טיול בירושלים: מוזיאון ישראל, המפלצת ושוק מחנה יהודה

ביום סגריר בחנוכה 2014 בזמן שבקרנו מספר ימים אצל המשפחה בתל אביב החלטנו לבקר בירושלים. כשאנו שוהים מספר ימים במרכז, זאת הזדמנות מצוינת עבורנו לבקר בירושלים, כיון שהנסיעה היא קצרה יחסית. היות ומזג האוויר היה אפור ובתחזית התריעו שעלול לרדת גשם החלטנו שנתחיל את היום במוזיאון ישראל. אנחנו, המבוגרים שבמשפחה, אוהבים מאד לבקר במוזיאונים והילדים פחות והשאלה המתבקשת היא איך מצליחים לבקר במוזיאון עם הילדים ולייצר עבורם חוויה חיובית? אנחנו הצלחנו לגבש עבור עצמנו מספר קוים מנחים לביקור מוצלח במוזיאון. ראשית בודקים אם מציגות במוזיאון תערוכות שעשויות לעניין את הילדים. בביקור שלנו במוזיאון היו שתי תערוכות שהילדים מצאו בהן עניין: הראשונה היתה ארון הבגדים היהודי – בגדים שבני עדות שונות נהגו ללבוש בארצות מוצאם והשניה היתה מיצב במבוק שניצב בחצר המוזיאון וניתן לטפס עליו וללכת בתוכו.

שנית, אנו בוחרים תערוכה נוספת שמעניינת אותנו ואחת משתיים או שעושים תורות וכל אחד בתורו הולך לבקר בה והשני נשאר עם הילדים או שהולכים לזמן קצוב. בביקור שלנו בפעם זו במוזיאון היתה תערוכה של מסכות עתיקות מאד שהתגלו במדבר יהודה. מספר המוצגים היה מצומצם, כך שזמן הביקור היה קצר בתערוכה ולאחר מכן עשינו בינינו תורות וכל אחד הלך לזמן קצוב לתערוכה של ציור ופיסול ישראלי.

קו מנחה שלישי הוא לעשות באמצע הפסקה בקפיטריה, כך זה מחלק את זמן הביקור וקו מנחה אחרון לדעת מראש שביקור עם ילדים במוזיאון הוא לא ארוך וכל מה שמצליחים לראות זה רווח. בנוסף, אצלנו לעתים רועי ממש לא רוצה לראות את המוצגים. במקרה כזה אחד מאיתנו יושב איתו על ספסל בחלל התערוכה או בכניסה בזמן שהשני מסייר. אחרי שביקרנו בתערוכות השונות, ההתלהבות ממיצב הבמבוק והפסקה בקפיטריה המשכנו לתחנה הבאה שבה אנו נוהגים לבקר כמעט כל פעם כשאנו מבקרים בירושלים, גן המפלצת.

הגן ממוקם בשכונת קרית יובל ולאחרונה נערך בגן שיפוץ. הגן מהווה נוסטלגיה גם עבורנו היות והוא זכור לנו מביקורים שלנו בירושלים כשאנחנו היינו ילדים. נעה ורועי אוהבים מאד לעצור בגן ולהתגלש במגלשות שיוצאות מהפה של המפלצת. חנינו בסמוך לגן, נעה ורועי הספיקו להתגלש מספר פעמים, אך מזג האוויר הקר והטפטופים שגברו החזירו אותנו למכונית בדרכנו לשוק מחנה יהודה. שוק מחנה יהודה מהווה גם הוא תחנה שאנו מבקרים בה פעמים רבות כשאנחנו בירושלים. השוק עמוס בדוכנים שמוכרים סחורה  מגוונת: פרות, ירקות, מינים שונים של עלים ירוקים, פיצוחים, חלבה, קפה, גבינות, נקניקים, מאפים ועוד ועוד. כמו כן יש בשוק דוכנים שניתן לקנות בהם מיץ סחוט, בתי קפה ומסעדות משובחות.

השוק מקורה כך שניתן ליהנות ממנו גם כאשר יורד גשם. הסתובבנו בין הדוכנים השונים והצטיידנו בפסטה טריה מאחת המעדניות, בזיתים ובשני סוגי לחמים מחנות שמוכרת סוגי לחם שונים. ארוחת צהריים בחרנו לאכול במסעדת עזורה שנמצאת בחלק העיראקי של השוק. המסעדה ותיקה מאד ומגישה מבחר תבשילים עיראקיים שמתבשלים על פתיליות. היתה אוירה של חמימות וביתיות  לאכול את התבשילים החמים שהתבשלו במשך שעות על הפתיליות, כשבחוץ קר ולעתים גשום.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.