יום טיול בפארק החבלים "אתגר בהר"

באחד מימי סוף הקיץ חיפשנו מקום לבילוי משפחתי שלא יהיה עמוס מדי או חם מדי וכך הגענו לפארק החבלים אתגר בהר בקיבוץ סאסא שבגליל העליון. הפארק נמצא בתוך שטח הקיבוץ בלב חורשת עצי אורן וממוקם בחלקו העליון של הקיבוץ, ממנו ניתן לצפות לעומק לבנון ולהשקיף על הגליל. הפארק הוא יוזמה של שני צעירים מבני הקיבוץ. בכניסה למתחם נאמר לנו כי התשלום ייגבה בסוף הביקור לאחר שכל אחד מאיתנו יחליט על איזה מתקן הוא עולה. האטרקציה המרכזית של הפארק הוא מסלול חבלים חוויתי ואתגרי שעובר בין צמרות העצים. בתחילת המסלול קיבלו הילדים קסדות ונקשרו לרתמה אליה היו מחוברים בחבל לאורך כל המסלול האתגרי. בשל העומס לקח להשלים את המסלול כשעה וחצי.  בשטח הסתובבו מדריכים מקומיים, כולל אחד משני היזמים אשר העניקו עזרה במקרה הצורך. לצד מסלולי החבלים הגבוהים ישנם במקום מסלולי חבלים נמוכים לילדים צעירים וכן קיר טיפוס מאתגר ואומגה חווייתית. הילדים נהנו מאד מהחוויה המעצימה שעברו בפארק ואנחנו שליווינו אותם מלמטה והתפעלנו מנחישותם לסיים את המסלול נהנינו מהאוויר הנעים ומצל העצים.

לאחר שהילדים סיימו את המסלול המאתגר, קינחנו בארוחת צהריים בסמבוסק הארזים, בית המאפה הוותיק של עאמר חסן בכפר הדרוזי חורפייש שנמצא במרחק של עשר דקות נסיעה מסאסא. לאורך שנים ארוכות אנחנו מבקרים בסמבוסק הארזים, מקום נעים מאד לישיבה ובמחירים זולים מאד שמציע סמבוסק במילויים שונים: לבנה עם זעתר, פלפל, גבינה מלוחה, בשר כבש וכן פיצות אישיות.

בדרך חזרה לביתנו עצרנו פעם נוספת בסאסא והפעם במרכז המבקרים של גלידריית בוזה ("גלידה" בערבית), יוזמה מקומית נוספת של בן הקיבוץ אשר בשיתוף עם בחור מתרשיחא הקימו בקיבוץ מפעל קטן של גלידה משובחת במיוחד עם טעמים מעניינים שמות מעוררי תיאבון:  ערק אשכוליות, מסקרפונה ותאנים, קרם בוזה, סורבה וסאבי, קסיופיאה ואפילו גלידה מלוחה וטעימה מאד.  נוסף לגלידות הטובות  ניתן לערוך במקום גם סדנאות וסיורים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.