צבעי שלכת לאורך הבניאס התחתון

ביום שבת יצאנו לטיול ביום חורף נעים במרחק נסיעה קצר מביתנו שבעמק החולה. אחרי  הקיבוצים שדה נחמיה ועמיר נסענו כמה מאות מטרים ופנינו שמאלה לתוך השטח החקלאי. לאחר כמה מאות מטרים פנינו שמאלה ונסענו עוד כמה מאות מטרים לעבר לחניון האקליפטוס שנמצא. מנקודה זו  לא ניתן עוד להמשיך עם הרכב אלא ברגל או באופניים לאורך שביל בין מספר קילומטרים שעובר לאורך הבניאס והירדן מכפר בלום בדרום ועד לשאר יישוב מצפון. דרך יפה זו משמשת רבים מבני האזור לרכישה על אופניים או לריצה בחיק הטבע. בעונת הקיץ רבים מנצלים את הנקודות היפות לאורך השביל לישיבה ולרחצה במי הבניאס הצוננים.

אחנו בחרנו ללכת צפונה לאורך השביל, מרחק של כשני קילומטרים עד לחניון נוסף בשם חניון הדקל. שביל זה עובר כולו לאורך הבניאס התחתון. לאורך הדרך מספר מפלים ורחש המים נשמע לאורך כל הדרך שעוברת בצלם של עצי דולב מזרחי ענקיים שגדלים בארץ בעיקר בעמק החולה,  ובתקופה  זו  של השנה במהלך חודש ינואר הם נמצאים בעיצומה של עונת השלכת ומחליפים את צבעם לגווני צהוב ואדום ועליהם הגדולים נושרים לאורך כל הדרך ומצפים אותה במרבדים צבעוניים.

בדרך עברנו בתוך חורשות של עצי צפצפה גבוהים שכבר עמדו בשלכת וחורשה של אקליפוטוסים גבוהים וכן שיחי פטל, ערבות וקנה. הילדים רכבו על אופניים ואנחנו הלכנו ברגל, כך עד חניון הדקל שנקרא על שם עץ דקל גדול שצומח על גדות הנחל.  מנקודה זו ניתן להמשיך כשני קילומטרים נוספים עד למושב שאר יישוב ולהמשיך במסלול לאורך הבניאס שמגיע עד לשמורה הסגורה. אנחנו חזרנו באותה דרך יפה בה הלכנו עד לחניון האקליפטוס.

google0e5a3b146d5a768c.html

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.