בין נצרות ליהדות סביב הכנרת

בשבת האחרונה טיילנו בשני אתרים הקשורים בנצרות וביהדות ולסיום קינחנו בארוחה טובה. התחלנו את הבוקר בכנסיית הבכורה של פטרוס שנמצאת על שפת הכנרת. מבנה הכנסיה כפי שהוא כיום הוקם בשנות ה-30 של המאה העשרים על ידי נזירים פרנציסקניים מאיטליה. על פי האמונה הנוצרית במקום זה נגלה ישו לאחר מותו לשליחים, סעד עמם והעניק לפטרוס את הבכורה. חלל הכנסיה קטן ופשוט. עיקרו הוא סלע גדול שקבוע בקרקע ולפי המסורת עליו סעד ישו עם השליחים. הסלע מכונה מנזה כריסטי כלומר שולחן המשיח או שולחן האדון. הכנסיה כפי שציינתי ממוקמת על שפת הכנרת ולאחר התרשמות מחלל הכנסיה ירדנו לחוף.

קבוצות רבות של צליינים הגיעו באותו זמן למקום וטבלו את ידיהם ורגליהם בכנרת. אפשרנו לילדים לשכשך את רגליהם במים והם נהנו מקרירותם של מי הכנרת והתלהבו מהצדפים הרבים והיפים שעל החוף.

לאחר מספר הארכות זמן (הילדים בקשו מספר פעמים עוד 5 דקות) הלכנו לראות את הפסל שסמוך לכנסיה שמנציח את הענקת הבכורה לפטרוס על ידי ישו.

מהכנסיה המשכנו בנסיעה לגן הלאומי חמת טבריה שצמוד לטבריה. הגן הלאומי מכיל בתוכו שרידים מהעיר העתיקה חמת שראשיתה עוד בימי המקרא ובמהלך המאה ה-11 אוחדה עם טבריה. הממצא הבולט ביותר הוא רצפת הפסיפס של בית הכנסת שהוקם במאות ה-3 ו ה-4. בנוסף יש במקום מבנה של חמאם סולימאן שהוקם בסוף המאה ה-18 ופעל עד לשנות ה-40 של המאה ה20. כמו כן בשנים האחרונות נוספה לגן אמת מים שזורמים בה מים חמים ובריכת שכשוך. המים הם מי מעיינות חמים ועשירים במינרלים בהם היתה ידועה העיר חמת לכל אורך ההיסטוריה שלה. התחלנו את הביקור במבנה חמאם סולימאן, שנמצא סמוך לכניסה.

לאחר מכן עלינו לכיוון בית הכנסת. בדרך הילדים טבלו את ידיהם במים החמימים שזורמים באמה והבטחנו להם שבדרך חזרה נאפשר להם לשכשך את רגליהם בבריכת השכשוך. נכנסנו למבנה שבו מצויה רצפת הפסיפס המרשימה ומעין חד לילדים חידות מתוך חוברת "הפקח הצעיר" (בכל אחד מהגני הלאומיים ניתן לרכוש חוברת "פקח צעיר" שמכילה שעשועים שונים לילדים ביחס למה שניתן לראות באתר) שרכשנו בכניסה. החידות מתייחסות לציורים בפסיפס, כשהמרשים שבהם הוא גלגל המזלות שמרכזו האל הליוס. מסביב לגלגל יש דמויות של ארבע נשים, שכל אחת מהן מייצגת את אחת מעונות השנה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

בדרך חזרה לכניסה, כפי שהבטחנו להם, עצרנו בבריכת השכשוך והילדים טבלו את רגליהם והפעם נהנו מהמים החמימים בניגוד למי הכנרת הקרים.

לאחר הביקור בחמת טבריה השעה היתה כבר שעת צהריים ונסענו לאכול במסעדת "צל תמר" שנמצאת בכניסה לקיבוץ אשדות יעקב איחוד. המסעדה היא ותיקה מאד. יש בה תפריט מגוון, שמתאים לכל המשפחה השירות קשוב ומהיר. החלטנו שנקנח את היום בשוקולדים שמיוצרים ב"גליתא", שבדגניה ב'. במקום ניתן לקנות פרלינים מצוינים ועוד מוצרים שונים משוקולד וכן ניתן לעשות סדנאות להכנת שוקולד שמתאימות לכל המשפחה (בביקור אחר עשינו את האחת הסדנאות המוצעות במקום).

לחץ כאן להזמנת מלון בטבריה

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.