קניות בתאילנד

הקניות במהלך הטיול בתאילנד, היו אחת מחוויות הטיול שלנו במדינה ומרכיב לא קטן בהוצאות השוטפות של הטיול. תאילנד כוללת בתוכה שפע אפשרויות לעשות קניות ובזול יחסית. הרושם הוא שתאילנד היא למעשה שוק אחד גדול הכולל חנויות ברחובות הערים, דוכני רחוב, שווקים וכן מרכזי קניות גדולים וחדישים.

ברחובות הערים, בדוכני הרחוב ובשווקים וכן באתרי התיירות השונים ניתן למצוא לצד דוכני מזון, מגוון נרחב מאד של מוצרים זולים מאד ואלה כוללים בעיקר מוצרים מקומיים וזיופים של מותגים: בגדים, תיקים, תרמילים, תכשיטים, ארנקים, מוצרי אלקטרוניקה ומשחקים. לצד אלה נמצא גם מזכרות המשמרות את האמנות המקומית  כמו פסלי עץ בעיקר של  פילים ובודהות (שימו לב! בשדה התעופה ישנם שלטים המזהירים מהוצאתם של פסלי בודהא מתאילנד), כלי קטורת, תכשיטים, מסכות, מטריות מצויירות וכד'… בנוסף ניתן למצוא בעיקר בצפון תאילנד כמעט בכל פינה חבילות של תה ירוק מסוגים שונים, פולי קפה וכן צמחי מרפא שגדלים באזור זה.

במהלך הטיול קנינו לא מעט מזכרות וככל שהטיול התקדם פיתחנו גם את אמנות המיקוח שהיא חלק מכללי המשחק בקניות בתאילנד, בעיקר בדוכני הרחוב ובשווקים. עם זאת, לעיתים לנוכח המחירים הזולים נראה לנו מיותר ולא הוגן להתמקח, גם אם אלו כללי המשחק המקובלים. כלל נוסף שמקובל בתאילנד הוא שאם מתעניינים במוצר כלשהוא ומתחילים להתמקח הרי שבסופו של דבר מגיעים לעמק השווה עם המוכר, כך ששני הצדדים יצאו מרוצים מהעסקה ולא נהוג לשבור את הכלים ולהטריד את המוכר לשווא אם לא באמת מתכוונים לקנות. לעיתים קרובות כאשר רק לטשנו עינינו לעבר דוכן זה או אחר קלטו אותנו הסוחרים המיומנים וגם אם לא הבענו עניין בקניה, המפגש הסתיים לרוב בחיוך של שני הצדדים, ב"לא תודה" מנומס ואפילו בשיחה נעימה.

בערים הגדולות ובמרכזי התיירות כמו צ'יאנג מאי, הואה הין, פוקט ובעיקר בבנגקוק ניתן למצוא לצד חנויות, דוכני רחוב ושווקים גם קניונים. ככל שהקניונים חדישים יותר ויוקרתיים יותר נמצא בהם בעיקר חנויות של מותגים בינלאומיים מכל התחומים:  ביגוד והנעלה, ציוד טיולים וספורט, כלי מוסיקה, מצלמות, מכשירים סלולריים, מחשבים ניידים וכד'… המחירים של המותגים כמובן אינם זולים אך ניתן למצוא היצע נרחב של מוצרים שנמכרים במבצעים ובמחירים זולים יחסית לישראל. כשמדובר בקנייה בחנויות ובעיקר בקניונים המיקוח לרוב אינו מקובל והמחיר הנקוב הוא גם המחיר הסופי.

מרכזי הקניות המומלצים בהם ביקרנו במהלך הטיול בתאילנד:

מתחמי קניות בצפון תאילנד

השוק במשולש הזהב – שוק זה הממוקם באחד המקומות המתויירים ביותר בתאילנד כולל בעיקר שפע של מזכרות מקומיות.

IMG_0615

השוק של מה סאי – עיירת הגבול בין תאילנד לבורמה (מינאמר) משמשת כשוק אחד גדול בו ניתן למצוא שפע של מזכרות, בגדים, משחקים ומוצרי אלקטרוניקה של מוצרים ממותגים, כולל מוצרים יחודיים שמגיעים על ידי סוחרים בורמזים.

