יום טיול בדרך לאילת: שדה בוקר ומצפה רמון

בחנוכה 2013 נסענו למספר ימים לאילת. החלטנו שבמקום לנסוע ישירות לאילת, נקדיש את היום הראשון לטיול באתרים שבדרך ונגיע לפנות ערב לאילת, בדרך זו ננצל את היום לטיול ולא נבלה רק במכונית. התחנה הראשונה היתה הצריף של פולה ודוד בן גוריון בשדה בוקר (הביקור המקום כרוך בתשלום). הצריף הוא הצריף ששמש את בן גוריון ואשתו בין השנים 1953 – 1973 למגורים לאחר שפרש לחיים בקיבוץ בנגב והיווה בבחירתו זו דוגמא אישית לישוב הנגב והפרחתו.

IMG_5924
צריף בן גוריון בשדה בוקר
IMG_5935
צריף בן גוריון בשדה בוקר

הצריף נשמר כפי שהיה בתקופה בה חיו השניים בו. מעבר לצריף שכולל ריהוט, מתנות שקבל בן גוריון מאישים ומוסדות שונים, פריטים שונים בהם בחרו בני הזוג לקשט את הבית וחלק מהספרייה העשירה של בן גוריון שרובה נמצאת בביתו בתל אביב, ניתן ללמוד במקום על האיש, פעלו והקשר שלו לנגב באמצעות סרט, משחקים ותצוגה. כמו כן מפוזרים ברחבי האתר משפטים שאמר ומשקפים את משנתו.

אנחנו, המבוגרים, נהנו מאד מהביקור היות והנושא קרוב אלינו וכן מרתק לראות את הפער בדרך שבה בחר בן גוריון לחיות את חייו לבין הדרך בה בוחרים חלק מהמנהיגים היום. מבחינת הילדים, הסרט עניין אותם, עברנו איתם על מספר מוצגים מרכזיים והסברנו מעט וכן הם מצאו עניין בצריף המגורים. כמו כן העצירה עצמה היתה במקום לאחר נסיעה ארוכה. עם סיום הביקור המשכנו לאחוזת הקבר של פולה ודוד בן גוריון.

IMG_5969
אחוזת הקבר של פולה ודוד בן גוריון

הקבר שוכן בגן מטופח, שבו צמחיה המתאימה לתנאי האקלים של המדבר. הקבר עצמו נמצא בקצה מצוק תלול, המשקיף על הנוף של בקעת צין ורמת עבדת.

נהנו מההליכה בשביל שעובר בגן המרשים, התפעלנו מהנוף המרהיב ומהיעלים ששוטטו בנחת במקום. לאחר מכן המשכנו למרכז המבקרים במצפה רמון. הגענו בשעות הצהריים המאוחרות ונעשה קר, כך שטוב שהיו לנו במכונית עליוניות שיכולנו ללבוש. מרכז המבקרים בנוי על שפת מצוקו של מכתש רמון וצופה אל נופיו של המכתש.

מספר חודשים לאחר שביקרנו במקום נפתחה במקום תצוגה המשלבת בין סיפור חייו של האסטרונאוט אילן רמון לתצוגה שבה ניתן לערוך היכרות עם המכתש הגדול ותופעות הטבע הייחודיות שבו (הכניסה כרוכה בתשלום).

לאחר שהתפעלנו מהנוף, עצרנו להפסקת קפה וגלידות במקום המשכנו לכיוון המנסרה.

המנסרה היא גבעת אבן חול שבראשה ישנם אינספור אבני חול בצורת גזרי עץ שהינם תוצר של פעילות געשית קדומה במקום. למרגלות המנסרה נמצא חניון מסודר וממנו עולה שביל מסודר העשוי מעץ אל ראש הגבעה ובחזרה אל החניון. מראש הגבעה ישנה תצפית פנורמית על מכתש רמון.

IMG_6019
המנסרה במכתש רמון

המסלול עצמו נוח מאד, קצר (בערך כשעה בהליכה מאד נינוחה) ומעניין מאד, אך ייתכן שבשל השעה (שעת אחר צהריים) והנסיעה הילדים היו כבר די חסרי סבלנות. מהמנסרה המשכנו בנסיעה לאילת. הילדים ישנו לאורך רובו של קטע זה. הגענו לאילת בשעות הערב. בחרנו לישון בקיבוץ איילות, התמקמנו במלון. הנחנו את החפצים בחדר, התקלחנו ויצאנו לעיר לאכול ארוחת ערב. מי שמעוניין בדרך שבין מצפה רמון לאילת ניתן לעצור לארוחה קלה בפונדק נאות סמדר שממוקם על אם הדרך. במקום ניתן לאכול ארוחות צמחוניות שכוללות מוצרים אורגניים שמגדלים בקיבוץ נאות סמדר. כמו כן בחנות של  הפונדק ניתן לקנות מגוון מוצרים מתוצרת מקומית. יש לשים לב לשעות הפתיחה של המקום.

לחץ כאן להזמנת בתי מלון באילת

 

לחץ כאן לטיול נוסף בנגב: חופשת פסח בהר הנגב

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.