מעיינות צוננים ובית כנסת קדום ב"עמק המעיינות"

בשבת יפה בתחילת חודש אפריל כשמזג האוויר היה נעים והתאים לרחצה במים, אך עם זאת לא היה חם מדי, נסענו לטייל בפארק המעיינות שממוקם באזור עמק המעיינות. בכניסה שכרנו רכב גולף היות והפארק הוא גדול ואם רוצים לטייל בכמה מעיינות זוהי דרך נוחה לבקר במקום. רכב הגולף עמד לרשותנו למשך שעתיים.

פארק המעיינות

התחלנו את הביקור בעין שוקק. המעין יצר בריכה גדולה בעלת מים צלולים. המים היו כל כך מפתים שמעין, נעה ורועי מיד נכנסו למים. הדגים בבריכה נצמדו לכפות הרגליים ונזכרנו בספא דגים בתאילנד שנהננו  לעשות. לנעה היה קשה מאד לצאת מים ואחרי מספר הארכות זמן המשכנו למעין נוסף.

עין שוקק

למעין זה אפשר ללכת גם ברגל דרך אמת מים שמקשרת בין שני המעיינות. במעין השני עשינו הפסקה לארוחת בוקר קלה והילדים החליט שהמים במקום זה לא צלולים והעדיפו שלא להיכנס.

המעין השלישי שבקרנו בו הוא עין מודע. מי המעין נאספים לבריכה גדולה שמסביבה חניון רחב ידיים, מסודר ונקי מאד. רועי החליט שהספיק לו להיכנס למים בעין שוקק וכך הוא ונילי ישבו בקרבת המעין, בעוד שמעין ונעה נכנסו למים, למרות שלדברי נעה בעין שוקק המים היו יותר צלולים והבריכה שם זכתה מבחינתה לניקוד גבוה יותר.

עין מודע

ממעין זה נסענו לכיוון נחל הקיבוצים כשבדרך עברנו בסמוך לתל שוכה – גבעה, שמפסגתה ניתן לצפות על האזור. אנחנו בחרנו שלא לטפס היות ונעה בקשה להספיק לטבול גם במימי נחל הקיבוצים.

לכל אורך הנסיעה התפעלנו מיופיו של האזור: השדות הרחבים, בריכות הדגים וברקע הרי הגלבוע.

לסיום הגענו אל הבריכה המשולשת, שנמצאת בקצה המסלול שפתוח להליכה/שחיה בנחל הקיבוצים. היות ובסמוך לבריכה יש חניון ואנשים מגיעים למקום עם המכוניות שלהם, המקום המה באנשים ופחות נהננו בבריכה זו. מעין ונעה נכנסו לטבילה קצרה, אך יחסית הירידה למים והעליה בחזרה ליבשה היו פחות נוחים וכללית פחות התלהבנו מבריכה זו כי היה די מלוכלך בסביבתה ולא היה נעים ללכת בסביבתה יחפים.

בדרך חזרה לכניסה לפארק נסענו לאורך נחל הקיבוצים בו נמצאים הרבה פינות חמד מתאימות לרחצה אלא שמפאת הזמן היינו צריכים לחזור אל החניון להחזיר את רכב הגולף בתחום שעתיים נסיעה.

נחל הקיבוצים בעמק המעיינות

רוב המתחמים בהם עצרנו היו מאד נקיים והיות והפארק גדול וכולל מספר בריכות, לרוב לא הורגשה צפיפות.

בסיום הסיור בפארק, שזכה להתלהבות רבה מצדנו, המשכנו לביקור בגן הלאומי בית אלפא, שנמצא במרחק של כמה דקות נסיעה מפארק המעיינות. בגן הלאומי נמצאו שרידים של בית כנסת מתקופת התלמוד ובו פסיפס מפואר הכולל אלמנטים של גלגל המזל, סמלים יהודיים כמו לולבים, מנורות וארון קודש וכן התייחסות לעקידת יצחק. את הביקור בבית הכנסת בכלל ואת הצפיה בסרט בפרט מלווה סרטון שמסביר על החיים בתקופת התלמוד, יצירת הפסיפס והפסיפס עצמו.

בסיום היום היפה, נסענו בחזרה צפונה ובדרך עצרנו לארוחת צהריים במסעדת "רוטנברג" הממוקמת ליד הגבול עם ירדן, לצד אתר "גשר הישנה".

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.