מתחמי קניות בצ'יאנג ראי  

שוק הלילה– שוק זה בצ'יאנג ראי מתקיים מדי יום שבת בשעות הערב לאורך תאנון (רחוב) תנלאי ממוקם במרכז העיר. בשוק זה ניתן למצוא לצד דוכני מזון גם מגוון נרחב של עבודות יד מקוריות, בסגנון נחלת בנימין.

מתחמי קניות בצ'יאנג מאי

שוק יום ראשון – השוק שמתקיים מדי יום ראשון מתקיים בעיר העתיקה של צ'יאנג מאי, ולצד דוכני מזון הוא כולל בעיקר מגוון נרחב של עבודות יד מקוריות בסגנון נחלת בנימין: ציורים, תיקים, ארנקים, משחקים וכד'….

IMG_1127

השוק בסמוך לשער העיר העתיקה – בחלק מימות השבוע מתקיים ברחבה הגדולה שליד השער שוק ססגוני שפעיל בשעות היום והלילה וכולל דוכנים רבים של מזכרות, בגדים ואוכל.

השוק ברובע הסיני –  בשוק המקורה ניתן למצוא החל ממזכרות, מזון, בגדים, תיקים, צעצועים וציוד לבית וברחובות הרובע הסיני ניתן למצוא חנויות רבות של תכשיטי זהב.

שוק הלילה – לא רחוק מהרובע הסיני מתקיים כל ערב במרכז העיר, ברחוב (תאנון) צ'אנג קלאן שוק הלילה של צ'יאנג מאי. כבר משעות הצהריים המאוחרות ניתן להבחין בסוחרים שמרכיבים על המדרכות את הדוכנים ובשעות הלילה אזור זה עמוס למדי בתיירים ובמקומיים. ניתן למצוא בשוק זה הכל ודי בזול , למשל חולצות (של מוצגים מזויפים) ב – 200 באט (כ – 20 שקלים), שפע של מזכרות ומוצרי אלקטרוניקה שונים.

 קניון פנטיפ פלאזה – לצד קניון זה (שקיים גם בבנגקוק) הסניף של צ'יאנג מאי ממוקם בסמוך לרחוב בו מתקיים שוק הלילה. הקניון הפתוח משעות הבוקר ועד לשעות הערב כולל בתוכו חנויות רבות ודוכנים לממכר דוכני אלקטרוניקה שונים, מותגים וגם לא מעט מותגים מזויפים: מצלמות, רמקולים עם בלוטות' (ב – 50 שקלים), MP3 (ב – 20 שקלים) ועוד…

"כפרי האמנים"  – מדובר באזור שכיום משמש כפרברי העיר צ'יאנג מאי אשר בו מרוכזים מספר מתחמים של בתי מלאכה וחנויות מפעל שמתמחים במלאכות מסורתיות. אנחנו תיאמנו עם נהג סונטגאו שיוביל אותנו למספר בתי מלאכה על פי מפה שנמצאת כמעט בכל מונית או סונגטאו ובה פירוט של בתי המלאכה. אנחנו ביקרנו במשך כשעתיים בבית מלאכה להכנת מטריות ומניפות צבעוניות שלמעשה משמשים יותר את התיירים שכן לא מבחינים במקומיים שעושים בהם שימוש, בית מלאכה לגילוף פסלי עץ, מפעל של תכשיטי כסף, בית מלאכה למוצרי משי, חנות ובית מלאכה של תכשיטים ואבני חן וחנות מפעל לדבש ומוצריו. ניתן למצוא במתחם זה בתי מלאכה נוספים: חנויות רהיטים, כלי כסף ועוד…

הכפר של בני שבט המונג בדוי סוטפ –  המקור של בני המונג הוא מדרום סין והם הקבוצה השנייה מבין שבטי ההרים שחיים בתאילנד. חלקם חיים גם בלאוס השכנה. לרוב גרים בני המונג בפסגות ההרים. הכפר שנמצא מספר קילומטרים ממתחם ארמון המלך בדוי סוטפ הוא כפר קטן למדי והאטרקציה המרכזית בו הוא השוק ובו מזכרות, בגדים צבעוניים הרקומים בסגנון המיוחד של בני המונג ומספר דוכני מזון ותה ירוק.

