים בשל שוק האיכרים שמתקיים בכיכר מדי יום שני, רביעי, שישי ושבת בו מציגים איכרי ניו אינגלנד ומדינת ניו יורק את מרכולתם בעיר הגדולה: פירות, ירקות, עציצים, דברי מאפה ומוצרי מזון ביתיים כמו ריבות ורטבים. בנוסף לכך היו בכיכר דוכנים שונים ביניהם דוכנים של מהגרים מקסיקנים שמכרו כוסות עם פירות טרופים, קבוצה של הארי קרישנה ששרה את שירי הכת בקצב מונוטוני ודוכן למשחקי שח בתשלום, שם  שיחק מעין  שחמט בזק (משחק על זמן) עם בעל הדוכן.  בנוסף היו באזור זה לא מעט הומלסים שהתמקמו בפארק שבקרבת הכיכר.

בשעת אחר הצהריים סיימנו את היום האחרון שלנו בניו יורק במסעדה מרשת Roast  המבוססת על הרכבת מנות מוקפצות במחבת המבוססות על בחירת הלקוח.

20180728_172903

כיכר יוניון היתה התחנה האחרונה שלנו בעיר ניו יורק וממנה חזרנו למלון ומשם לשדה התעופה.

במהלך חמשת ימי הטיול שלנו בניו יורק הרגשנו שדי מיצינו את הביקור בעיר וכי ראינו חלק ניכר מהאטרקציות המרכזיות במנהטן שמתאימות כמובן לכל המשפחה. לחלק מהאטרקציות הידועות כמו מדאם טוסו, מוזיאון ריפלי, מוזיאון הטבע והמדע ונושאת המטוסים אינטרפיד לא הגענו מפני שביקרנו באטרקציות אלה או בדומות להן במהלך הטיול שלנו בארה"ב עד לניו יורק. לצד זאת נשאר לכולנו טעם של עוד מניו יורק ועוד לא מעט  מה לראות ולחוות במנהטן ומחוצה לה: מוזיאון גוגנהיים, הופעה בברודווי או ביקור בשכונות ברוקלין, הארלם ועוד…

עם סיום הביקור בניו יורק גם תם ונשלם הביקור הנפלא שלנו בארה"ב עם חוויות בלתי נשכחות.

הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק – טיול בארה"ב – מידע טיפים ומסלולי טיול  בכדי לשתף טיפים נוספים שלכם לקראת הטיול בארה"ב ולשאול שאלות בעניין.

תוכלו למצוא את מסלול הטיול שלנו בארה"ב ואת מסלול הביקור שלנו בניו יורק גם באתר Turipo.com.

מוזמנים לקרוא את כל פוסטים נוספים שכתבנו בעקבות הטיול שלנו בארה"ב:

טיפים מנצחים לקראת טיול בארה"ב

היכן מומלץ להזמין כרטיסים לאטרקציות בארה"ב

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.