מתחמי קניות בבנגקוק

קניוןMBK קניון גדול מאד בן 7 קומות בכיכר סיאם, ממרכזי הקניות המפורסמים בתאילנד. הכניסה לקניון נראית כמו שוק עמוס מאד בדוכנים של מוצרים זולים, בעיקר בגדים, מזכרות ומסעדות. שש הקומות האחרות הן קומות שכל אחת מהן או חלק גדול ממנה מתמחה בתחום אחר: הלבשה, הנעלה, תקשורת סלולרית, מחשבים, מצלמות, כלי נגינה וריהוט. בתחומים אלה ניתן למצוא כאן לא מעט מציאות, מבצעים במחירים זולים מהארץ אפילו בעשרות אחוזים.

קניון סיאם פארגון: קניון 5 קומות שמשתרע על פני שטח נרחב מאד ממוקם במרכז סיאם הוא מהקניונים המפוארים והגדולים ביותר בכל קנה מידה. קניון זה  כולל מאות חנויות מותגים מקומיים ובינלאומיים וחנויות מעצבים מהשורה הראשונה: ורסצ'ה, לואי ויטון, שאנל, דיור, ארמני ועוד…. מומלץ מאד להירשם בדלפק בכניסה ולהוציא כרטיס תייר שמעניק הנחות משמעותיות לחנויות השונות ולאטרקציות.

בקומת הקרקע של הקניון מתחם אוכל ענק עם דוכני אוכל ומסעדות מכל הסוגים: תאילנדי, הודי, קוריאני, יפני, צרפתי, איטלקי, מעדניות וקונדיטוריות יוקרתיות. כן ממוקמים בקניון זה האקוואריום של בנגקוק וקידזניה, שתי אטרקציות שאסור להפסיד בביקור עם ילדים.

IMG_5748

קניון סיאם סנטר: קניון זה נמצא בסמוך לקניון סיאם פראגון בכיכר סיאם. קניון ותיק זה שהוקם עוד בשנת 1973 כאחד מהקניונים הראשונים בבנגקוק שופץ  והוא בולט בעיצוב המרהיב שלנו מבחוץ ומבפנים. הקניון כולל ארבע קומות של חנויות בגדי מותגים ומעצבים, היכל של דוכני מזון ומסעדות וכן מומלץ מאד לבקר במוזיאון מדאם טוסו שנמצא בקומה הראשונה.

קניון סנטרל וורלד  – קניון גדול וחדיש שממוקם בשולי רובע פרטונם, כעשר דקות מכיכר סיאם הכולל לצד שפע של מסעדות טובות גם מגוון עצום של חנויות מותגים: ביגוד, ציוד ספורט, כלי מוסיקה, תכשיטים, כלי בית ועוד…

קניון פנטיפ פלאזה –  קניון ענק בן 6 קומות שנמצא בלב רובע פרטונם המתמחה במוצרי אלקטרוניקה וגדג'טים במחירים טובים.

רחוב קאוסן  – רחוב זה נמצא ברובע באנגלמפו כקילומטר מארמון המלך ובסמוך לתחנת המעבורת על נהר הצ'או – פריה. רחוב זה שהתפתח מאז שנות השמונים לרובע התרמילאים כולל בתוכו אכסניות ומלונות זולים, סוכנויות נסיעות ומסעדות ושפע של חנויות ודוכני רחוב בהם ניתן למצוא עבודות יד,  ציורים, בגדים, תקליטורים פיראטים, ספרים יד שניה ואביזרי תרמילאים: תיקים, תרמילים וכד'… גם אם לא לנים באזור זה , זהו אזור נעים לביקור במשך היום ובעיקר בשעות הערב הנעימות יותר.

צ'יינה טאון – אזור זה הוא שוק אחד גדול עמוס מאד בחנויות ודוכנים משני צדי רחוב Yaowarat  ובסמטאות הסמוכות לו. ניתן למצוא בו שפע של מזכרות תאילנדיות וסיניות, חנויות אוכל סיני, דוכני אוכל רחוב, כולל מאכלי ים רבים, נעליים, בגדים, משקפיים, משחקים, מוצרים לבית, כלי איפור וכמעט כל דבר שעולה על הדעת במחירים מאד זולים. השוק פעיל מדי יום מהבוקר ועד לשעות אחר הצהריים. בדומה לצ'יינה טאון בצ'יאנג מאי גם במתחם זה ישנם חנויות זהב רבות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

השוק הצף דמונואן סדואק

ישנם מספר שווקים צפים באזור בנגקוק שמרושתת בתעלות ויובלים שיוצאים מהצ'וק פראיה, חלק מהשווקים ידועים יותר וחלקם פחות. אנחנו בחרנו להגיע בדרך הכי פשוטה ויעילה דרך סוכנות הנסיעות מהקוואסן לשוק התיירותי שנמצא מדרום מערב לעיר. הנסיעה לשוק ארכה כשעה וחצי, תחילה דרך פרברי העיר ובהמשך דרך כפרים עד שהגענו לאזור השוק שכבר היה מלא בתיירים. הסיור בשוק נחלק לשניים. בחלק הראשון שטנו בסירה ממונעת קטנה שהצליחה לתמרן בתוך הצפיפות הרבה של הסירות בתעלה הצרה. משני צדי התעלה בה שטנו וכן על סירות קטנות שחלפו לידינו, היו דוכנים רבים של מזכרות ודברי מזון: בננות, פלחי אננס, קוקוס וכד'…. מדי פעם עצרה הסירה ליד אחד הדוכנים שהציעו לנו את מרכולתם. כאשר הרוכלים והרוכלות מזהים עיניים מתעניינות הם מושכים את הסירה לכיוון שלהם וכשהם רואות שאין לקונה עניין הן משחררות את הסירה ומפנות מקום ללקוח מהסירה הבאה. למרות ששוק זה מאד תיירותי ועמוס הוא מאד ציורי וצבעוני ומלא חיים והביקור בו היה ללא ספק אחת מגולות הכותרת של הטיול בתאילנד עבור כולנו.

מעבר למתחמי הקניות שציינו  ישנם בבנגקוק שווקים ידועים נוספים ביניהם בזאר הלילה של פטפונג ,שוק סוף השבוע צ'טו צ'אק ועוד מספר מתחמים ידועים פחות. כפי שציינו, כל העיר היא פחות או יותר שוק אחד גדול.

מתחמי קניות בהואה בין

מרקט וילאג' הואה הין קניון זה חדיש למדי כולל בתוכו מספר קומות עם חנויות מותגים, בתי קפה ומסעדות ובקומה התחתונה יש שוק אוכל וכן מבחר גדול של חנויות ודוכנים זולים למדי. מתחם האוכל גדול מאד ולאחר שרוכשים כרטיס נטען עוברים בין הדוכנים השונים ומרכיבים את מנות האוכל.

שוק הלילה – שוק הלילה בהואה הין פעיל מדי יום. מכיכר השעון ישנה הכוונה לכיוון שוק הלילה ובדרך זו עוברים במספר סמטאות קטנות ובהם דוכנים וחנויות מאד יפות של בגדים ותכשיטים מעוצבים. בהמשך מגיעים לשוק הלילה עצמו שכולל דוכנים רבים מאד של אוכל מקומי, מזכרות, בגדים, דיסקים צרובים ועוד..

שוק הציקאדות שמתקיים בערבי סוף השבוע מיום שישי עד ראשון. שוק זה מתקיים במתחם מיוחד שנקרא הציקאדות ונמצא ליד חוף קאו טקיאב. המתחם הינו מתחם גדול, מאד נעים ואסתטי וכולל דוכנים של מוצרים מעוצבים בתחום הביגוד, אביזרי נוי ותכשיטים. ברקע נשמעת מוסיקה של הופעות חיות שמתקיימות במקום וכן ישנו שוק אוכל גדול מאד וכן בר משקאות. בקופה נפרדת משלמים סכום כולל ומקבלים תלושים ואז עוברים בין דוכן לדוכן ומרכיבים את הארוחה ויושבים על שולחנות יחד עם המוני הסועדים האחרים. ניתן לבלות בשוק זה לפחות שעתיים – שלוש.

IMG_5555

מצגת זאת דורשת JavaScript.

היכנסו למחירים ועלויות בתאילנד.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.